Już dawno temu auto zaczęło przy ruszaniu szarpać, a po wciśnięciu sprzęgła słychać było ciche dudnienie / buczenie. Żadne diagnozy mechaników i ASO co do łożyska oporowego czy sprzęgła się nie sprawdziły. Usterkę znalazłem sam, gdy któregoś dnia silnik "wypluł" uszczelniacz wału od strony rozrządu. Gdy zwolniłem paski i odkręciłem koło pasowe paska wielorowkowego, pociągnąłem je aby zeszło. A tu mi cały wał podjechał w moją stronę prawie pół centymetra. Linki do obrazu usterki na zewnątrz i wewnątrz silnika:
[O2 TOUR] 1.6 MPI BSE luz osiowy wału - objawy i efekty
Zwiń
X
-
Gdy auto miało 6 miesięcy zaczęła rzęzić skrzynia LVN. Reklamacji nie uznawali i poza jednym pracownikiem usterki nie stwierdzali. Gdy auto miało prawie dwa lata coś gruchło w skrzyni, dwa razy się zblokowała i zaczęła wibrować i telepać dość mocno podczas jazdy. Reklamacji dalej nie uznawali i tak jeździłem z tym dłuższy czas. Po gwarancji zleciłem naprawę skrzyni, w której wymieniono pęknięty zespół łożysk 02T311206H i stwierdzono sporo innych uszkodzeń pozwalających jeszcze na eksploatację skrzyni. Po jej powrotnym założeniu zaczęło być słyszalne owo buczenie przy wciskaniu sprzęgła i wszyscy uznali, że to ta skrzynia lub sprzęgło. Pozwałem Krotoskiego o skrzynię i po ugodzie sądowej dostałem kasę. Zmieniłem skrzynię na całkiem inną ale buczenie pozostało i wszyscy zrzucali to na kolejny raz zmienione sprzęgło lub łożysko oporowe. Okazuje się po czasie, że skrzynią biegów najprawdopodobniej rozwaliłem silnik. Przywołując nazwę dealera nie lokuję produktu. Obnażam tandetę.Ostatnio edytowany przez militar; 23727.Kiedy kobieta gada najmniej? W lutym.
Komentarz
-
-
Zakładam trzy opcje. Skrzynia ubiła motor. Motor ubił skrzynię. Usterki wystąpiły niezależnie. Teraz po przemyśleniu sprawy uważam, że opcja trzy jest dość prawdopodobna, bo w zespole łożysk siadło i pękło to od strony wałka zdawczego, a nie sprzęgłowego.Kiedy kobieta gada najmniej? W lutym.
Komentarz
-
-
gruby temat...->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Widze spory niefart z tym samochodem. Co sie stalo ze startym silnikiem? Masz go jeszcze? Moze zmien pierscienie, zrob glowice i bedzie latal? Moj bierze 0,5 l na 10tys ale tez mam go na taxi i jezdze tylko po miescie bo za miasto mamy juz tak stawki pozanizane, ze nikt za moje nie chce jezdzic ;-)
Moj za to kiepsko pali po 3-4 godz postoju. Probowalem odlaczac lpg ale nie pomaga, musze krecic po 4-5 razy.
Komentarz
-
-
Pierwszy i oryginalny silnik to ten ze stukającym wałem bez panewki oporowej. Leży w piwnicy. Następny, który kupiłem spalił olej od max do min w około 1 tyś km. Sprzedawca zaproponował jego remont. Po remoncie silnik spalił olej od max do min w 2,2 tyś km, bo okazał się przegrzanym złomem. Sprzedawca ma go odebrać jak tylko znajdę następny.Kiedy kobieta gada najmniej? W lutym.
Komentarz
-
-
No to dbaja, zebys sie nie nudzil... Moj po miescie spala 0,5-0,7l na 10tys. Z tym, ze male miasto i wolne przeloty (tocze sie 40km/h).
Wkurzajace, ze auto do pracy nie jezdzi. Nastepny lepiej znalezc na aucie i sprawdzic albo znalezc kogos, kto sprzedaje z montazem i gwarancja. Ciekawe jak ktos tak zajechal silnik, jakies lawety bez oleju ciagal?Ostatnio edytowany przez mirekm71; 37548.
Komentarz
-
-
Panie i Panowie, z pomocą detektywa ze szlifierni Lubelska 20 Szczecin zagadka powstania luzu osiowego wału rozwiązana.
Zdjęcie 1. Tak wygląda panewka od strony pokrytej kompozytem, na której zaznaczyłem kanały spływu oleju. Wystarczy nie być idiotą, żeby domyśleć się, że panewka powinna być tak włożona, żeby tą stroną miała kontakt z pracującym wałem. Druga strona panewki jest miękka i gładka.
Zdjęcie 2. Nasunęły się pytania. Dlaczego na mojej panewce od strony kompozytowej nie ma śladów pracy wału a jedynie płaskie odciśnięcie? Dlaczego ślad odciśniętych kanałów spływowych oleju znajduje się na bloku? Dlaczego kompletnie zjechana przez wał jest strona panewki przeciwna do strony kompozytowej?
Odpowiedź: Bo jakiś tępy h** w Mlada Boleslav składając mój silnik włożył panewkę nie tą stroną. Zdjęcie 3. Temat do zamknięcia.Ostatnio edytowany przez militar; 23727.Kiedy kobieta gada najmniej? W lutym.
Komentarz
-
-
W trakcie trwania gwarancji auta wielokrotnie zgłaszałem pękające na skutek drgań i wibracji listwę wtryskiwaczy gazowych, poduszki pompy wtórnej powietrza, przecierające się od pocierania przewody gazowe... Wymieniono też pękniętą poduszkę dolną silnika a później rozklepaną poduszkę skrzyni. Wysłałem więc zapytanie do VGP Sp. z o.o., czy gwarant nie popełnił przypadkiem uchybienia widząc wszystkie kolejne objawy i nie zdiagnozował poprawnie błędu podczas montażu silnika, który mógł powstać tylko w fabryce. VGP odpisało jak poniżej, że im przykro, ale nie mogą się do sprawy nie zdiagnozowania usterki przez gwaranta ustosunkować bo... gwarant nie zdiagnozował usterki. Próbują się też wykpić ustaniem gwarancji na dwa lata po zakupie, ale miejski rzecznik konsumentów uświadomił mnie o wynikającej z ustawy wprost dziesięcioletniej odpowiedzialności za szkodę powstałą w skutek nieprawidłowego wywiązania się ze zobowiązania gwarancyjnego Znowu będzie ciekawie.
Załączone plikiKiedy kobieta gada najmniej? W lutym.
Komentarz
-
Komentarz