Problem z odpaleniem po nocy przy minusowych temp.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • octavia 2.0
    Classic
    • 2017
    • 3

    Problem z odpaleniem po nocy przy minusowych temp.

    Witam
    Jestem posiadaczem Skody Octavia 2.0 TDI 140km z przebiegiem 215000 , problem jest z odpalenie trzeba krecic chwile i jak już załapie to coś przez sekundę stuka . Robiłem wtryski bo pokazało na komp ze jest jeden zły ale nic sie nie poprawiło , swiece są ok . Może wie ktoś o co chodzi .
  • himi
    L&K
    • 2013
    • 1115
    • Octavia II (1Z3)
    • CBZB 1.2 TSI 105 KM

    #2
    Jaki masz silnik dokładnie, kod. Masz go na wlepie w książce serwisowej i bagażniku. Jeśli to common rail to problem z rozruchem może wskazywać tak na wtryski jak i na pompę wtryskową. Stuk to już jednak typowy objaw dla wtryskiwacza, który nie trzyma parametrów (leje). Stuka i szarpie przez jakąś chwilę po wejściu na obroty 2-4 bieg?
    Ostatnio edytowany przez himi; 31983.

    Komentarz

    • octavia 2.0
      Classic
      • 2017
      • 3

      #3
      Mam Pompo wtryski i je naprawiałem obecnie samochód stoi na serwisie skody i oni mówia że pompo wtryski są ok. oni nie mogą dojść o co chodzi

      Komentarz

      • BogusMayster
        Classic
        • 2017
        • 1

        #4
        Jak masz pompowtryski to:
        a) czujnik położenia wału
        b) niewłaściwe położenie wału względem naciskaczy pompowtrysków
        c) niewłaściwy BIP (moment rozpoczęcia wtrysku) - tu Ci pokaże że wtryski ok, a robić dalej będzie słabo.
        d)Jakby się jednak okazało że pompowtryski zapaćkane to sprawdź sterownik i dawkę paliwa
        Powodzenia i napisz co Ci wyszło. A, i zmień warsztat. Skoro ja przez neta wiem co jest pięć, to, cóż, sam rozumiesz... Jak nie dasz rady napisz to Ci polecę kontakt. Pozdrawiam, Andrzej

        Komentarz

        • SeBuŚ
          Classic
          • 2014
          • 18
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Jak dla mnie to na 99% PD.
          Kiedyś miałem taki przypadek. Czyszczenie, + wymiana uszczelniaczy + regulacja i problem znika..

          Komentarz

          • octavia 2.0
            Classic
            • 2017
            • 3

            #6
            Ok w poniedziałek sprawdze . co to jest ten PD bo niewiem

            Komentarz

            • Wolga85
              Rider
              • 2014
              • 288
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              Nagminnym błędem przy grzebaniu w pompkach to nie sprawdzenie jak wyglądają gniazda pompowtyskiwaczy. Niestety głowica jest z duraluminium a na pompki działają duże siły nie koniecznie prostopadle do osi suwu toczka pompowtysku. Skutkuje to minimalnymi ruchami całej pompki w przód i w tył. Gniazdo się wyrabia mniej lub bardziej. Założenie nowego pompowtysku (albo zregenerowanego) z nowymi o-ringami a nawet samych nowych o-ringów do gniazda z nawet lekkim rantem nie ma sensu bo przy wkładaniu ulegną uszkodzeniu i masz objawy takie jak u ciebie. Mały detal a robi wielką różnicę. druga sprawa to mit że korekcje i BIP-y świadczą o stanie pompowtyskiwaczy. Korekcje świadczą o równomiernej pracy silnika. A BIP-y to czas otwarcia iglicy pompki (a więc opóźnienie miedzy podaniem sygnału o wtrysku a jego faktycznym wystąpieniu (niektórzy mogą teraz zapytać wiec jak BIP może być ujemny ,może bo podaje się korekcje wartości od zaprogramowanej ,czyli czas otwarcia wg fabryki to 1000us a pompka nr 2 ma BIP -20 czyli 1000 -20 czyli 980us dane przeze mnie przytoczone są orientacyjne żeby zrozumieć zasadę. Na BIP-y kolosalny wpływ ma pompa tandem i ogólnie zasilanie w paliwo. Jego chwilowe braki powodują ostre wjechanie BIPów na "-" i ich nie stałość. Na korekcję ma wpływ ogólny stan silnika (kompresja na poszczególnych cylindrach jak i dawka z samych pompek ).

              Komentarz

              Pracuję...