Błędy P040700, oraz P040800

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • andrzej194
    Classic
    • 2015
    • 9

    Błędy P040700, oraz P040800

    Cześć.

    Auto to Skoda O2FL Combi 2011, 1,6TDI CR

    Jakiś czas temu po złapaniu deliaktnego poslizgu na zakręcie i zapalenieu się kontrolki kontrola trakcji zapaliła się dodatkowa kotrolka świec. Co z automatu spowodowało zamulenie się auta i jazda bez przyspieszenia. Wszystkie lampy stopu świecą.

    Po podłączeniu pod komputer na zapłonie pokazuje błąd P040700 czujnik b recyrkulacji spalin - niski sygnał wejściowy.
    Po włączeniu silnika błąd zmienia się na P040800 czujnik układu recyrkulacji spalin „a - za wysoki poziom sygnału.

    Dodatkowo zapaliła sie kontrolka DPF którego nie mogę przepalić w trasie. A przez komputer jeszcze nie próbowałem.

    Podczas sprawdzania całego auta wyskoczyły też błędy tylnej lewej lampy. Stop, mgłowe, cofania, pozycyjne. Wszystko działa. Jest sprawne. Na bezpiecznikach pod maską nie widać wody i zawilgoceń, na lampie z tyłu także. Odnośnie świateł to nader często przepala mi się prawy przód pozycyjny. Ale komputer nie pokazje żadnego błędu.

    Jakieś pomysły co to może być? Na razie trop idzie w kierunku wymiany czujnika A.
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #2
    DPF nie wlaczy procedury o ile sa inne bledy. Radze szybko skasowac bledy bo skonczy sie na zapchaniu na amen DPFa, co ostatecznie zaskutkuje wywaleniem DPF-a razem z EGRem na zawsze. Bledy daja sie skasowac, czy wyskakuja zaraz ponownie ??

    Generalnie blad wskazuje na problem z tym: 03L131501F i pochodne numery - koszt ok 700zl + duzo zabawy z wymiana. Jest to niestety dosc czesta usterka silnikow 1.6TDI o kazdym oznaczeniu.

    $_35.jpg

    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • andrzej194
      Classic
      • 2015
      • 9

      #3
      Błąd nie daje się skasować niestety. Może spróbować to zrobic przez komputer? Bo jest taka opcja. A nie próbowałem, bo nie miałem czasu. Teraz DPF wskazuje na 65g, gdzie dopuszczalene jest 70g. jeżeli dobrze pamiętam.

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        No blad kasuje sie przez komputer, z tym ze uniwersalne odczytywarki bledow akurat z tym silnikiem to moga miec problem.

        Skasowac VCDSem, VASem.

        Ile to auto ma kkm przebiegu ?? Zapchanie DPFa wysokie.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Ciacho123
          Ambiente
          • 2016
          • 101
          • Octavia II (1Z3)
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          #5
          Do tego silnika potrzeba EGR 03L131512DQ i ten jest droższy niestety.

          Komentarz

          • andrzej194
            Classic
            • 2015
            • 9

            #6
            252k przejechane. Czy jest może jakiś specjalista w okolicach Bydgoszczy który profesjonalnie mógłby zająć sie problemem?

            Komentarz

            Pracuję...