Problem z uruchomieniem po nocy 1.9 TDI BXE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gather
    Classic
    • 2013
    • 16

    Problem z uruchomieniem po nocy 1.9 TDI BXE

    Witam,
    od jakiegoś czasu mam problem z uruchomieniem samochodu po nocy.
    Na początku problemy pojawiały sie dosyć rzadko tj. max raz na pół roku. Aktualnie samochód nie odpalił mi jakiś miesiąc temu - laweta do serwisu, dioganozy brak (naładowali aku - rozładowałem podczas kręcenia, i uruchomili). Kolejne przypadki to piątek 24.02 - uruchomiłem po długoim kręceniu, niedziela 26.03 - uruchomiłem po długim kręceniu, dziś tj. 27.03 - nie uruchomiłem, aku się rozładował.
    Objaw taki jakby w układzie paliwowym nie było paliwa, po długim kręceniu zaskakuje i później pali normalnie na dotyk.
    Miałem, jakiś czas temu, zainstalowany zawór zwrotny, ale nic to nie dało (być może zły zawór lub zainstalowany w niewłaściwym miejscu, miałem na wężyku nr 1, zdjecie poniżej).
    Co jest grane? Prośba o pomoc.
    Po podłączeniu do komptera błędów oczywiście brak.

    pozdrawiam









    Załączone pliki
    Ostatnio edytowany przez gather; 31532.
  • robekcool
    RS
    • 2009
    • 2041
    • Octavia II (1Z3)
    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Standardowy problem. To się naprawia w 2-3h. Koszt 300.
    www.k-mot.pl
    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
    Autoholowanie.
    Robert Kulma

    Komentarz

    • KiG
      Classic
      • 2016
      • 34
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Witam,
      pozwolę się podpiąć pod temat i zapytam bo mam ten sam silnik i co obserwuję że jak samochód postoi dłużej, "ostygnie" to pierwsze uruchomienie jest takie (ja to określam jako że za wcześnie puszczam kluczyk) i wtedy jest taki odgłos specyficzny, ale niejednokrotna próba przytrzymania kluczyka prawidłowo i ten odgłos pozostaje nadal. Auto odpala za pierwszym razem, paliwo w zbiorniku jest, świece się nagrzewają a mimo to takie "chrapnięcie". Czy ktoś się spotkał z czymś podobnym?

      Komentarz

      • gather
        Classic
        • 2013
        • 16

        #4
        Zamieszczone przez robekcool Zobacz wpis
        Standardowy problem. To się naprawia w 2-3h. Koszt 300.
        No i? To jest forum, gdzie ludzie wymieniają się wiedzą, a to co napisałeś mam traktować jako ofertę?
        Ja po dosyć dokładniej analizie forum na 90% też wiem co jest grane.
        Ostatnio edytowany przez gather; 31532.

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Traktuj jak chcesz. Skoro wiesz to napraw. Nie umiesz naprawić , jedź do mechanika. Kwota podana za usługę z częściami u mnie.
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • KiG
            Classic
            • 2016
            • 34
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Ok, ale czy mógłby ktoś się wypowiedzieć bardziej co dokucza w samochodzie?

            Komentarz

            • gather
              Classic
              • 2013
              • 16

              #7
              Wypowiem się jak naprawię (najlbliższy piątek) i będzie ok.

              robekcool, skad jestes?

              Komentarz

              • robekcool
                RS
                • 2009
                • 2041
                • Octavia II (1Z3)
                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Czy będzie o.k. - tego się dowiesz najwcześniej w sobotę. Adres w podpisie.
                www.k-mot.pl
                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                Autoholowanie.
                Robert Kulma

                Komentarz

                • KiG
                  Classic
                  • 2016
                  • 34
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  I co tam koledzy wyszło?

                  Komentarz

                  • sew1981
                    RS
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2009
                    • 10917
                    • Fiat

                    #10
                    robek to jakaś tajemna wiedza dla mechaników tylko ten problem co wystąpił u kolegów? bo trochę nie czaje skąd ta tajemnica, jak to "norma w bxe"?.....jak standardowy problem, to fajnie byłoby to jednak opisać choć w jednym zdaniu na forum o co chodzi,albo jakiegoś linka dać. Przecież klienci nie uciekną, bo dobrze robisz auta, z tego co wiadomo powszechnie
                    Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                    Komentarz

                    • robekcool
                      RS
                      • 2009
                      • 2041
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Żadna tajemnica. Piszę to co uważam za słuszne. Przypadłość pd-ków.
                      www.k-mot.pl
                      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                      Autoholowanie.
                      Robert Kulma

                      Komentarz

                      • KiG
                        Classic
                        • 2016
                        • 34
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Ja jednak prosiłbym o jaśniejsze nakreślenie problemu, gdyż chodzi tu o silnik i mimo że jest to forum chciałbym już jakiś kierunek mniej więcej mieć obrany by móc się zapoznać z usterką. Będę bardzo wdzięczny Koledzy.

                        Komentarz

                        • sew1981
                          RS
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2009
                          • 10917
                          • Fiat

                          #13
                          KiG koledzy powyżej nie chcą uchylić rąbka tajemnicy, zatem jeśli problem dotyczy silników PD z grupy VAG, po lekturze internetów wnioskuje, że do wymiany są: uszczelniacze na pompowtryskach. Jak się mylę, niech mnie ktoś poprawi. podobne problemy:
                          Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                          Komentarz

                          • gather
                            Classic
                            • 2013
                            • 16

                            #14
                            Witam,
                            przepraszam za mąłą zwłokę, ale miało to na celu weryfikację czy naprawa pomogła.
                            Rozwiązanie zostało już opisane na tym forum przez użytkownika Klauzero, który walczył z tematem rok czasu.
                            Problemy z uruchamianiem samochodu, oraz nierówna praca silnika spowodowane były zużytymi uszczelniaczami na pompowtryskach.....Podczas demontażu z pompek stare uszczelniacze "rwały" się w rękach. Aktualnie samochód zapala bez żadnego problemu, bardziej miękko (jeżeli można tak napisać), nie ma delikatnego poszarpywania które było na postoju..wygląda na to, ze wszystko jest ok.


                            pozdr




                            Komentarz

                            • SeBuŚ
                              Classic
                              • 2014
                              • 18
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez gather Zobacz wpis
                              Witam,
                              przepraszam za mąłą zwłokę, ale miało to na celu weryfikację czy naprawa pomogła.
                              Rozwiązanie zostało już opisane na tym forum przez użytkownika Klauzero, który walczył z tematem rok czasu.
                              Problemy z uruchamianiem samochodu, oraz nierówna praca silnika spowodowane były zużytymi uszczelniaczami na pompowtryskach.....Podczas demontażu z pompek stare uszczelniacze "rwały" się w rękach. Aktualnie samochód zapala bez żadnego problemu, bardziej miękko (jeżeli można tak napisać), nie ma delikatnego poszarpywania które było na postoju..wygląda na to, ze wszystko jest ok.


                              pozdr



                              najważniejsze podczas wymiany uszczelek na PD jest ich poprawne ustawienie PD.

                              Komentarz

                              • marianVR6
                                Classic
                                • 2016
                                • 5

                                #16
                                Witam, widzę że temat w miarę świeży więc też się podepnę.
                                Jak wyżej też mam problem z odpaleniem O2, 1.9 tdi BJB, problem zaczął jednorazowo w sierpniu ub. roku. Od marca problem występuje coraz częściej. Po przeszukaniu tego i innych for diagnoza jest jednoznaczna - gumki na PD, ale dziś miałem też problem z odpaleniem ciepłego silnika. Początkowo po postoju ok 10 - 15 min, kręciłem ok 5 - 10 sek, a po powrocie do domu był problem z odpaleniem po ok 10 s. od zgaszenia. próbowałem kilkukrotnie i zawsze odpalał po ok 5 sekundach kręcenia rozrusznikiem. Czy problem z odpaleniem ciepłego silnika też może być spowodowany nieszczelnością pompowtrysków?

                                PS. Swiece żarowe sprawdzanie ok 4 tygodnie temu, aku w tej chwili pożyczone - półroczne, ładowanie 14,3V

                                Komentarz

                                • ROBAL_26
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2321
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                  #17
                                  marianVR6 podepnij kompa i sprawdź ile obrotów kręci rozrusznik , powinno być minimum 250obr/min , możliwe również że padają panewki na wale co było notoryczne w BXE ,ok dlatego może lepiej je sprawdzić ,jaki masz przebieg???
                                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                  Komentarz

                                  • marianVR6
                                    Classic
                                    • 2016
                                    • 5

                                    #18
                                    mam silnik BJB z przebiegiem podobno 268 tyś km. do kompa na razie nie podepnę z braku kabla - myślę że jeszcze ok 1 - 2 tygodnie i będę ten kabel mieć
                                    Najbardziej zastanawia mnie problem z odpalaniem na ciepłym silniku, i zaczęło to się dziać dzisiaj...

                                    Komentarz

                                    • ROBAL_26
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 2321
                                      • Octavia I combi (1U5)
                                      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                      #19
                                      marianVR6 dlatego trzeba podpiąć kompa i sprawdzić dawki oraz ile obrotów kręci rozrusznik ,odpinasz listwę pompowtrysków (złącze przy bloku ) i kręcisz chwilę rozrusznikiem patrząc na kompa obroty silnika , no i jak koledzy wcześniej pisali dla pewności wymienić uszczelniacze na pompowtryskach .
                                      Ostatnio edytowany przez ROBAL_26; 13693.
                                      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                      Komentarz

                                      • Octava4x4
                                        Ambiente
                                        • 2016
                                        • 120
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        A co ma zrobić z panewkami, też niech wymienia ?

                                        Komentarz

                                        • ROBAL_26
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 2321
                                          • Octavia I combi (1U5)
                                          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                          #21
                                          Można by było zdjąć miskę i ocenić odkręcając stopki czy jest potrzeba .
                                          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                          Komentarz

                                          • marianVR6
                                            Classic
                                            • 2016
                                            • 5

                                            #22
                                            Możliwe że problem jest rozwiązany. Udało mi sie podpiąć skodę po kompa, miedzy innymi wyskoczył bład:
                                            Kod:
                                            17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer 
                                                        P1570 - 000 -  -  - Intermittent
                                                         Freeze Frame:
                                                                RPM: 0 /min
                                                                Torque: 0.0 Nm
                                                                Speed: 0.0 km/h
                                                                Load: 0.0 %
                                                                Voltage: 11.86 V
                                                                Bin. Bits: 00001100
                                                                Bin. Bits: 11000000
                                                                (no units): 1.0
                                            
                                            Readiness: 0 0 0 0 0
                                            po usunięciu błędu odpala bez problemu, zaczęła sie zapalać kontrolka od immo która wczesniej nie działała.
                                            Zastanawia mnie fakt dlaczego pomimo zablokowania kompa przez immobilizer odpalał po długim kręceniu rozrusznikiem. Ale to chyba temat innego działu....

                                            Komentarz

                                            • chinka01
                                              Ambiente
                                              • 2014
                                              • 139
                                              • Volkswagen
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez marianVR6 Zobacz wpis
                                              mam silnik BJB z przebiegiem podobno 268 tyś km. do kompa na razie nie podepnę z braku kabla - myślę że jeszcze ok 1 - 2 tygodnie i będę ten kabel mieć
                                              Najbardziej zastanawia mnie problem z odpalaniem na ciepłym silniku, i zaczęło to się dziać dzisiaj...
                                              Tu może też być walnięty czujnik położenia wału, miałem tak u siebie w BLS jak nie kręcił na ciepłym silniku

                                              Komentarz

                                              • chinka01
                                                Ambiente
                                                • 2014
                                                • 139
                                                • Volkswagen
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                #24
                                                Ja delikatnie się podepnę pod temat, czy w BLS też taki objaw jest możliwy? Mam tak, że czasami na wolnych obrotach(bardziej na ciepłym silniku jest to odczuwalne) zatrząśnie budą. odpala bez problemu ze strzała, za to występuje problem który opisałem tutaj : http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...B-obrot%C3%B3w
                                                czyli szarpanie wna wyższych obrotach podczas jazdy i utrata mocy. Czy może mieć to jakiś związek?

                                                Komentarz

                                                Pracuję...