Sprzęgło kompresora klimatyzacji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Jacek7210
    Ambiente
    • 2013
    • 218
    • Octavia II (1Z3)
    • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

    Sprzęgło kompresora klimatyzacji

    Witam. Zmienialem w mojej Škodzie OII 1.9 TDI BKC rozrząd. Właściwie to robił to mechanik. Zauwazylem ze po tej naprawie przestała mi działać klimatyzacja- nie załącza się. W/ g innego mechanika ,przyczyna jest uszkodzone sprzęgło kompresora klimatyzacji . Czy jest możliwe przypadkowe uszkodzenie tego sprzęgła przy wymianie rozrządu,czy jest to tylko przypadek,zbieżność usterki?
  • danielzy
    Ambiente
    • 2013
    • 117

    #2
    Witam w Octavii II nie ma sprzęgła kompresora klimy,jest elektrozawór który otwiera obieg klimy. Mógł się zawiesić,lub zepsuć i jest do wymiany. Fakt ubytku czynnika i pustego układu klimatyzacji pomijam,bo rozumiem że to sprawdziłeś.

    Komentarz

    • Jacek7210
      Ambiente
      • 2013
      • 218
      • Octavia II (1Z3)
      • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      Tak...czynnik jest. Dobijalem po zimie,bo myślałem ze mała jego ilość jest powodem tego ze Klima nie działa. Mechanik pokazał mi ze cos delikatnie wystaje z tego kolka ,na którym osadzony jest pasek. Był to jakiś klej czy tez jakas guma.
      W każdym razie auto stawiam do naprawy,bo klimatyzacja musi działać.
      Dwa tygodnie temu wymienialem rozrząd . Stad moje pytanie czy mogło to się przyczynić w jakiś sposób do uszkodzenia tego elektrozaworu,bo na pewno pasek napędu klimatyzacji przy tej czynności był ściągany.

      Komentarz

      • robekcool
        RS
        • 2009
        • 2041
        • Octavia II (1Z3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        W tym modelu jest zawór i sprzęgło- dla jasności sytuacji. Przyczyn usterki układu może być kilka.
        www.k-mot.pl
        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
        Autoholowanie.
        Robert Kulma

        Komentarz

        • Jacek7210
          Ambiente
          • 2013
          • 218
          • Octavia II (1Z3)
          • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #5
          To juz mniejsza z tym czy jest to zawór,czy sprzęgło. Nie ja to będę naprawiał,wiec nie ma to dla mnie aż tak wielkiego znaczenia. Wiem ze przyczyn usterki może być kilka. Natomiast nikt mi nie odpowiedział na główne pytanie,dla którego zalozylem ten temat.

          Komentarz

          • Rauxel
            Ambiente
            • 2014
            • 238
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Pasek osprzetu, m.in. od sprężarki klimatyzacji to zupełnie inna bajka niż rozrząd, który jest umiejscowiony po drugiej stronie silnika. Jak patrzysz na auto stojąc przed nim to sprężarke i osprzęt masz po lewej a rozrząd po prawej.

            Moim zdaniem rozrząd nie miał wpływu na prace kompresora. Może sprzęgielko umarło.

            Komentarz

            • Tomato
              Rider
              • 2010
              • 303
              • Volkswagen
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              Jakos mi sie nie wydaje ze rozrzad jest z innej strony... Mialem 1.9 bxe w o2 i jestem pewien ze to jest po tej samej stronie

              Komentarz

              • Jacek7210
                Ambiente
                • 2013
                • 218
                • Octavia II (1Z3)
                • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                #8
                Też miałem wrażenie, że kompresor klimy i rozrząd jest po tej samej stronie, ale nie chciałem się wychylać....bo żaden ze mnie mechanik...

                Komentarz

                • vaz
                  Elegance
                  • 2010
                  • 799
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Oczywiście, że rozrząd i napęd osprzętu jest po tej samej stronie (prawej-patrząc w kierunku jazdy). Tu jest jakiś temat:
                  Tu piszemy TYLKO o problemach i usterkach oraz zadajemy pytania jak sobie z nimi poradzić. Stuki, hałasy, utraty mocy, awarie, defekty, itd.
                  Antyfotoradar Valentine1
                  Harry II Classic+Sirio ML145

                  Komentarz

                  Pracuję...