1.6 MPI z LPG - wymiana wtryskiwaczy na "niebieskie" dopiero po 140 tyś km?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • robroy
    Classic
    • 2017
    • 2

    1.6 MPI z LPG - wymiana wtryskiwaczy na "niebieskie" dopiero po 140 tyś km?

    Witam Wszystkich.

    Mam możliwość zakupu Skody Octavii 2 Tour z 2011 roku z silnikiem 1.6 MPI z fabrycznym LPG Landi Renzo. Auto na pierwszy rzut oka w b. dobrym stanie, przebieg 150 tyś km. Jednakże z tego co zauważyłem:
    1) rozrząd miało wymieniany przy 90 tyś km, to chyba trochę za szybko? Z tego co czytałem 140-150 tyś km to mniej więcej moment na wymianę.
    2) wtryskiwacze "czarne" po raz pierwszy miało wymieniane na "niebieskie" dopiero przy przebiegu około 140 tyś km. Z tego co czytałem dla "czarnych" max to 45 tyś km. W opisie usterki było mniej więcej coś takiego: "silnik pracuje nierówno, załączają się 4 albo 1 lub 2 wtryskiwacze".

    Wygląda mi to podejrzanie ogólnie, czytałem że w takich sytuacjach np. silnik może być do remontu.
    Co sądzicie?
    Czy wizyta na rzetelnej stacji kontroli pojazdów i przegląd wystarczą by w 100% uniknąć problemów z silnikiem? Autem nie mogłem się przejechać narazie ale planuję to zrobić naturalnie.

    Pozdrawiam,
    Rafał.
  • Andrzej.P
    RS
    • 2011
    • 1516
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Rozrząd w MPI właśnie przy takim przebiegu (90kkm) się wymienia lub po 5 latach.

    Co do wtryskiwaczy / stanu silnika - tu więcej by dało podpięcie pod kompa - zarówno przez vcds jak i interfejs od LR.
    Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
    FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

    Komentarz

    • niezal
      Rider
      • 2010
      • 283
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Różnie to bywało z czarnymi wtryskiwaczami. Niektórym służyły naprawde długo. Ja podpiąłbym interfejs, sprawdził jak chodzi zimny, itd. Ten silnik może być nadal w bardzo dobrej kondycji.
      "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

      O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
      O2 Tour BSE+LPG LR - MED

      Komentarz

      • robroy
        Classic
        • 2017
        • 2

        #4
        Planuję podjechać do ASO w Gdańsku i zrobić przegląd, zastanawiam się też nad sprawdzeniem instalacji gazowej w lokalnym punkcie Landi Renzo.
        Jeżeli chodzi o przegląd w ASO to podpytam o możliwość podpięcia komputera do auta.
        Andrzej.P niezal Czy na coś szczególnego powinienem zwrócić uwagę? Andrzej.P wspomniałeś o podpięciu "vcds jak i interfejs od LR", mógłbyś coś więcej na ten temat napisać?

        Komentarz

        • niezal
          Rider
          • 2010
          • 283
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Sprawdź, dopytaj:
          1) vcds - korekty krótkoterminowe, długoterminowe - jakie wartości, czy są w normie?
          2) interfejs lpg - czy auto ma włączony dotrysk benzyny? to bardzo ważne moim zdaniem
          3) zainteresuj się skrzynią, w tym modelu bardzo często lubi padać podwójne łożysko skrzyni, czy nie hałasuje coś podczas jazdy?
          Ew. na wolnych obrotach na postoju (silnik rozgrzany, po jeździe) schyl się pod lewe koło i nasłuchuj. Słychać jakieś "kulki w mechaniźmie" w okolicach skrzyni biegów?
          4) jak odpala gdy jest zupełnie zimny? łatwo/ ciężko kreci? jak kultura pracy przy porannym odpalaniu? Ile czasu ma podniesione obroty od momentu odpalenia (ssanie) gdy zimy?

          "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

          O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
          O2 Tour BSE+LPG LR - MED

          Komentarz

          • niezal
            Rider
            • 2010
            • 283
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            5) jaki ma zalany olej?
            "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

            O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
            O2 Tour BSE+LPG LR - MED

            Komentarz

            • Andrzej.P
              RS
              • 2011
              • 1516
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Dokładnie tak jak niezal napisał - korekty, czyli sekcja engine, bloki pomiarowe 30-32. Da to pogląd na ustawienie instalki.
              W kompie gazowym statystyki + wykres - u siebie nie mam LR tylko Staga, więc dokładniej nie jestem wskazać konkretnej zakładki itp. Warto też zajrzeć - o ile są dostępne - statystyki czasu pracy na gazie i benie - czy przypadkiem za dużo beny nie spala --> długie przejście na gaz, dotryski, przejście na benę powyżej ustalonej wartości obrotów itp.

              Przejrzenie tych parametrów i ustawień da więcej niż np. analiza spalin na SKP. Tam to ogólne przejrzenie pojazdu.
              Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
              FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

              Komentarz

              • PAFEU
                Classic
                • 2008
                • 6
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                u mnie czarne wytrzymały 125.000 teraz mam barracuda kika dni temu wymieniłem
                Octavia 2 LIFTBACK 1.6 MPI + LPG

                Komentarz

                Pracuję...