Świszcząca i gwiżdżąca turbina 1,9 TDI BXE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • byku13
    Classic
    • 2015
    • 5
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Świszcząca i gwiżdżąca turbina 1,9 TDI BXE

    Witam
    Pewnie juz byl taki temat ale czy dokładnie taki sam to nie wiem, moze ktos mial podobny problem i pomoże. Octavia II 2007 BXE 105KM ( zwiekszone do 135KM ) Jakies pół roku temu zaczeło mi sie blokować turobo przy szybkim gwałtownym dodawaniu gazu - diagnoza kończy sie turbo przy 200ty km , może byc, mechanik przeczyścił turbo ( albo poporstu egr który tez mógł se zacinać ) tego nei wiem, powiedział, że na poł roku starczy bo turbina siada a te czyszczenie to doraźna sprawa , no i pomogło. Ze dwa tygodnie temu znowu siadło turbo w trasie , wyłączyłem właczylem sielnik ponownie ( jak to zawsze robiłem jak sie zacieło ) no i ruszyło ale.... zaczeło świszczeć, dodajesz gazu czy to na biegu czy na luzie to tez tak słyszlny świst tak do 2000 obrotów jakby karetka jechała, wiec myśle koniec turbiny , czas na nią. Wraz ze szwagrem zabraliśmy sie za demontaz turbny, czyszczeni egr ( był czysty z leką mazią , nie sadza tylo maź i dlatego myśle ze mechanik czyscil egr takim sprayem do brudu ) , doloty ( bo miały troche oleju w sobie - czy to normalne ??? moze ktos wie ), kolektor ssacy, wylotowy, wszystko na czysto i świecąco, no i co najgłówniejsze oddałem turbo do regeneracji , koszt 700zł . Faktycznie cięgno od rurba zacinało sie bo stawało po srodku to od gruszki ( gruszka dobra ) no i łopatki słabo sie kreciły i se blokowały tak po mojemu co zauważyłem. 3 dni naprawili zregenerowali czy jakos tak, gwarancja 24m , wymienilem oleje filtry, zalalem turbinke przed rozruchem zgodnie z instrukcją na garnacji turba, cięgno chodzi normalnie, łopatki leciutko sie kręcą i co...nadal turbina świszczy, facet od regeneracji mówił mi że jak ją rozebrał to powiedział że jakaś śruba obcierała o łopatki czy coś bo sie ułamała,że zawlaczka jakaś byla wyjeta no i że jeszcze ciut troche km i by rozwaliło ją całą. Jak zadzwoniłem do niego powiedzieć mu ze znowu ściszczy to mowi ze tak moze byc bo regenerował ją i moze byc gdzieś na osłonie jakas rysa lub nieszczelnosc i przez to swiszczy po uszkodzeniu przez stare czeesci turbiny, ze moze w niedlugim czasie jak ona pochodzi sie uszczelni i przestanie swiszczec. Czy ktoś miał moze podobny przypadek po przeczytaniu mojego wypracowania ? Co sadzicie ze cos nadla nie tak z turbiną ? Cisnienie jest bo sprawdizlismy , nie ucieka żadnym przewodem? Co robic ? Czy można cos VAGiem sprawdzic? Czy jezdzic jak jest ? Moc jest, w sumie lata tak samo jak przed wymiana tylko sie nei zacina, jakiegos wiekszego przyrostu mocy nie czuje.... no i dodam ze jakies 15000km temu zwiekszalem na porfesjonalnej hamowni moc do 135KM, moze to tez cos przez to ? Dzieki za odpowiedz
  • sew1981
    RS
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2009
    • 10917
    • Fiat

    #2
    olej w dolocie miałeś właśnie z przepuszczającej już olej padającej turbiny, dodatkowo może być z odmy
    no wiesz, te regeneracje to na dwoje babka wróżyła...mój kumpel oddawał na gwarancji po regeneracji, bo coś spartolili. może nie zregenerowali w pełni, tylko podstawowe elementy i tego co powodowało gwizd nie ruszyli... masz gwarancje to jeździj, jak coś padnie, straci moc czy coś oddasz....chyba innej metody ni ma...sam gwizd jeszcze jej nie dyskwalifikuje. gwiżdze tak samo jak przed awarią?

    Komentarz

    • byku13
      Classic
      • 2015
      • 5
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Dzieki za odpowiedz i rade... odnośnie gwizdania to jak jade na zimnym silniku to słychać jakby głoścniej, poźniej lekko sie wycisza, ale dzwiek jest podobny do tego dzwieku który powstał przed wymiana turbiny. W sumie oddałem do goscia co sie tym zajmuje i naprawde daje porfesjonalne odpowiedzi na moje pytania bo juz 5razy dzownilem do niego, jutro jeszcze zadzwonie do innego servisu który wiem ze jest najlepszy w okolicy 100km ode mnie ale sa drodzy , za naprawe turba biora okolo 1500zł no a tu 700 wiec roznica jest, moze oni cos mi doradza, a moze jest tak jak mowiesz co bylo zniszcozny wymienili a co dobre zostawili i wyczyscili z brudu i nagaru, chociaz facet mowi ze sprawdzal wystzko przyzadami, ze lypy nie odstawia.... tak czy siak pytanie pozostaje , rozbierac oddwac jescze raz do sprawdzenia ( i znowu strata czasu ) czy przyzwyczaic sie i jezdzic tylko zeby nic sie nie zepsuło podczas jazdy i nie rozwailio cos w silniku. Teraz na weeked lece w trase 900km i przyjade to sprawdze czy turbo beirze olej, a noż moze sie cos tam dotrze dobrudzi czy cos i przestanie. Cos myslisz ze na vagu cos wyjdzie ?

      Komentarz

      • sew1981
        RS
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2009
        • 10917
        • Fiat

        #4
        jak nie czujesz utraty mocy, nie ma jakiegos notlaufa, to nie wyjdzie nic na vagu, nawet na logach dynamicznych pewnie.
        tzn chodziło mi o to, że zrobili może podstawową regenerację, a to hałasowało coś innego, czego nie ruszali. Ale jak mówi, że sprawdzał.....ja bym trzasnął tą traskę i po najwyżej zobaczył i się zastanawiał. A tak generalnie to bym chyba olał....gwizd to nic nadzywaczajnego, gorzej jakby coś metalicznie charczało. Ja miałem tak kiedyś w SI zaraz po sprzedaży auta koledze. Ciśnienie doładowanie, wszystko ok, zero błędów, ale wirnik dostał jakiegoś luzu...i metalicznie brzęczał przy pewnym zakresie obrotów. Turbo poszło do regeneracji oczywiście, właśnie tej spitolonej.
        Wiesz...jak po tej trasie dalej tak będzie, to możesz oddać w ramach gwarancji im....sam gwizd to jeszcze nic strasznego według mnie, ale jak masz gwarancje to bym chyba z niej wtedy skorzystał.
        p.s. Mi też turbo zaczęło już dłuższy czas temu pogwizdywać i olewam temat narazie, bo błędów, utraty mocy ni ma, a tymbardziej jakiś metalicznych odgłosów okropnych, choć pewnie jego dni też są już policzone....a gwarancji ni mam jak Ty, to jeżdze

        Komentarz

        • Krzysztof.85
          Classic
          • 2017
          • 3
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Ja mam tak samo. Gwiżdże jakby jechała jakieś pogotowie, policja. Turbo już się kończy. Pobiera olej. Zbieram się do wymiany.... Tylko zastanawiam się czy Nowa czy regenerować ?

          Komentarz

          • byku13
            Classic
            • 2015
            • 5
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            No widzisz, ja zregenrowałem, wyczyscili , naprawili co mieli a i tak gwiżdże, wczensiej nie bylo tego i moje uszy sa nei przyzywczajone, zreszta ciekawe czy na zwenatrz bardzo slychac jak jade zeby wsi nie bylo ze karetka jedzie jeszcze jutro zadzwonie do tego profesjonalnego warsztatu od turba i cos sie podpytam, jak gosciu bedzie mily cos moze powie normalnego jak nie to splawi bo nei robilem u niego tego turba..... ale bylem juz z podniesieniem mocy i z innymi pierdolami, jezeli to tylko swist i nie wysadzi mi auta w powietrze to chyab przezyje to jakos, bo i tak max 2 lata bede ja latał , moze nastepne lato lub lato 19 i pojdzie w Polske..... napewno jest lepiej po tych czysczeniach bo nie dymi mi tak jak wczesniej, tylko od niedawan zauwazylem, bo w sumie nie patrzylem w lusterko po odpaleniu,ze na zimnym silniku nieraz zakopci przy odpalaniu , bo wczsniej jak dawalem mu w piz.... to dym szedl po trasie no ale mocy ma ciut wiecje to mogl pobierac, teraz juz nie, tylko te odpalanie z zminego. A i ejszcze jedno zeby sie upewnic w BXE odma jest tu na pokrywie od zaworów ,takie kółeczko z 1cm srednicy wylote powietrza ?

            Komentarz

            • sew1981
              RS
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2009
              • 10917
              • Fiat

              #7
              to moze być olej w dolocie np. z odmy, jak na zimno podkopca chwilkę na niebieskawo-biało przy odpalaniu. tak odma to kółeczko w pokrywie zaworów.
              ja bym pojeździł, machnij tą traskę i ocenisz po.

              Komentarz

              • byku13
                Classic
                • 2015
                • 5
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zadzwonilem jeszcze raz do goscia co regenerowal turbo, powiedzial ze sruba sie urwala jakas w srodku, wysunal sie waleczek ktory poharatal obudowe ( ta żeliwną ) i lekko jedna lopatke wygial dlatego powoduje to ten dzwiek swistania. Wszystko w srodku jest wymienione , wirnik , nowe kolo , tego niestety nei mogl zrobic bo by musial cos dorabiac a nie wiadomo jaki efekt by byl, powiedizl zeby latac moze z czasme ucichnie ale wsyztsko jest dobre zeby sie nie martwic. Wroce z trasy to sie przekonam i napisze

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2009
                  • 10917
                  • Fiat

                  #9
                  to jak to wyjaśnił rzetelnie, to być może można mu wierzyć. czyli elementu nie wymienił (bo poprostu był drogi i wykraczał poza koszta regeneracji lub jego umiejętności). Szkoda, że nie poinformował Cię o tej usterce w trakcie regeneracji.....
                  ale jak wirnik wadliwy wymieniony na nowy (tam gdzie była uszkodzona łopatka) - tak to rozumiem, a przegwizd jest przez uszkodzoną lekko obudowę tylko i nic tam "na luźno" nie lata,to bym olał temat. gwarancję masz, jak padnie to mu oddasz. Zatem trasa raczej nic nie zmieni, bo przecież to uszkodzenie mechaniczne obudowy, z tego co Ci powiedział.
                  jeździj spokojnie według mnie

                  Komentarz

                  • byku13
                    Classic
                    • 2015
                    • 5
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Byłem u kumpla i podłączył mi pod kompa, nie wywaliło żadnych błędów, oprócz niedziałającej trzeciej swiecy. Turbo normalnie sie wkreca , wtryski w normalnej kondycji , lekko wariuje jeden ale przy tym przebiegu chyba moze tak byc , powiedział mi że jak wymienie świece to moze bcy lepiej bo te świece żarowe to juz nie tylko do odpalania tylko podgrzewaja clay czas paliwo , czy to prawda?

                    Komentarz

                    • sew1981
                      RS
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2009
                      • 10917
                      • Fiat

                      #11
                      to prawda, świece wymień, jednak do gwizdu turbiny nic nie mają. Olej to i jeździj według mnie tylko tą świece wymień.

                      Komentarz

                      • marcin6001
                        Drive
                        • 2016
                        • 43
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Witam. Czy coś się zmieniło od tego czasu? Jak turbo, gwizdze?
                        Ja mam podobny problem. Byłem u tunera i zwiększyłem moc na 130km.
                        Silnik oczywiście nabrał mocy, tylko odrazy po zwiększeniu mocy turbina zaczęła właśnie gwizdac już przy małych obrotach! Oczywiście przed chipem nie bylo jej słychać. Czy to normalne?

                        Komentarz

                        Pracuję...