Czy ktoś wymieniał zawór Egr w silniku CFHC, 2.0 TDI. U mnie jest to numer 03L 131 512DQ . Normalnie w serwisie Skody można kupić ten zawór tylko razem z chłodnicą spalin. Koszt 1550 zł. Na Aledrogo są same zawory bez chłodnicy. Koszt 600 zł. Stąd moje pytanie czy można wymienić sam zawór?
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Wymiana zaworu EGR. Silnik CFHC
Zwiń
X
-
mentos2504 ja jestem po wymianie i pewnie można sam zawór, ale kogokolwiek ja pytałem to wszyscy mówili o wymianie całości Fakt, że cena w ASO jest kosmiczna (w moim lokalnym 1600 wołali), ale przyzwoite zamienniki kupisz za 400-500 mniej. Trochę dłubania jest żeby to cudo w cfhc wymienić.
-
dawcio u mnie był to najpierw okazyjnie (zeszły rok) tryb awaryjny i check engine. Przez zimę się uspokoiło (może z raz czy dwa), ale odkąd zaczęło robić się cieplej, to wystarczyło odpalić auto i po kilku sekundach, nawet przed ruszeniem check, migająca kontrolka świec i "engine fault: workshop" na maxi dot. Błędy mówiły wprost o awarii EGRa, można było kasować, ale po każdym odpaleniu wracały i auto praktycznie non stop w trybie awaryjnym, w związku z trybem awaryjnym brak możliwości korzystania z tempomatu, CFHC przyspieszało gorzej niż poprzednik AGR. Po wymianie i skasowaniu błędów jak ręką odjął.
Komentarz
-
Cześć. Miałem te same objawy + samochód szarpał podczas delikatnego przyspieszania tak jakby brakowało mu paliwa. Po wymianie szarpanie ustało ale błędy EGR nadal pojawiają się co jakiś czas (także uwaga- błędy z EGR niekoniecznie znaczą że to EGR widocznie). Kompletny zawór oryginał kupowałem w sklepie kolmot (ściągają nawet jeśli na stronie jest napisane że niedostępny)
Komentarz
-
Ja wymieniałem w Octavii II FL z 2.0 TDI CR był poradnikl ale przepadł więc z kopi zapasowej:
Ja u siebie dziś w 2.0 TDI wymieniłem EGR (kupiłem nowy zawór bez chłodniczki)
Gdyby ktoś musiał wymienić to kilka szczegółów:
Wymieniałem bez kanału, żabą podniosłem samochód za kasetę tylną tulei prawego wahacza.
Odkręcone koło. Zdjęte osłony: przednia część nadkola i osłona pod silnikiem.
Wymontowana osłona termiczna prawa przegubu wewnętrznego.
Wymontowana blacha przytwierdzająca DPF do bloku silnika ta z dołu na 4 śrubach, podważona delikatnie łyżką aby wyszła.
Od góry zdemontowany aku, podstawka aku, obudowa filtra powietrza z przewodem do turbiny, oraz część przewodu od turbiny do ic.
Można teraz odkręcić rurkę EGR od bloku silnika.
Od dołu zdjęte od zaworu i zatkane węże płynu chłodniczego. Ten wąż z lewej strony całkiem wyciągnięty trochę szarpania się z opaskami zaciskowymi.
Odkręcone rurki od EGR i kolektora wydechowego.
Odkręcona rurka z bloku od zasilania i spływu oleju z turbiny, jedna śruba wyżej do odkręcenia wówczas rurki można trochę odciągnąć od bloku. (następnym razem wymontuje je całkowicie) Można odkręcać zawór, 4 śruby najgorsza jest ta pod dpf bo dojście praktycznie zerowe (dla ukojenia nerwów przed polecam browarka albo trzy).
Po odkręceniu zaworu trzeba wyciągać go w stronę skrzyni jest trochę przepychania z tymi rurkami ale wyjdzie.
Zawór kupiłem bez chłodniczki więc miałem trochę zabawy z jej myciem bo mocno zawalona nagarem była.
Montaż w kolejności odwrotnej.
Ja zamiast oryginalnych opasek rur z płynem zastosowałem przy składaniu normalne opaski zaciskowe na śrubokręt.
Po rozebraniu starego zaworu i głębokiej analizie u mnie problemem było to, że ten czpień z grzybkiem miał luz (delikatny ale wystarczający) w obudowie i po otworzeniu się zaworu krzywka zamykając go powodowała, że ten się kantował i ni chu..chu nie mógł się zamknąć i żadne czyszczenie by tu nie pomogło.
Komentarz
-
U mnie wyskoczyły dwa błędy. Jeden udało się skasować, drugi (4891 - EGR Valve (N18) P0403 00 [096] ) cały czas wyskakuje. Objawy dokładnie takie jak opisuje kolega Rafiki. Zapala się kontrolka świec żarowych,tryb awaryjny, błędy EGR. Teraz zrobiłem długą trasę (800 km) i wszystko się uspokoiło,ale już zamówiłem nowy zawór z chłodnicą. Nikt nic nie mówi o uszczelkach. W ASO dali mi chyba z 10 uszczelek za jedyne 150zł. Podobno trzeba wszystkie wymieniać na nowe. Tak twierdzą w ASO. Zobaczymy co powie mój mechanik.
Komentarz
-
Zamieszczone przez marcinp Zobacz wpisCześć. Miałem te same objawy + samochód szarpał podczas delikatnego przyspieszania tak jakby brakowało mu paliwa. Po wymianie szarpanie ustało ale błędy EGR nadal pojawiają się co jakiś czas (także uwaga- błędy z EGR niekoniecznie znaczą że to EGR widocznie). Kompletny zawór oryginał kupowałem w sklepie kolmot (ściągają nawet jeśli na stronie jest napisane że niedostępny)
Komentarz
Komentarz