Czy ktoś wymieniał zawór Egr w silniku CFHC, 2.0 TDI. U mnie jest to numer 03L 131 512DQ . Normalnie w serwisie Skody można kupić ten zawór tylko razem z chłodnicą spalin. Koszt 1550 zł. Na Aledrogo są same zawory bez chłodnicy. Koszt 600 zł. Stąd moje pytanie czy można wymienić sam zawór?
Wymiana zaworu EGR. Silnik CFHC
Zwiń
X
-
mentos2504 ja jestem po wymianie i pewnie można sam zawór, ale kogokolwiek ja pytałem to wszyscy mówili o wymianie całości Fakt, że cena w ASO jest kosmiczna (w moim lokalnym 1600 wołali), ale przyzwoite zamienniki kupisz za 400-500 mniej. Trochę dłubania jest żeby to cudo w cfhc wymienić.
-
-
dawcio u mnie był to najpierw okazyjnie (zeszły rok) tryb awaryjny i check engine. Przez zimę się uspokoiło (może z raz czy dwa), ale odkąd zaczęło robić się cieplej, to wystarczyło odpalić auto i po kilku sekundach, nawet przed ruszeniem check, migająca kontrolka świec i "engine fault: workshop" na maxi dot. Błędy mówiły wprost o awarii EGRa, można było kasować, ale po każdym odpaleniu wracały i auto praktycznie non stop w trybie awaryjnym, w związku z trybem awaryjnym brak możliwości korzystania z tempomatu, CFHC przyspieszało gorzej niż poprzednik AGR. Po wymianie i skasowaniu błędów jak ręką odjął.
Komentarz
-
-
Cześć. Miałem te same objawy + samochód szarpał podczas delikatnego przyspieszania tak jakby brakowało mu paliwa. Po wymianie szarpanie ustało ale błędy EGR nadal pojawiają się co jakiś czas (także uwaga- błędy z EGR niekoniecznie znaczą że to EGR widocznie). Kompletny zawór oryginał kupowałem w sklepie kolmot (ściągają nawet jeśli na stronie jest napisane że niedostępny)
Komentarz
-
-
Ja wymieniałem w Octavii II FL z 2.0 TDI CR był poradnikl ale przepadł więc z kopi zapasowej:
Ja u siebie dziś w 2.0 TDI wymieniłem EGR (kupiłem nowy zawór bez chłodniczki)
Gdyby ktoś musiał wymienić to kilka szczegółów:
Wymieniałem bez kanału, żabą podniosłem samochód za kasetę tylną tulei prawego wahacza.
Odkręcone koło. Zdjęte osłony: przednia część nadkola i osłona pod silnikiem.
Wymontowana osłona termiczna prawa przegubu wewnętrznego.
Wymontowana blacha przytwierdzająca DPF do bloku silnika ta z dołu na 4 śrubach, podważona delikatnie łyżką aby wyszła.
Od góry zdemontowany aku, podstawka aku, obudowa filtra powietrza z przewodem do turbiny, oraz część przewodu od turbiny do ic.
Można teraz odkręcić rurkę EGR od bloku silnika.
Od dołu zdjęte od zaworu i zatkane węże płynu chłodniczego. Ten wąż z lewej strony całkiem wyciągnięty trochę szarpania się z opaskami zaciskowymi.
Odkręcone rurki od EGR i kolektora wydechowego.
Odkręcona rurka z bloku od zasilania i spływu oleju z turbiny, jedna śruba wyżej do odkręcenia wówczas rurki można trochę odciągnąć od bloku. (następnym razem wymontuje je całkowicie) Można odkręcać zawór, 4 śruby najgorsza jest ta pod dpf bo dojście praktycznie zerowe (dla ukojenia nerwów przed polecam browarka albo trzy).
Po odkręceniu zaworu trzeba wyciągać go w stronę skrzyni jest trochę przepychania z tymi rurkami ale wyjdzie.
Zawór kupiłem bez chłodniczki więc miałem trochę zabawy z jej myciem bo mocno zawalona nagarem była.
Montaż w kolejności odwrotnej.
Ja zamiast oryginalnych opasek rur z płynem zastosowałem przy składaniu normalne opaski zaciskowe na śrubokręt.
Po rozebraniu starego zaworu i głębokiej analizie u mnie problemem było to, że ten czpień z grzybkiem miał luz (delikatny ale wystarczający) w obudowie i po otworzeniu się zaworu krzywka zamykając go powodowała, że ten się kantował i ni chu..chu nie mógł się zamknąć i żadne czyszczenie by tu nie pomogło.
Komentarz
-
-
U mnie wyskoczyły dwa błędy. Jeden udało się skasować, drugi (4891 - EGR Valve (N18) P0403 00 [096] ) cały czas wyskakuje. Objawy dokładnie takie jak opisuje kolega Rafiki. Zapala się kontrolka świec żarowych,tryb awaryjny, błędy EGR. Teraz zrobiłem długą trasę (800 km) i wszystko się uspokoiło,ale już zamówiłem nowy zawór z chłodnicą. Nikt nic nie mówi o uszczelkach. W ASO dali mi chyba z 10 uszczelek za jedyne 150zł. Podobno trzeba wszystkie wymieniać na nowe. Tak twierdzą w ASO. Zobaczymy co powie mój mechanik.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marcinp Zobacz wpisCześć. Miałem te same objawy + samochód szarpał podczas delikatnego przyspieszania tak jakby brakowało mu paliwa. Po wymianie szarpanie ustało ale błędy EGR nadal pojawiają się co jakiś czas (także uwaga- błędy z EGR niekoniecznie znaczą że to EGR widocznie). Kompletny zawór oryginał kupowałem w sklepie kolmot (ściągają nawet jeśli na stronie jest napisane że niedostępny)
Komentarz
-
Komentarz