Wypadanie zapłonu, ESP, Check Engine 1,6 Mpi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lukasz0483r
    Classic
    • 2015
    • 27
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Wypadanie zapłonu, ESP, Check Engine 1,6 Mpi

    Witam.
    Moja Octavka to 1,6 Mpi z gazownią Prinsa.
    Od jakiegoś czasu, ale sporadycznie pojawiała się kontrolka Check Engine i komunikat na Fisie "Workshop Emission" oraz kontrolka ESP.
    Auto śmigało, więc się tym nie przejąłem za bardzo. Natomiast teraz nie chodzi na jednym cylindrze. Podpiąłem VCDS i wyskoczył błąd P0322 - czujnik obrotów wału G28.
    Wymianiłem czujnik w nadziei, że będzie git, ale nie było. Auto dalej kulało na jeden cylinder, a po podłączeniu kompa wyskoczył błąd P0303 - wypadanie zapłonu na 3 cylindrze.
    Ponownie założyłem stary czujnik i ponownie pojawił się błąd o czujniku P0322, a błęd P0303 nie pojawił się. Auto odpala, ale tylko chodzi na 3 cylindrach, więc jakby czujnik wału poleciał to chyba by wcale nie odpalał.
    Ktoś podpowie jak to ugryźć ? Bo nie wiem już co wymienić, a metodą prób i błędów może być drogo.
    Iskra na 3 cylindrze jest. Podejrzewałem cewkę.
    Dzięki za wszystkie sugestie.
  • patryk23
    L&K
    • 2011
    • 1105
    • Octavia II (1Z3)
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

    #2
    A zamieniałeś cewki miejscem?

    Komentarz

    • lukasz0483r
      Classic
      • 2015
      • 27
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Masz na myśli zamianę fajek świec miejscami ?
      Jeśli tak to nie.

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 10993
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        w BSE się nie da podmienić cewek, bo jest aparat zapłonowy i fajki do każdej świecy
        sprawdź świece pod kątem spalania w cylindrze ,czyli kolor, ma być siwy/brązowy
        na gazie i benzynie pewnie to samo jest?
        jak z liczbą wypadania zapłonów? licznik liczy non stop czy co jakiś czas nabija?
        IMHO profilaktycznie świece i kable do wymiany
        dalej ewentualnie sprawdzenie szczelości cylindrów, czyli próba manometrem
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • lukasz0483r
          Classic
          • 2015
          • 27
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Witam ponownie.
          W końcu znalazłem chwilę, żeby trochę pogrzebać przy aucie - cały czas stoi, a ja jeżdżę drugim.
          Dalej problem z wypadaniem zapłonu na 3 cyl.
          Wymieniłem czujnik obrotów wału korbowego (bosch), ciśnienie sprężania na zimnym 10,2 bar (pomiar tylko na 3 cyl.), wymieniona cewka zapłonowa, świece zmienione 5 tys. temu (kolor czarny - pewnie zbyt bogata mieszanka), zamieniłem przewody zapłonowe 2 z 3 cylindrem i dalej to samo. Podłączyłem kompa wypadanie zapłonu jest na wolnych obrotach non-stop, licznik nieustannie nabija, na wyższych obrotach wypadanie zanika. Jak przytrzymałem na 1500 obr. to licznik wypadania zapłonu się wyzerował i nie nabijał. Podejrzewałem wtryskiwacz, ale dzieje się tak zarówno na benzynie jak i lpg.
          Ktoś ma jakieś pomysły, sugestie ?
          Na ross-tech znalazłem coś takiego:

          16687/P0303/000771 - Cylinder 3 Misfire Detected

          Possible Causes
          • Ignition system
          • Fuel injectors
          • Fuel pressure
          • Running out of fuel
          • EVAP canister purge valve
          • Evaporative emission system
          • Low compression
          • Base engine problems
          • Controle Module damaged
          Special Notes
          • This feature search for engine misfire in a specific cylinder. Most of the time the cause for a misfire is a lack of combustion in a cylinder due to absence of spark, poor fuel metering, or poor compression.

          Komentarz

          • zwonko
            Rider
            • 2016
            • 365
            • Octavia I (1U2)
            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Może ja jestem głupi ale tu chyba nie da się zmieniać kabla od tak sobie miejscami.
            Jak jest na Pb i LPG to mała szansa że oba wtryskiwacze walnięte. Prędzej sprawdź wkrętke LPG w kolektor, czy nie ciągnie lewizny.

            Komentarz

            • lukasz0483r
              Classic
              • 2015
              • 27
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7




              20170914_111334.jpg

              Witam.
              Czy kolejność podłączenia przewodów zapłonowych w BSE jest taka jak na foto powyżej ?

              Komentarz

              • fujijama
                Classic
                • 2016
                • 10

                #8
                Tak kolejność przewodów przy cewce zapłonowej jest prawidłowa
                Narek

                Komentarz

                • lukasz0483r
                  Classic
                  • 2015
                  • 27
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Problem rozwiązany.
                  Trochę się powiedzieć co było przyczyną, ale powiem.
                  Na 3 cyl.uwalony był przewód zapłonowy w środku fajki. Z zewnątrz wszystko było git i żadnego przebicia. A jak pisałem, że zamieniłem przewody to zamieniłem je tylko na cewce, a zapomniałem zamienić też na świecach. Ciekawe tylko dlaczego po dodaniu gazu wypadanie zapłonu ustawało, a na wolnych obr.ponownie się pojawiało.
                  Dzięki wszystkim za sugestie.

                  Komentarz

                  • zwonko
                    Rider
                    • 2016
                    • 365
                    • Octavia I (1U2)
                    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez lukasz0483r Zobacz wpis
                    A jak pisałem, że zamieniłem przewody to zamieniłem je tylko na cewce, a zapomniałem zamienić też na świecach.
                    A teraz zmieniałeś? Bo w teorii przynajmniej to kable, maja różne długości, oporności czy coś tam jeszcze i chyba niezbyt można tak sobie wymieniać miejscami... Ale jak tobie się udało i przeskoczyło wypadanie to dobrze wiedzieć na przyszłość...

                    Komentarz

                    • lukasz0483r
                      Classic
                      • 2015
                      • 27
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieniłem 3 z 2.

                      Komentarz

                      Pracuję...