Gwizd turbo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Wapniaro
    Drive
    • 2017
    • 96
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Gwizd turbo

    Cześć, gwiżdże mi turbo (tak mi się zdaje że to to) przy zmianie biegów , nie głośno . To już jego kres czy to normalne w 1.9 TDI 105koni?
  • AdamB
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 8030
    • Octavia IV (NX3)
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    #2
    Może nie kres, ale poprawnie działająca turbina w 1.9TDI BXE lub pokrewnych w OII/OIIFL nie gwiżdże.
    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

    Komentarz

    • zadariusz1
      Rider
      • 2011
      • 543
      • Octavia III (5E3)
      • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

      #3
      A tam gadanie ja w swojej poprzedniej bkd kupiłem nową turbinę Garetta i ona od samego początku gwizdała ,byłem nawet autem w Iławie z reklamacją i okazało się,że niektóre turbiny po prostu gwizdają i nie jest to ich wada

      Komentarz

      • AdamB
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 8030
        • Octavia IV (NX3)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        #4
        Mowa tu jest o 1.9 TDI 105KM a one jeżeli są sprawne to nie gwizdają. 2.0TDI BKD to inna bajka.
        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

        Komentarz

        • vaz
          Elegance
          • 2010
          • 799
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          W moim przypadku od nowości nie gwizdało ale ostatnio słyszałem ciche gwizdy trwające około 1 s w momencie kiedy spadają obroty silnika przy zmianie biegu na wyższy. Teraz ich nie ma. Zastanawiałem się czy to jest od turbiny czy zespołu podciśnienia.
          Antyfotoradar Valentine1
          Harry II Classic+Sirio ML145

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8030
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            Zamieszczone przez vaz Zobacz wpis
            ale ostatnio słyszałem ciche gwizdy trwające około 1 s w momencie kiedy spadają obroty silnika przy zmianie biegu na wyższy.
            To gwizd z zespołu podciśnienia. Jest to normalne, ale gwizdanie podczas przyspieszania lub w pewnym zakresie obrotów nie jest normą w sprawnej turbinie.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • Wapniaro
              Drive
              • 2017
              • 96
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              A nie , to ja mam te same objawy co kolega vaz , wiec jest Oki


              Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

              Komentarz

              • Koron
                Classic
                • 2017
                • 25
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                U mnie również występuje gwizdanie turbiny przy zmianie biegów, 1.9 BKC 105KM. Podejrzewałem że może się kończyć ale w takim wypadku i tak sobie poczekam aż się skończy bardziej ewentualnie podjadę sobie gdzieś żeby zerknęli na tą turbinkę, widzę że nie jestem sam.

                Komentarz

                • Wapniaro
                  Drive
                  • 2017
                  • 96
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Robię w sobotę chiptunning , więc podejrzewam że wszystko wyjdzie na sprawdzaniu auta i potem przy pomiarach na temat mojego kochanego auta i turbo

                  Komentarz

                  • beaviso
                    Elegance
                    • 2010
                    • 767
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Obejrzyj turbo, monitoruj stan oleju. Jeśli jest sucho, oleju nie ubywa więcej niż dotychczas, a auto śmiga bez słabości - to jeździj. W ogóle nie przejmuj się pogwizdywaniem przy ostrym depnięciu (co innego - jęczeniem). I nie próbuj regenerować (de facto brać innej regenerowanej), bo będziesz żałował, że silnik stracił "dół" i turbo słabo wstaje.

                    A jeśli gwiżdże przy zmianie biegów (raptownym odjęciu gazu), to normalne. Nazwałbym to raczej stęknięciem, westchnieniem. Ten typ tak ma, co chwila za oknem mi coś stęka, patrzę, a to kolejne TDI się rozpędza.

                    M.
                    666 4U

                    Komentarz

                    • Wapniaro
                      Drive
                      • 2017
                      • 96
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Olej brało jak jeździłem na Castrolu , teraz odkąd wymieniłem filtry , rozrząd i olej na Motula , jest dużo lepiej a także oleju nie bierze

                      Komentarz

                      • Koron
                        Classic
                        • 2017
                        • 25
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Wapniaro, pochwal się ile po ripamie wyszło bo sam będę się zastanawiał, gdybym miał lepszą sytuację finansową pokusił bym się być może na już. Widziałem że idzie zrobić z 130/135 KM. Szczerze mnie gwizdanie mocno nie przeszkadza, obawiam się jedynie troche tego iż jestem posiadaczem samochodu od równego miesiąca i zaraz po kupnie leciałem trase 700km w jedną i spowrotem i zaraz po trasie przed samą turbiną ( wydaje mi się iż to z stamtąd) był olej i to nie tak mało, trochę obrzygało silnik. Zaraz po kupnie a przed trasą wymienialem olej na mobila 5W30 wraz z filtrami. Po trasie faktycznie na bagnecie troszkę uciekło ze stanu, ale nie dużo może 1/5 stanu. Od tego momentu jeżdżę na miejscu, kilka razy dałem mu porządnie, leciałem też trase 200 km i silnik suchuteńki, wcześniej dokładnie go wymyłem z kanału.

                        Komentarz

                        • Wapniaro
                          Drive
                          • 2017
                          • 96
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          140 wyszło bardzo fajna zmiana za 600zł
                          Załączone pliki

                          Komentarz

                          • Koron
                            Classic
                            • 2017
                            • 25
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            No to ładnie, no to się chwal chopie. Jakie odczucia z jazdy, co Ci powiedział na silnik na hamowni, mapa jest delikatna, tzn. taka żeby szło to w parze z żywotnością czy mocna. Jakaś różnica odczuwalna w spalaniu? GRATY!

                            Komentarz

                            • Wapniaro
                              Drive
                              • 2017
                              • 96
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Zacznę od spalania, jeszcze nie jestem w stanie stwierdzić jak jest bo zrobilem raptem 40km , a nie patrzyłem szczerze na tymczasowe spalanie . Jeśli chodzi o różnicę między 105 a 140 koni , jest ogromna! Automatycznie zmienia się komfort jazdy, teraz auto wyprzedza na każdym biegu jak tylko dodam gazu , nie wtedy jak zredukuje bieg żeby złapał mocy. Chip jest zrobiony tak żeby nie był bardzo , a może nawet wcale, obciążeniem dla silnika. Natomiast komentarz gościa, który robił tunning ( a miał tego dnia same skody) , powiedział że silnik jest w bardzo dobrym stanie no ale ma na razie 103080 przebiegu, więc jak by nie był to by było coś nie tak.

                              Komentarz

                              Pracuję...