Witajcie!
Od półtorej roku jestem posiadaczem O2FL 1.6 TDI CR i już w ubiegłą zimę zastanawiałem się nad działaniem termostatu i układu wymiany ciepła w moim samochodzie. Silnik bardzo długo sie grzeje. Jeśli już dobije do 90stopni i zatrzymuje sie na światłach mając ogrzewanie na "2" wskazówka zaczyna spadać. Stojąc na uruchomionym silniku na parkingu przez 10-20 minut wskazówka z 90 stopni potrafi spaść na 75. Po ruszeniu automatycznie wstaje do 90. Rok temu temat drążyłem na forach i wyczytałem tez tutaj, że silnik ten tak ma, że wymiana ciepła taka jest jaka jest... Zasłoniłem chłodnicę, niby pomogło, niby nie... Zima sie skończyła i temat odpuściłem. Teraz jest drugi rok, temat wrócił i moje zastanawiania się również. W tym roku sprawdziłem jeszcze, że w chwili kiedy silnik osiąga te 75stopni chłodnica jest ciepła. Nie jest ona gorąca ale jest ciepła. Postanowiłem, że wymienię termostat. Niestety bardzo mało na temat jego wymiany jest w internecie i na youtube. Czy ktoś z szanownego grona robił to osobiście? Gdzie jest wiem, widzę też że dostęp nie jest prosty. Do wymiany mam sam wkład termostatk. Ktoś mnie może pokierować co i jak, czy od dołu może jest lepsze dojście?
Od półtorej roku jestem posiadaczem O2FL 1.6 TDI CR i już w ubiegłą zimę zastanawiałem się nad działaniem termostatu i układu wymiany ciepła w moim samochodzie. Silnik bardzo długo sie grzeje. Jeśli już dobije do 90stopni i zatrzymuje sie na światłach mając ogrzewanie na "2" wskazówka zaczyna spadać. Stojąc na uruchomionym silniku na parkingu przez 10-20 minut wskazówka z 90 stopni potrafi spaść na 75. Po ruszeniu automatycznie wstaje do 90. Rok temu temat drążyłem na forach i wyczytałem tez tutaj, że silnik ten tak ma, że wymiana ciepła taka jest jaka jest... Zasłoniłem chłodnicę, niby pomogło, niby nie... Zima sie skończyła i temat odpuściłem. Teraz jest drugi rok, temat wrócił i moje zastanawiania się również. W tym roku sprawdziłem jeszcze, że w chwili kiedy silnik osiąga te 75stopni chłodnica jest ciepła. Nie jest ona gorąca ale jest ciepła. Postanowiłem, że wymienię termostat. Niestety bardzo mało na temat jego wymiany jest w internecie i na youtube. Czy ktoś z szanownego grona robił to osobiście? Gdzie jest wiem, widzę też że dostęp nie jest prosty. Do wymiany mam sam wkład termostatk. Ktoś mnie może pokierować co i jak, czy od dołu może jest lepsze dojście?
zero problemów z tym!
Po rozebraniu i dostaniu sie do termostatu okazało się, że jednak owy silnik ma jeszcze inne rozwiązanie, termostat przytwierdzony do króćca w blok silnika a teorie sprzedawcy i poszukiwaniach po vin psu na budę... Po zdemontowanej części przyszedł czas na kolejny tym razem prawidłowy termostat dobrany po numerze. Co okazało się wcale nie takim łatwym tematem. Na alledrogo raptem 6 pozycji a na miejscu 120zł za część.
Komentarz