Witajcie,
czy któryś z kolegów stosuje w swojej Octavii II zimową osłonę chłodnicy. Mam problem z dużą ilością mazi w układzie oleju. Wiem, że zapewne spowodowane to jest wadliwą konstrukcją odmy i samego jej wężyka, który bardzo łatwo się wystudza łapie wilgoć i jest piętą achillesową niektórych naszych silników. Mój silnik to 1.6 MPI BGU olej Mobil 1 5W30. Przy niedawnej wymianie oleju, nazbierało mi się na tyle dużo tego syfu, że musieliśmy robić płukanie silnika. Czy zastosowanie zimowej osłony rozwiąże w jakiś stopniu ten problem. Zauważyłem, że ogólnie temp. płynu chłodzącego utrzymuje żądane 90 st C, na postoju / w korkach nie ma w ogóle z tym żadnego problemu, przy jeździe około 3,5 tyś obrotów na autostradzie też wszystko jest ok. Gorzej jak jadę z mniejszymi obrotami a nie daj boże jeszcze pod wiatr, wtedy wskazówka zaczyna szybko spadać do około 70/75 st C. W lecie w ogóle nie mam tego problemu. Termostat jest ok. Zazwyczaj robię trasy około 40 km autostradą, ale zaraz po zjechaniu z autostrady kiedy silnik powinien być już dobrze nagrzany temp zaczyna automatycznie spadać. Pozdrawiam.
czy któryś z kolegów stosuje w swojej Octavii II zimową osłonę chłodnicy. Mam problem z dużą ilością mazi w układzie oleju. Wiem, że zapewne spowodowane to jest wadliwą konstrukcją odmy i samego jej wężyka, który bardzo łatwo się wystudza łapie wilgoć i jest piętą achillesową niektórych naszych silników. Mój silnik to 1.6 MPI BGU olej Mobil 1 5W30. Przy niedawnej wymianie oleju, nazbierało mi się na tyle dużo tego syfu, że musieliśmy robić płukanie silnika. Czy zastosowanie zimowej osłony rozwiąże w jakiś stopniu ten problem. Zauważyłem, że ogólnie temp. płynu chłodzącego utrzymuje żądane 90 st C, na postoju / w korkach nie ma w ogóle z tym żadnego problemu, przy jeździe około 3,5 tyś obrotów na autostradzie też wszystko jest ok. Gorzej jak jadę z mniejszymi obrotami a nie daj boże jeszcze pod wiatr, wtedy wskazówka zaczyna szybko spadać do około 70/75 st C. W lecie w ogóle nie mam tego problemu. Termostat jest ok. Zazwyczaj robię trasy około 40 km autostradą, ale zaraz po zjechaniu z autostrady kiedy silnik powinien być już dobrze nagrzany temp zaczyna automatycznie spadać. Pozdrawiam.
Komentarz