Regulacja biegów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • smajler
    Rider
    • 2017
    • 658
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Regulacja biegów

    Witajcie, mam problem z wrzucaniem biegów. Mianowicie gdy chce wrzucić biegi z lini R, 1/2 z pozycji neutralenj to musze najpierw ruszyć w prawo i wtedy mogę przesunąc lewarek w lewo aby wrzucić 1/2. Wchodzą one wtedy ładnie. A co do wstecznego to często zdarza się, że często nie wbija się i wtedy wysprzęglić ponownie i podjąć próbę i wchodzi ładnie. Nie wiem czy winny temu jest mechanizm przy samym lewarku - luzy czy może gdzieś na pająku pod maską. Ktoś spotkał się z podobnymi problami może?
  • Pawelt
    Ambiente
    • 2009
    • 189
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Wsteczny tak już ma. To bardzo prosty mechanizm w skrzyni i bywa, że zęby się nie zgrają i zwyczajnie nie wejdzie i trzeba drugi lub trzeci raz. Dopóki bieg wsteczny wychodzi normalnie nie ma się czym przejmować. Tak mam od nowości.

    Regulacja biegów jest prosta. Na youtube jest pokazane jak reguluje się biegi w VW golfach V i VI i tymi filmikami się posłuż.



    Różnice między skrzyniami są tylko tego typu, że ta wajha na skrzyni do blokowania może mieć pozycję neutralną w pionie lub w poziomie i do blokowania trzeba ją przestawić w pozycję przeciwną. Mechanizm reguluje się niejako sam przy tej całej operacji, ale z czasem też i rozregulowuje w miarę używania, powstają luzy na połączeniach i w trakcie regulacji powinny się dać skasować. Jeśli masz coś ewidentnie wyrobione a nie chcesz wymieniać możesz też pokombinować aby którąś linkę bardziej naciągnąć niż potrzeba ale to trzeba rozbić z głową.

    Komentarz

    • smajler
      Rider
      • 2017
      • 658
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      No i supper o to mi chodziło. Blokuje skrzynie i lewarek po czym samo powinno się ustawić. Mi biegi wchodzą ładnie, tylko jakby zablokuje się i muszę ręką puknąć w lewo i się odblokuje lub najpierw ruszyć w prawo i póżniej już działa. Co lepsze zauważyłem, że zależne to od pogody więc jak cieplej tym jest lepiej Przyjdzie wolny czas, to poszukam blokadki skrzyni i ogólny dostęp- pewnie trzeba będzie zdemontować akumulator. A wiesz może jak zdejmuje się mieszek biegów- jego materiał?

      Komentarz

      • Pawelt
        Ambiente
        • 2009
        • 189
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Akumulatora nie zdejmujesz.

        Mieszek pociąga się w górę po otwarciu klapki od popielniczki/schowka, ale osobiście tego nie robiłem. W serwisie robią to w 15 minut.

        Po latach mechanizm niestety jest już trochę ponaciągany i rozregulowany.

        Komentarz

        • marwoo
          Rider
          • 2017
          • 261
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          A czy ktoś wie jakiej średnicy jest ten otwór do zblokowania drążka (ew. czy ktoś ma patent czym)? Bo na filmiku człowiek mówi o 5mm i gwoździu ale niestety takowy gwóźdź to jest ciut bogato...
          Pytałem o to w salonie to oczy wytrzeszczali o co mi chodzi i że tego się nie robi:P odesłali mnie poszukać kogoś kto skrzyniami się zajmuje...

          Komentarz

          • endryu
            RS
            • 2006
            • 3776
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Gwóźdź 5 mm nadaje się jak najbardziej. Blokuje tak jak na filmiku.
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz

            • marwoo
              Rider
              • 2017
              • 261
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              To chyba gwoździe z LeroyMerlin są mało wymiarowe :/ chyba 4 sztuki zaginałem i żaden nie przeszedł... Jedynie czubek i tyle.... Do tego na filmiku otwór w podstawie jest odlany z podstawy, a u mnie jest jakby pierścień plastikowy z otworem :/ czuje się oszukany :P

              Komentarz

              • HAKSIU
                Ambiente
                • 2016
                • 155
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                #8
                Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
                To chyba gwoździe z LeroyMerlin są mało wymiarowe :/ chyba 4 sztuki zaginałem i żaden nie przeszedł... Jedynie czubek i tyle.... Do tego na filmiku otwór w podstawie jest odlany z podstawy, a u mnie jest jakby pierścień plastikowy z otworem :/ czuje się oszukany :P
                Wiertełko 5mm wchodzi z luzem, 5,5mm wchodzi na wcisk
                ANTY MECHANIK YT

                Komentarz

                • marwoo
                  Rider
                  • 2017
                  • 261
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  Muszę w takim razie dorwać suwmiarkę żeby sprawdzić ile te gwoździe mają... Bo niby mają mieć 5mm a blokują się zaraz za czubkiem...

                  Komentarz

                  • rodro
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 238
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    A nie będzie prościej użyć wiertło o odpowiedniej średnicy? Może być również odpowiednio gruby śrubokręt (nie płaski).
                    Ostatnio edytowany przez rodro; 13022.

                    Komentarz

                    • marwoo
                      Rider
                      • 2017
                      • 261
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      No właśnie problem w tym że nie mam takiego "arsenału" rzeczy o różnej średnicy pod ręką więc posiłkuję się tym co napiszą inni:/ na razie rzekome gwoździe o średnicy 5mm z LM nie są w dechę :P

                      Komentarz

                      • smajler
                        Rider
                        • 2017
                        • 658
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Robiłem u siebie regulację, pod maską wszystko jak na filmiku, można ewentualnie popsikać jakimś WD na te sprężynki aby ruszyć piach. Mieszek zdejmuje się ciągnąć w strone popielniczki a dolną część delikatnie zaciski się wypina i wychodzi. Co do blokadki mierzyłem suwmiarką i pokazało 5mm i takie wiertło wsadziłem do zablokowania. Coś tam regulacja pomogła- wsteczny wchodzi lepiej no i pozostałe, ale mój problem to raczej wyrobienie elementów pod mieszkiem przy gałce biegów bo popsikanie smarem coś pomogło. Tak czy siak regulacja wygląda jak na filmiku i polecam raz na te 5 lat to zrobić albo częściej

                        Komentarz

                        • marwoo
                          Rider
                          • 2017
                          • 261
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          Ok, wyregulowałem u siebie zgodnie z filmikiem od HAKSIU (dzięki )
                          I przy mojej skrzyni jest deko różnica - 6biegów 02q (skrzynia LHD) posiada języczek do blokady przy wybieraku po prawej stronie i wiertło 5,5mm jest stanowczo za duże, za to idealnie pasuje 5mm (swoją drogą nie wiem co nie tak było z tymi gwoździami które niby miały 5mm...)

                          Biegi wskakują miodzio ale olej i tak przy najbliższej okazji wjedzie oryginalny. Nie wiem jak "trzymanie" biegów między 1 i 2 ponieważ to wychodziło najbardziej przy niższych temperaturach co teraz jest nie do zaobserwowania.

                          Komentarz

                          Pracuję...