Witajcie, mam problem z wrzucaniem biegów. Mianowicie gdy chce wrzucić biegi z lini R, 1/2 z pozycji neutralenj to musze najpierw ruszyć w prawo i wtedy mogę przesunąc lewarek w lewo aby wrzucić 1/2. Wchodzą one wtedy ładnie. A co do wstecznego to często zdarza się, że często nie wbija się i wtedy wysprzęglić ponownie i podjąć próbę i wchodzi ładnie. Nie wiem czy winny temu jest mechanizm przy samym lewarku - luzy czy może gdzieś na pająku pod maską. Ktoś spotkał się z podobnymi problami może?
Regulacja biegów
Zwiń
X
-
Wsteczny tak już ma. To bardzo prosty mechanizm w skrzyni i bywa, że zęby się nie zgrają i zwyczajnie nie wejdzie i trzeba drugi lub trzeci raz. Dopóki bieg wsteczny wychodzi normalnie nie ma się czym przejmować. Tak mam od nowości.
Regulacja biegów jest prosta. Na youtube jest pokazane jak reguluje się biegi w VW golfach V i VI i tymi filmikami się posłuż.
Różnice między skrzyniami są tylko tego typu, że ta wajha na skrzyni do blokowania może mieć pozycję neutralną w pionie lub w poziomie i do blokowania trzeba ją przestawić w pozycję przeciwną. Mechanizm reguluje się niejako sam przy tej całej operacji, ale z czasem też i rozregulowuje w miarę używania, powstają luzy na połączeniach i w trakcie regulacji powinny się dać skasować. Jeśli masz coś ewidentnie wyrobione a nie chcesz wymieniać możesz też pokombinować aby którąś linkę bardziej naciągnąć niż potrzeba ale to trzeba rozbić z głową.
-
-
No i supper o to mi chodziło. Blokuje skrzynie i lewarek po czym samo powinno się ustawić. Mi biegi wchodzą ładnie, tylko jakby zablokuje się i muszę ręką puknąć w lewo i się odblokuje lub najpierw ruszyć w prawo i póżniej już działa. Co lepsze zauważyłem, że zależne to od pogody więc jak cieplej tym jest lepiej Przyjdzie wolny czas, to poszukam blokadki skrzyni i ogólny dostęp- pewnie trzeba będzie zdemontować akumulator. A wiesz może jak zdejmuje się mieszek biegów- jego materiał?
Komentarz
-
-
A czy ktoś wie jakiej średnicy jest ten otwór do zblokowania drążka (ew. czy ktoś ma patent czym)? Bo na filmiku człowiek mówi o 5mm i gwoździu ale niestety takowy gwóźdź to jest ciut bogato...
Pytałem o to w salonie to oczy wytrzeszczali o co mi chodzi i że tego się nie robi:P odesłali mnie poszukać kogoś kto skrzyniami się zajmuje...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpisTo chyba gwoździe z LeroyMerlin są mało wymiarowe :/ chyba 4 sztuki zaginałem i żaden nie przeszedł... Jedynie czubek i tyle.... Do tego na filmiku otwór w podstawie jest odlany z podstawy, a u mnie jest jakby pierścień plastikowy z otworem :/ czuje się oszukany :PANTY MECHANIK YT
Komentarz
-
-
Robiłem u siebie regulację, pod maską wszystko jak na filmiku, można ewentualnie popsikać jakimś WD na te sprężynki aby ruszyć piach. Mieszek zdejmuje się ciągnąć w strone popielniczki a dolną część delikatnie zaciski się wypina i wychodzi. Co do blokadki mierzyłem suwmiarką i pokazało 5mm i takie wiertło wsadziłem do zablokowania. Coś tam regulacja pomogła- wsteczny wchodzi lepiej no i pozostałe, ale mój problem to raczej wyrobienie elementów pod mieszkiem przy gałce biegów bo popsikanie smarem coś pomogło. Tak czy siak regulacja wygląda jak na filmiku i polecam raz na te 5 lat to zrobić albo częściej
Komentarz
-
-
Ok, wyregulowałem u siebie zgodnie z filmikiem od HAKSIU (dzięki )
I przy mojej skrzyni jest deko różnica - 6biegów 02q (skrzynia LHD) posiada języczek do blokady przy wybieraku po prawej stronie i wiertło 5,5mm jest stanowczo za duże, za to idealnie pasuje 5mm (swoją drogą nie wiem co nie tak było z tymi gwoździami które niby miały 5mm...)
Biegi wskakują miodzio ale olej i tak przy najbliższej okazji wjedzie oryginalny. Nie wiem jak "trzymanie" biegów między 1 i 2 ponieważ to wychodziło najbardziej przy niższych temperaturach co teraz jest nie do zaobserwowania.
Komentarz
-
Komentarz