Auto nie odopala

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • srad
    Classic
    • 2010
    • 2

    Auto nie odopala

    Witam wszystkich forumowiczów.
    Pisze do Was bo być może ktoś z Was miał podobny problem.
    Za wszystkie pomysły z góry dziękuję.

    Dane auta:
    SKODA OCTAVIA 2 (2005 rok) 1Z3
    Silnik: 1.9tdi BJB
    Skrzynia manualna: 5 stopniowa

    Moja octavka stoi już drugi miesiąc.Mechanik rozłożył ręce.Nie ma już pomysłów co może być.
    Opiszę Wam mój problem.

    W styczniu przy minusowych temperaturach jadąc już jakieś 45 minut samochodem, nagle auto "zaczknęło się" (czyli na chwilę szarpnęło) i pojechało dalej.W tym czasie zaświeciła się na chwilę kontrolka od świec żarowych i zgasła.Auto cały czas jechało i pracowało poprawnie.Zanim wysiadłem z auta pracowało ono jakąś minutę na luzie żeby wystudzić turbinę.Silnik pracował równo i poprawnie.
    Zgasiłem auto, wróciłem po 10 minutach i auto już nie odpaliło do dzisiaj

    1. Wszystkie kontrolki działają popranie.
    2. VCDS - nie pokazuje żadnych błędów ( odłączałem czujniki żeby sprawdzić czy komp pokaże błędy - pokazywał).
    3. Rozrusznik kręci poprawnie.
    4. Wymieniona pompa paliwa i VACUM ( nie wiem jakie wartości w MPa powinny być - może ktoś podpowie) - przy odpalaniu pompa paliwa podaje ciśnienie, pompa vacum też.
    5. Odpalałem na innym paliwie - nic.
    6. Posprawdzane inne czujniki/przekaźniki.Wszystko OK.
    7. Nie wykręcałem pompowtryskiwaczy.
    a) jak sprawdzić napięcie na nich ( czy ktoś wie jakie wartości napięcia i natężenia oraz opór powinien być na nich?)
    b)
    c) przy przekreceniu stacyjki (nie uruchamiając rozrusznika) wartość VCDS w grupe 18 (128) tak jakby nie mógł ustalić wartości)
    8. Filtr paliwa wymieniony (na czas testów wyjęty) - nic to samo nie dopala.
    9. Zdjęte wężyki przed filtrem ( paliwo pompuje podczas odpalania)
    10.Pompa VACUM - podaje paliwo
    11. EGR - OK
    12. Wymienione ECU - to samo - nie dopala
    13. Dodam że auto pali na PLAKU (sprawdzony również rozrząd - wszystko OK)

    Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł?

    P.s.Czy przyczyną może być stacyjka/kostka - mimo że kontrolki na desce świecą i rozrusznik kręci?

    Z góry dziękuję za każdą odpowied
  • Matfiejkos
    Rider
    • 2015
    • 556
    • Octavia I (1U2)
    • ARX 1.8 20VT 150 KM

    #2
    Szukałeś na forum czy nie było ?

    Ale tak serio to polecam napisać w wątku o spotach w Twoich okolicach, być może masz niedaleko skodowego czarodzieja. Ale przedtem polecam zahaczyć o ten dział http://forum.octaviaclub.pl/forum/st...octaviaclub-pl
    Srebrna Szczała 1.6 Octavia I FL Classic - sprzedana po 15 latach
    Jeszcze srebrniejsza Szczała 1.8T Octavia I FL Elegance

    Zapraszam do obejrzenia mojego auta i luźnych pogaduch
    Škoda Octavia I FL Elegance+ 1.8T 4x4

    Komentarz

    • georgg
      RS
      • 2013
      • 17115
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Jeżeli by się coś działo że stacyjką to VCDS powinien pokazać błędy.
      SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
      ​​​
      Grzegorz

      Moja Ambitna Czarnula

      Komentarz

      • Fidelis Car
        Drive
        • 2018
        • 66
        • Octavia I (1U2)
        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        Polecam sprawdzić wtyczkę i wiązkę pompowtrysków.

        Komentarz

        • srad
          Classic
          • 2010
          • 2

          #5
          Dziękuję za odpowiedź.
          W sobotę podejdę do tematu sprawdzenia wiązki pompowtrysków.
          Czy wiecie może jakie naopięcia powinny być na wiązce zasilania pompowtryskiwaczy?
          Jak je pomierzyć?

          Tak pomyślałem jeszcze - czy alarm nie blokuje czegoś.
          Mam zainstalowany alarm HPB6. Wypinałem go fizycznie i sprawdzałem czy auto odpala.
          Efekt ten sam.Być możę on blokuje coś że nie idą impulsy na wtryski.

          Komentarz

          • marcin79d @gmail.com
            Classic
            • 2018
            • 5
            • Octavia II (1Z3)
            • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Witam,sprawdz czy auto odpali z odkreconym korkiem olejowym.gdy w mojej turbina calkiem stanela dopiero odpalala po odkreceniu korka olejowego.pewnie u Ciebie cos innego ale war to sprawdzic

            Komentarz

            Pracuję...