Witam,
mam taki problem, że od zakupu autka mam nierówną pracę na wolnych obrotach na benzynie, to znaczy na obrotomierzu obroty nie falują, tylko czuć, jak silnikiem szarpie.
Zaznaczam, że tylko na beznynie, na gazie pracuje ok.
Dzieje się to w zasadzie na ciepłym silniku, gdy komputer bierze już poprawkę z sondy Lambda.
I teraz to co mi się udało ustalić i co już zrobiłem:
1. wymieniłem w komplecie cewkę, kable i świece (wszystko NGK) - zatem układ zapłonowy powinien być ok - nie zmieniło to nic,
2. korekta na sondach lambda na beznynie sięga 17% na jednej i około 3% na drugiej - ponoć mówi to o zbyt bogatej mieszance,
3. korekta na sondach lambda na gazie wynosi 3% i 3% - ponoć jest to ok,
Z tego co się dowiedziałem, jest coś nie tak z wtryskiem/wtryskami beznyny, ponoć jeden z nich może przelewać. Przebieg obecnie 140 kkm.
Jednak ostatnio wyczytałem, tu na forum, że ktoś miał problem z wtryskami i po usunięciu problemu (tu akurat komp lpg szalał) konieczne było wymazanie korekt wtrysków i dopiero wtedy zaczął równo pracować.
Pytanie moje jest takie, czy po wymianie układu WN warto zrobić wymazanie tych korekt, czy raaczej to będą wtryski?
Jeżeli wtryski, to zkaładać nowe, czy do regeneracji? Idzie jakoś ustalić który to wtrysk/wtryski przelewa?
mam taki problem, że od zakupu autka mam nierówną pracę na wolnych obrotach na benzynie, to znaczy na obrotomierzu obroty nie falują, tylko czuć, jak silnikiem szarpie.
Zaznaczam, że tylko na beznynie, na gazie pracuje ok.
Dzieje się to w zasadzie na ciepłym silniku, gdy komputer bierze już poprawkę z sondy Lambda.
I teraz to co mi się udało ustalić i co już zrobiłem:
1. wymieniłem w komplecie cewkę, kable i świece (wszystko NGK) - zatem układ zapłonowy powinien być ok - nie zmieniło to nic,
2. korekta na sondach lambda na beznynie sięga 17% na jednej i około 3% na drugiej - ponoć mówi to o zbyt bogatej mieszance,
3. korekta na sondach lambda na gazie wynosi 3% i 3% - ponoć jest to ok,
Z tego co się dowiedziałem, jest coś nie tak z wtryskiem/wtryskami beznyny, ponoć jeden z nich może przelewać. Przebieg obecnie 140 kkm.
Jednak ostatnio wyczytałem, tu na forum, że ktoś miał problem z wtryskami i po usunięciu problemu (tu akurat komp lpg szalał) konieczne było wymazanie korekt wtrysków i dopiero wtedy zaczął równo pracować.
Pytanie moje jest takie, czy po wymianie układu WN warto zrobić wymazanie tych korekt, czy raaczej to będą wtryski?
Jeżeli wtryski, to zkaładać nowe, czy do regeneracji? Idzie jakoś ustalić który to wtrysk/wtryski przelewa?
Komentarz