BKD - kręci, ale nie odpala

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dawik29
    Classic
    • 2017
    • 5
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    BKD - kręci, ale nie odpala

    Dzień dobry

    Pacjent to Octavia II rocznik 2006 z silnikiem 2.0 TDI 16V (BKD), przebieg 460 tys km. Samochód w sobotę bez żadnych niepokojących objawów zaparkowałem przed blokiem i dziś rano nie był w stanie odpalić. Rozrusznik kręci jak szalony, na VCDS brak jakichkolwiek błędów, VCDS pokazuje obroty silnika przy kręceniu rozrusznikiem. Brak jakichkowiek urządzeń odcinających zapłon, oprócz standardu - immobilisera. Wykluczam go ponieważ myślę, że silnik powinien na chwilę zapalić i zgasnąć. Pompkę w baku słychać, ewidentnie tłoczy paliwo po uruchomieniu zapłonu. Bak w połowie pełny.

    Auto kupiłem około pół roku temu i świeżo po zakupie otrzymał podstawowy serwis, czyli komplet filtrów (w tym paliwa) i olej. Wymieniłem w nim również pompę tandem na taką z samochodu z mniejszym przebiegiem (problemy z odpalaniem na starej), ale od wymiany silnik pracował wzorowo a dziś rano taka niespodzianka.

    Co mogę jeszcze sprawdzić? Przychodzi mi do głowy klapa gasząca. Doradzicie?
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #2
    Zobacz czy klapka gaszaca nie zatrzymala sie w pozycji zamknieta po zgaszeniu silnika.
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 10993
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      sprawdź paliwo czy dochodzi, nie mam przed oczami BKD, ale pozdejmmuj przewody gumowe z rurek i posprawdzaj czy wszędzie tryska paliwo
      bo jak komp nie pokazuje błędów, to nie jest problem czujnika żadnego, tylko jakiś mechaniczny lub HGW
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
        lub HGW

        Z tym czesto wlasnie bywa problem... tez ostatnio dlugo myslalem czemu pewne auto zgaslo, az po sprawdzeniu wszystkiego przyszlo do sprawdzenia kompresji i po wykreceniu swiecy wszystko bylo jasne... dziura w tloku
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • dawik29
          Classic
          • 2017
          • 5
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #5
          Dziękuję za rady. Okazało że układ paliwowy był zapowietrzony. Pokrecilem dłużej rozrusznikiem (2-3 sekundy po wyświetleniu ostrzeżenia o niskim ciśnieniu oleju) i silnik odpalił. Przez chwilę pochodził nierówno, ale później wszystko wróciło do normy. Moc jest, wszystko gra. Muszę przejrzeć przewody i zastanawiam się nad wrzuceniem zaworka zwrotnego przed pompą tandem. Co Wy na to?

          Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

          Komentarz

          Pracuję...