luz na wale korbowym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomek_lodz
    Drive
    • 2013
    • 59
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    luz na wale korbowym

    Cześć.
    Jakieś pół roku temu zaczęły się w mojej Octavii problemy z odpalaniem. Najpierw raz na dwa tygodnie, potem coraz częściej silnik kręcił ale zapalał za 10 razem albo odpalał i od razu gasł. Błędów zero, dopiero od niedawna zaczął pojawiać się 000833 - Camshaft Position Sensor (G40) P0341 - 000 - Implausible Signal. Wymieniłem ten czujnik - tydzień spokoju. Potem wymiana dla pewności czujnika obrotów wału G28, nowe wiązki od sterownika silnika do G40 i G28 i na jeden dzień pomogło. Myślałem że może rozrząd przeskoczył, ale też okazało się że jest ok, tyle że w vcds kąt synchronizacji wałka cały czas pokazuje 0,0 bez względu na ustawienie rozrządu. Do tego na postoju po wciśnięciu sprzęgła i dodaniu gazu obroty silnika najpierw spadały i albo zaczynały się podnosić albo auto gasło. Zapala tylko z odłączonym czujnikiem położenia walka rozrządu i od razu wchodzi w tryb awaryjny, brak mocy. Auto ma w tej chwili 270 tys przebiegu, rozrząd i dwumas zmieniony na sztywne koło jakieś 70 tys temu. Widać też że dolne koło rozrządu delikatnie zaczęło obcierać o silnik. Czy możliwe że przy wciskaniu sprzęgła wał korbowy ma taki luz że przesuwa się i czujnik położenia wału źle zczytuje sygnał z koła megnetycznego na wale i dlatego nie ma synchronizacji wałków ale jednak obroty silnika pokazuje?
  • radekrp90
    Ambiente
    • 2014
    • 158
    • Volkswagen
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    Raczej nie - albo czyta obroty i działa albo ich nie czyta i gaśnie. Problem raczej po stronie rozrządu.

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Jak cos obciera, to nawet srubokretem blokujac bedzie widac czy ma luz czy nie. Wal moze miec luz, ale to swiadczyloby o tym, ze takie podkladki w okolicach podpor walu splynely do miski.

      Wymieniales czujnik walka rozrzadu i bylo lepiej, ale na chwile. Rozrzad jest dobrze poskladany i ten metalowy pierscien na kole rozrzadu nie jest uszkodzony ?? Jak czujnik nowy i wiazka dobra to obroty walka musi czytac.

      Czujnik walu ktory tez wymieniles obroty bierze z pierscienia na wale. A to mozna tylko sprawdzic jak wyciagniesz skrzynie i sprzeglo. Moze tam jest problem, a te 70kkm to juz koniec sprzegla, albo docisku.

      Jak jest podejrzenie luzu na wale, to bym to najpierw sprawdzil, a potem wyciagal skrzynie.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • tomek_lodz
        Drive
        • 2013
        • 59
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Z tym luzem dzisiaj może uda się dokładnie sprawdzić,ale obstawiam że tak jak mówisz, podkładki poleciały, pewnie będzie w końcu okazja wymienić też te nieszczęsne panewki bo od 5 lat sobie obiecuję i jakoś nie było czasu.

        Rozrząd ustawiany kilka razy na blokadach, czujnik położenia wałka raczej działa, nie obciera o koło, nie jest za daleko, podłączyłem do niego miernik i widać że czyta każdy ząb na kole rozrządu, w vcds pokazuje obroty trochę mniejsze niż połowa tego co czujnik wału więc chyba ok, jeśli odepnę wtyczkę to pokazuje 0.
        Może ten pierścień na wale w jakiś sposób się obrócił o tyle stopni że kąt synchronizacji wałka jest tak duży że wychodzi poza zakres i są błędy?

        Jutro chyba będzie wyciąganie skrzyni i pewnie silnika jak się potwierdzi z tym luzem.

        Komentarz

        • dudix83
          Drive
          • 2015
          • 40

          #5
          Zamieszczone przez radekrp90 Zobacz wpis
          Raczej nie - albo czyta obroty i działa albo ich nie czyta i gaśnie. Problem raczej po stronie rozrządu.
          Czemu taka sytuacja miałaby nie mieć miejsca ?
          pierścienie dystansowe mogły sie zdematerializowac a wtedy przesunięcie wzdłużne walu jest możliwe...

          co prawda wtedy to silnik już jest w stanie agonalnym..
          pozdrawiam
          dudi

          Komentarz

          • radekrp90
            Ambiente
            • 2014
            • 158
            • Volkswagen
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Fakt - nie doczytałem, że gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła. Więc faktycznie mogą być pierścienie oporowe na wale wytarte ale to raczej nie w aucie z przelotem 500.000 km... stawiam na 2-3 razy tyle.

            Komentarz

            • tomek_lodz
              Drive
              • 2013
              • 59
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              No właśnie trochę to dziwne bo za często chyba nie słychać o wytartych pierścieniach oporowych w octaviach, a przebieg raczej oryginalny. Widocznie panewki nie chciały się poddać to poszło co innego.

              Komentarz

              • tomek_lodz
                Drive
                • 2013
                • 59
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Skrzynia zrzucona, okazało się że koło magnetyczne na wale jest o jakieś 20 stopni przestawione.
                Co do luzu to ok 0.15mm, pierścienie oporowe na szczęście na swoim miejscu wiec może nie będzie tak źle.

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  A jak ono sie obrocilo ?? Jest nabijane i w zasadzie jednorazowe, wiec nie mam pomyslu jak moglo sie obrocic.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • tomek_lodz
                    Drive
                    • 2013
                    • 59
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Na pierwszy rzut oka tak wyglądało że to ten pierścień się obrócił, ale chcieliśmy jeszcze sprawdzić czemu to dolne koło na wale powodowało otarcia i dopiero po zdjęciu paska wyszła główna usterka, koło zębate na wale ma luz względem wału ok. 1 zęba więc jak był wał na blokade ustawiony to wydawało się że to pierścień magnetyczny się obrócił. Nowe koło skasowało luz tylko o połowę, więc czekam na drugi wał.

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      A.. no wlasnie Kolo pasowe kiedys ktos nie dokrecil to sie obrobilo. Ale zeby zabilo tym az wal, to dziwne.

                      Czyli z niby prostej sprawy, zrobila sie gruba zabawa, z wymiana panewek na wale i korbach pewnie przy okazji
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • tomek_lodz
                        Drive
                        • 2013
                        • 59
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Tak u mnie wyglądał luz na kole, ciekawe jak długo jeszcze by to wytrzymało?

                        Join the web’s most supportive community of creators and get high-quality tools for hosting, sharing, and streaming videos in gorgeous HD and 4K with no ads.


                        Dzisiaj dotarł drugi wał, założone nowe panewki na wale, korbowodowe, pierścienie oporowe, uszczelniacze, nowy rozrząd, olej i silnik odpalił już bez problemu.

                        Panewki na korbowodach jakoś specjalnie źle nie wyglądały i pewnie gdyby nie to że nowe czekały już od dawna to stare spokojnie jeszcze by polatały.

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          W starych V6 czy V8 problemu nie ma z jedna rzecza. Blokade wkreca sie w blok i trzyma bezposrednio sam wal, wiec wtedy moze ktos by zauwazyl przy wymianie ze zakladajac pasek lata nam luzem kolo kolo pasowe.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • samtech84
                            Elegance
                            • 2008
                            • 988
                            • Octavia I (1U2)
                            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez tomek_lodz Zobacz wpis
                            Tak u mnie wyglądał luz na kole, ciekawe jak długo jeszcze by to wytrzymało?

                            Join the web’s most supportive community of creators and get high-quality tools for hosting, sharing, and streaming videos in gorgeous HD and 4K with no ads.


                            Dzisiaj dotarł drugi wał, założone nowe panewki na wale, korbowodowe, pierścienie oporowe, uszczelniacze, nowy rozrząd, olej i silnik odpalił już bez problemu.

                            Panewki na korbowodach jakoś specjalnie źle nie wyglądały i pewnie gdyby nie to że nowe czekały już od dawna to stare spokojnie jeszcze by polatały.
                            Ktoś zmieniał uszczelniacz na wale i wkręcił starą śrubę trzymającą koło zębate. Czasem to trzyma, ale najczęściej dzieje się tak jak u Ciebie.

                            Komentarz

                            • tomek_lodz
                              Drive
                              • 2013
                              • 59
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Albo uszczelniacz albo coś więcej jeszcze bo na części w której siedzi ten uszczelniacz, był raczej "niefabryczny" jakiś biały silikon.

                              Komentarz

                              Pracuję...