Witam. Proszę o pomoc. Mam problem jak w tytule. Centralny zamek z pilota zamyka wszystkie drzwi, ale otwiera wszystkie oprócz tych kierowcy. Z kluczyka oczywiście otwiera. Od kilku dni był już problem, bo czasami trzeba było dać dwa razy otwórz-zamknij, ale zaskakiwał, a teraz już nie. Od czego zacząć?
Centralny nie otwiera drzwi kierowcy
Zwiń
X
-
Przepraszam, że dopiero dzisiaj piszę, ale nie miałem dostępu do VAGa. A więc zamek dalej działa w kratkę. Zamyka zawsze, a otwiera mniej więcej co drugi raz. W grupie 42 pokazało takie błędy:
3 Faults Found:
01706 - Switch for Mirror-Adjust (E43)
008 - Implausible Signal - Intermittent
01552 - Motor for Central Locking; Drivers Door (V56); Lock
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)
008 - Implausible Signal - Intermittent
Błędy wykasowano. Po czym kilkakrotnie otwarto i zamknięto centralny zamek. Jak na złość zamek za każdym razem otwierał. Żadne nowe błędy się nie pojawiły, Chodzi mi o to, żeby wykonać wstępną diagnozę bez prucia drzwi, które od nowości nie były ruszane.
Komentarz
-
-
Przepraszam, że długo nie odpisywałem, ale brak czasu. Problem nie ustąpił, a nawet powiem więcej: już nie zdarza się, aby drzwi kierowcy się otworzyły. Sprawdzałem wiązkę w drzwiach i wygląda jak nowa, tzn. wizualnie ok. Mam takie pytanie: przewód w jakim kolorze odpowiada za otwieranie drzwi? Czy na ten przewód można podać +12V, aby sprawdzić, czy problem jest po stronie drzwi, czy instalacji w samochodzie?
Komentarz
-
-
Witam, tez się podłączę. Drzwi kierowcy często nie otwierają się, nie zamykają z pilota. Z kluczyka działa. Wyczaiłem, że zamek nie dostaje prądu bo nie wydaje żadnych odgłosów. Wie ktoś, który kabelek w drzwiach (drzwi/słupek) odpowiada za zamykanie/ otwieranie drzwi? Jeszcze tam nie zaglądałem ale słyszałem, że kable mogą z zewnątrz wyglądać ok a są pęknięte w środku, nie chcę rwać wszystkich tylko ten konkretny.
Komentarz
-
-
lizle rozumie że pytasz o schemat do O1 bo widzę taki profil, w załącznik wrzucam schemat - Drzwi kierowcy, Model 1U2, silnik ASV, Rok Modelowy 2004 (nie wiem jaki masz rocznik tego auto wiec strzeliłem)
Screenshot_20190109_234006.png
Zgodnie ze schematem, prąd do silnika przychodzi na przewód zółty/czarny i szary/czarny
akm97 w O2 nie ma takiego czegoś jak przewód odpowiadający za otwieranie drzwi, tak jak jest to w O1, bo wszystkie instrukcje są wysyłane po Magistrali CAN do sterownika zamontowanego w drzwiach. Jeżeli bez problemu możesz połączyć się ze sterownikiem to raczej szukałbym usterki mechanicznej niż elektrycznej.Ostatnio edytowany przez hyp; 30837.↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑
Komentarz
-
-
Witam ponownie. Problem niestety nadal nierozwiązany. Zdecydowałem się już na wymianę zamka, ale jak zebrałem niezbędne informacje na temat tej procedury, to mi się odechciało całej operacji. Z takim skomplikowaniem jeszcze się nie spotkałem. Ściągniecie tapicerki drzwi to pikuś. Ale potem aby dostać się do zamka należy ściągnąć szybę z prowadnic, a następnie wymontować blachę drzwi od wewnątrz, przynitowaną na 9 nitów. To kilka godzin pracy i duże ryzyko, że nie uda mi się poskładać samochodu w jeden dzień, a na to nie mogę sobie pozwolić.
Zauważyłem za to ciekawą rzecz. Po zdjęciu jednej z zaślepek od strony "rantu" drzwi zauważyłem, że nawet jak nie otwiera drzwi, to szarpie dźwigienką. Jak się pomoże śrubokrętem to dźwigienka się porusza. Po takim rozruszaniu dodatkowo psiknąłem smarem i zaczęło działać. Niestety nie na długo, bo na około 2 tygodnie. Myślę, że dlatego, że przez dziurkę pod zaślepką nie można dojść w odpowiednią dźwigienkę zamka. Po tym znów zaczęło działać w kartkę i dodatkowo teraz nie zawsze zamyka. Reasumując, czy ktoś poradził sobie z tym problemem w taki sposób. Czy wiecie gdzie należy nasmarować? Może można to skutecznie zrobić po ściągnięciu jedynie tapicerki drzwi?
Komentarz
-
Komentarz