Panowie, wczoraj zakładałem osłonę pod silnik i moim oczom ukazał się niemiły widok oleju. Jednak, skrzynia i silnik suche od spodu i z boku, a olejem rzyga jakby półoś. O co chodzi? To olej ze skrzyni? Co to za element? Co tam wymienić? Zdjęcia poniżej:
Wyciek oleju z... półosi???
Zwiń
X
-
jak mozesz krotko opisac co trzeba zrobic bylbym wdzieczny. Z tego co widze, musze zlac olej ze skrzyni (i tak myslalem o wymianie), odkrecic polos od kola i walu kolnierzowego, wyjac (odkrecic?) wal kolnierzowy, wymienic siemering walu i calosc zlozyc, zalac swiezy olej. Jakies specjalne narzedzia potrzebne?
Komentarz
-
-
Z grubsza sam to dobrze opisałeś. Trzeba mieś klucz 6kąt wewnętrzny chyba 17mm, czasami półoś do kołnierza jest przykręcona śrubkami na końcówki splina, sam kołnierz w skrzynię albo jest wbijany i trzyma go seger albo jest wkręcana śrubka nimbus na przestrzał. Do tego 2L dobrego oleju, simering i działasz
Komentarz
-
-
Zrób jeszcze zdjęcia flanszy jak wchodzi w skrzynię czy tam jest też brudna. U mnie była taka sytuacja, że podobnie to wyglądało, a okazało się, że pompa wody puszczała i po bloku silnika wędrowała woda i skapywała akurat na połączenie flanszy i półosi, tak jak u Ciebie, nie wiem która to strona u Ciebie i czy nad tą półosią masz pompę wody, ale po otwarciu maski będzie widać czy spod obudowy pompy wody jest jakiś zaciek.
Komentarz
-
-
Od TEGO POSTA masz trochę info o olejach do skrzyni biegów, a najciekawsze http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...23#post2617123 http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...44#post2617244.
I bądź tu mądry
Komentarz
-
-
A czy przypadkiem jak by byl wyciek na flanszy ze skrzyni to obudowa skrzyni by nie byla mokra? Tylko oska???
Mam tak samo tylko ze troche zabruszone i co najciekawsze bo w drugin roku od kupienia na zdjeciach widze na sankach ciemne zabrudzenie w miescu przegubów wewnetrznych. Pierwszy wlascicel nie wiedzial o tym a aso nic z tym nie robilo. Ja to zauwarzylem i zapytalem sprzedajacego o to to znalazl zdjecia z przodu gdzie widac sanki i brud i bylo juz to w 2 roku uzywania. Teraz samochod ma 8 lat i nic sie nie dziele z tym jak narazie i tez tylko wewnetrzny przegub jest w tlustym gestym zoltym smarze. A os wchodzac w skrzynie w srodku jest prawie sucha. Identycznie z obu stron.
Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
Komentarz
-
-
Zgodnie z tym filmikiem to widzę, że przy wymianie uszczelniacza skrzyni biegów przy lewej półosi czeka mnie tylko odkręcenie kilku śrub trzymających spline M8 i tyle. Nie muszę odkręcać półosi od piast, nie muszę robić geometrii!!
Czy dobrze myślę?
Komentarz
-
Komentarz