[O2 1.9 TDI BXE] Zapowietrza się po dłuższej trasie i postoju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • DaannD
    Ambiente
    • 2017
    • 122
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    [O2 1.9 TDI BXE] Zapowietrza się po dłuższej trasie i postoju

    Cześć! Od dłuższego czasu borykam się z problemem zapowietrzania się skody. Jak było ciepło, to problem pojawiał się tylko po przejechaniu dłuższej trasy i odczekaniu kilku godzin, z rana miałem pewność że będzie zapowietrzony. Przez kilka dni po trasie jest problem, później pali od strzała. Teraz jak już mamy zimno to problem jest każdego ranka.
    Poniżej krótka historia serwisowa która być może naprowadzi na problem i pozwoli wyeliminować co nieco:

    - na początku był problem z uszkodzeniem gwintu jednego pompowtryskiwacza, gwint został naprawiony, uszczelniacz wymieniony, samochód jeździł
    - później "zmieliło" mi pompę paliwa w zbiorniku, pompa została wymieniona, układ paliwowy przeczyszczony. Wtedy zaczął się zapowietrzać
    - wymieniona pompa okazała się być wadliwa, została wymieniona na kolejną sztukę, problem zapowietrzania na chwilę ustał
    - samochód zaczął kopcić, wykonałem procedurę czyszczenia wtrysków płynem LiquiMolly
    - samochód dalej kopcił, więc zostały wymienione uszczelniacze dwóch kolejnych wtrysków, czwarty uszczelniacz rzekomo był w porządku. W tym samym czasie zostało zregenerowane turbo, razem z nim wymiana oleju i filtrów.
    - samochód się dalej zapowietrza, został założony zaworek zwrotny między filtrem paliwa a zbiornikiem
    - ciągłe "hełtanie" z rana doprowadziło do śmierci akumulatora, został wstawiony nowy

    I tutaj mi się już pomysły skończyły Jak pisałem na początku, wcześniej problem pojawiał się tylko po dłuższej trasie, teraz to jest poranny standard każdego dnia.
  • krzynol
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 10960
    • Superb II combi (3T5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    a dlaczego sądzisz że to zapowietrzanie?
    może być kilka innych powodów, od czujnika położenia wałka, po uszczelkę głowicy...
    sprawdź porządnie diagnostykę silnika, ciśnienia, czujniki, itd.
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz

    • DaannD
      Ambiente
      • 2017
      • 122
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
      a dlaczego sądzisz że to zapowietrzanie?
      Szczerze mówiąc to nie wiem czemu, na początku przy pompie mechanik stwierdził że zapowietrzony i w sumie tak już zostało.

      Jeszcze jedna informacja, w sumie dosyć ważna:
      podczas odpalania zawsze jest tak że po przekręceniu rozrusznikiem silnik na ułamek sekundy odpala, "załapuje" po czym od razu gaśnie i trzeba już hełtać. Czasami nawet pochodzi troszeczkę dłużej, ale tak jakby mu brakowało paliwa i gaśnie.

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 10960
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        a to już jest celna uwaga
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • DaannD
          Ambiente
          • 2017
          • 122
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Czyli jednak się zapowietrza?

          Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

          Komentarz

          • DaannD
            Ambiente
            • 2017
            • 122
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            I jeszcze jedno info:

            Jak przed odpalaniem długo pokręcę kluczykiem, żeby pompa "nagoniła" paliwa do filtra, to zwykle udaje się odpalić od strzała, wtedy po odpaleniu trochę się pokrztusi, ale nie zgaśnie.

            Komentarz

            • Wolga85
              Rider
              • 2014
              • 288
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              Załóż przezroczyste węże do pompy tandem. Będziesz widział czy zapowietrza czy nie. Idealnie byłoby sprawdzić manometrem czy ciśnienie paliwa podawane przez tandem jest ok. Tzn czy brak ciśnienia powoduje ten problem. Zaworek założony gdzie bo czasem w pompie tandem zaworek jest uszkodzony i paliwo spływa z przewodów pompy tandem do filtra i potem musi zaciągną cz filtra.

              Komentarz

              • DaannD
                Ambiente
                • 2017
                • 122
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Jest napisane w pierwszym poście, między filtrem paliwa a zbiornikiem na zasilaniu

                Jak rozpoznać na wezykach czy zapowietrza czy nie?

                Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

                Komentarz

                • krzynol
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 10960
                  • Superb II combi (3T5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  będą duże bąble, ale to cenna uwaga Wolgi
                  może pompa tandemowa nie daje rady, są znane z nią problemy, ale bardziej dotyczyły wycieków niż wydajności
                  ciekawy problem, chociaż to mogą też być puszczające uszczelaniacze pompowtrysków, nie masz czarnego dymu przy kręceniu?
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz

                  • DaannD
                    Ambiente
                    • 2017
                    • 122
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Nie zauważyłem dymu. Jak już to biały, szary, ale na zimnym to podobno norma.

                    3 uszczelniacze były wymienione, może być że i ten czwarty też robi tyle kłopotów?

                    Komentarz

                    Pracuję...