Witam wszystkich serdecznie
Od pewnego czasu walczę z dziwną usterką (Octavia II 2005 r. benzyna 1.6 102 KM).
Silnik na wolnych obrotach zawsze pracuje równo i bez zarzutu. Tak samo przy przyspieszaniu z "normalnym depnięciem" lub równej jeździe na większym gazie.
Natomiast przy delikatnym dodawaniu gazu okresowo pojawia się jakby odcięcie mocy, przechodzące czasami w mocne szarpanie samochodem, szczególnie na drugim biegu. Na trójce i czwórce jest to mnie odczuwalne, ale występuje. Najbardziej dokuczliwe jest podczas poruszania się w korku lub równej jazdy z minimalnym gazem. Aby przerwać szarpanie zwykle należy zdjąć gaz do zera i ponownie rozpocząć przyspieszanie lub mocniej dodać gazu. Nie jestem w stanie rozszyfrować, od czego zależy pojawianie się tej usterki (temperatura, wilgotność itp.). Na pewno nie szarpie na zimnym silniku. Test jazdy pod górkę bez naciskania gazu (na II i III biegu) wypada pozytywnie - auto samo płynnie zwiększa obroty i gładko pokonuje wzniesienie.
Komputer nie pokazuje żadnych błędów.
Co zostało zrobione w kolejności:
- wymiana filtrów, świec i oleju
- czyszczenie przepustnicy
- czyszczenie układu wtrysku dodatkiem do paliwa
- wymiana uszczelki pod przepustnicą
- czyszczenie zaworu EGR
- wymiana uszczelek kolektora dolotowego
- wymiana pedału gazu
Co ciekawe, każda z tych czynności na chwilę likwidowała usterkę (tak dla zmylenia przeciwnika).
Powiem szczerze, że nie mam dalszych pomysłów.
W kolejce czekają jeszcze nowiutkie kable WN oraz test jazdy z podpiętym komputerem.
Nie wiem czy to ma znaczenie, ale pół roku temu wymieniłem sprzęgło na nowe.
Proszę szanownych kolegów o jakąś podpowiedź.
Pozdrawiam
Mariusz
Od pewnego czasu walczę z dziwną usterką (Octavia II 2005 r. benzyna 1.6 102 KM).
Silnik na wolnych obrotach zawsze pracuje równo i bez zarzutu. Tak samo przy przyspieszaniu z "normalnym depnięciem" lub równej jeździe na większym gazie.
Natomiast przy delikatnym dodawaniu gazu okresowo pojawia się jakby odcięcie mocy, przechodzące czasami w mocne szarpanie samochodem, szczególnie na drugim biegu. Na trójce i czwórce jest to mnie odczuwalne, ale występuje. Najbardziej dokuczliwe jest podczas poruszania się w korku lub równej jazdy z minimalnym gazem. Aby przerwać szarpanie zwykle należy zdjąć gaz do zera i ponownie rozpocząć przyspieszanie lub mocniej dodać gazu. Nie jestem w stanie rozszyfrować, od czego zależy pojawianie się tej usterki (temperatura, wilgotność itp.). Na pewno nie szarpie na zimnym silniku. Test jazdy pod górkę bez naciskania gazu (na II i III biegu) wypada pozytywnie - auto samo płynnie zwiększa obroty i gładko pokonuje wzniesienie.
Komputer nie pokazuje żadnych błędów.
Co zostało zrobione w kolejności:
- wymiana filtrów, świec i oleju
- czyszczenie przepustnicy
- czyszczenie układu wtrysku dodatkiem do paliwa
- wymiana uszczelki pod przepustnicą
- czyszczenie zaworu EGR
- wymiana uszczelek kolektora dolotowego
- wymiana pedału gazu
Co ciekawe, każda z tych czynności na chwilę likwidowała usterkę (tak dla zmylenia przeciwnika).
Powiem szczerze, że nie mam dalszych pomysłów.
W kolejce czekają jeszcze nowiutkie kable WN oraz test jazdy z podpiętym komputerem.
Nie wiem czy to ma znaczenie, ale pół roku temu wymieniłem sprzęgło na nowe.
Proszę szanownych kolegów o jakąś podpowiedź.
Pozdrawiam
Mariusz
Komentarz