1.6 BGU Szarpie na małym gazie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mariusz_hsq
    Classic
    • 2019
    • 4

    1.6 BGU Szarpie na małym gazie

    Witam wszystkich serdecznie

    Od pewnego czasu walczę z dziwną usterką (Octavia II 2005 r. benzyna 1.6 102 KM).

    Silnik na wolnych obrotach zawsze pracuje równo i bez zarzutu. Tak samo przy przyspieszaniu z "normalnym depnięciem" lub równej jeździe na większym gazie.
    Natomiast przy delikatnym dodawaniu gazu okresowo pojawia się jakby odcięcie mocy, przechodzące czasami w mocne szarpanie samochodem, szczególnie na drugim biegu. Na trójce i czwórce jest to mnie odczuwalne, ale występuje. Najbardziej dokuczliwe jest podczas poruszania się w korku lub równej jazdy z minimalnym gazem. Aby przerwać szarpanie zwykle należy zdjąć gaz do zera i ponownie rozpocząć przyspieszanie lub mocniej dodać gazu. Nie jestem w stanie rozszyfrować, od czego zależy pojawianie się tej usterki (temperatura, wilgotność itp.). Na pewno nie szarpie na zimnym silniku. Test jazdy pod górkę bez naciskania gazu (na II i III biegu) wypada pozytywnie - auto samo płynnie zwiększa obroty i gładko pokonuje wzniesienie.
    Komputer nie pokazuje żadnych błędów.

    Co zostało zrobione w kolejności:
    - wymiana filtrów, świec i oleju
    - czyszczenie przepustnicy
    - czyszczenie układu wtrysku dodatkiem do paliwa
    - wymiana uszczelki pod przepustnicą
    - czyszczenie zaworu EGR
    - wymiana uszczelek kolektora dolotowego
    - wymiana pedału gazu

    Co ciekawe, każda z tych czynności na chwilę likwidowała usterkę (tak dla zmylenia przeciwnika).

    Powiem szczerze, że nie mam dalszych pomysłów.
    W kolejce czekają jeszcze nowiutkie kable WN oraz test jazdy z podpiętym komputerem.
    Nie wiem czy to ma znaczenie, ale pół roku temu wymieniłem sprzęgło na nowe.

    Proszę szanownych kolegów o jakąś podpowiedź.

    Pozdrawiam
    Mariusz


  • Kot72
    Rider
    • 2017
    • 705
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Musisz przejechać z podpiętym komputerem bo nie wiadomo czy te szarpnięcia to efekt wypadających zapłonów czy coś mechanicznie od sprzęgła . Przewody WN są mocno osadzone na świecach ?

    Komentarz

    • Mariusz_hsq
      Classic
      • 2019
      • 4

      #3
      Tak, styki przewodów były przeczyszczone od strony świec i cewki. Nic się nie zmieniło.
      Na co szczególnie zwrócić uwagę przy jeździe z komputerem?

      Komentarz

      • Mariusz_hsq
        Classic
        • 2019
        • 4

        #4
        A jeszcze nie napisałem, że pomiar sprężania w tłokach dał wyniki pomiędzy 14,8 a 15,0

        Komentarz

        • Kot72
          Rider
          • 2017
          • 705
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Obserwuj bloki pomiarowe monitorujące wypadanie zapłonów . W vagach 013-015 . Jeśli w czasie szarpania wystąpi wypadanie zapłonów w którymś cylindrze to wtedy musisz szukać usterki w silniku . Jeśli nic nie wyjdzie to wtedy coś jest z przeniesieniem napędu .

          Komentarz

          • Kot72
            Rider
            • 2017
            • 705
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Obserwuj grupy 013-015 . Jeśli w czasie szarpania będzie zliczać wypadające zapłony to będziesz szukał dalej usterki w silniku . Jeśli nic nie pokaże to wtedy coś z przeniesieniem napędu .

            Komentarz

            • Mariusz_hsq
              Classic
              • 2019
              • 4

              #7
              Wymieniłem kable wysokiego napięcia - bez zmian, dalej równa praca na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów a szarpane na małym gazie przy obciążeniu.
              Zastanawiam się nad wymianą cewki.

              Zrobiłem test jazdy z podłączonym prostym komputerem. Skaner nie czyta żadnych błędów.

              Podczas jazdy na II biegu i szarpaniu obserwowałem ogromne zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - pełne szaleństwo.
              Przepustnica zachowywała się stabilnie.
              W menu "Monitor diagn." w pozycji "Aktualne" nie czytał żadnych błędów.

              Foto_02.JPG

              Natomiast w pozycji "Zapamiętane" były usterki.
              Po wykonaniu opcji "Kasuj błędy", na luzie po kilkukrotnym przygazowaniu ekran wyglądał tak:

              Foto_04.JPG

              Foto_05.JPG


              Po ruszeniu i jeździe z szarpaniem (II bieg na małym gazie) było tak:

              Foto_06.JPG
              Foto_07.JPG

              Czy można z tego coś wnioskować, czy konieczny jest test na profesjonalnym VAG-u?
              Chciałbym jeszcze po drodze przeczyścić wszelkie styki kostek elektroniki wokół silnika (auto z 2005 roku). Może będzie jakaś zmiana.

              M.

              Komentarz

              Pracuję...