Mocowanie jarzma do piasty tył

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ver8
    Drive
    • 2015
    • 72
    • Octavia II (1Z3)
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    Mocowanie jarzma do piasty tył

    Koledzy, właśnie urwałem śrubę M12x1,5x65. Odkręcałem jarzmo żeby wymienić tarczę z tyłu. Jedną wykręciłem a drugą tą na dole urwałem. Schudłem przy tym z 5 kg :-)
    Jarzmo jakimś cudem zdjąłem ruszając nim na boki...co też trwało wieki.
    I teraz jak sprawdzam, to wygląda na to, że nie tylko jarzmo ma gwint ale również piasta. Czy to możliwe? Śrubę da się wkręcić w piastę a później w jarzmo. Nie przechodzi luzem do jarzma. To jakiś błąd projektowy, czy po prostu rdza tak napuchła w piaście, że wykręcając to ją nagwintowałem śrubą?
    Poniżej fotka tych otworów w których mocowane jest jarzmo. Ktoś z kolegów ma wiedzę, czy tam powinien być gwint? Moim zdaniem nie, ale jest :-( No i śruba ma pełen gwint, więc już sam nie wiem (na zdjęciu poniżej nowa ale oryginalna).

    jarzmo.jpg

    sruba.jpg
  • Andrzej.P
    RS
    • 2011
    • 1516
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Gwint w tym miejscu to kompletnie nie ma sensu - brak możliwości dociśnięcia jarzma do płyty kotwicznej czy jak to tam się zwie. Ciekawa sprawa, jeżeli wyjdzie, że to jednak tak zaprojektowane...

    Btw. być może to zależy od średnicy tarczy hamulcowej - u siebie w BSE do wymiany tarcz nie muszę jarzm odkręcać; jedynie zaciski na prowadnicach.
    Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
    FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

    Komentarz

    • luzak102
      Drive
      • 2016
      • 40
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Wymienialem ostatnio u siebie srednica 260 i niebylo tam gwintu tylko w jarzmie

      Komentarz

      • ver8
        Drive
        • 2015
        • 72
        • Octavia II (1Z3)
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        Zamieszczone przez Andrzej.P Zobacz wpis
        Gwint w tym miejscu to kompletnie nie ma sensu
        też tak myślę, ale śruba normalnie się tam wkręca...jakby gwint był
        ja mam 272 mm, więc tarczy nie da się wyjąć bez wyjmowania jarzma,

        a tak wygląda zerwana śruba, co ciekawe nie zapiekła się w jarzmie tylko bardziej w płycie kotwicznej (lub obudowie piasty, zwał jak zwał)
        coś nie mam ostatnio szczęścia, jak tylko dotykam się w tym aucie do zawieszenia lub hamulców to śruby są w takim stanie, że już nie nadają się do ponownego założenia.

        sruba222.jpg

        Komentarz

        • matthews
          Ambiente
          • 2015
          • 123

          #5
          Jak ja wykreciles?


          Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

          Komentarz

          • ver8
            Drive
            • 2015
            • 72
            • Octavia II (1Z3)
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            Przedłużka przedłużki i łeb ukręciłem, druga śruba też ciężko ale się nie zerwała. Odkręciłem śrubkę, co mocuje tarczę, aby tarcza latała luźno i zacząłem ruszać jarzmem, które trzymało się już na tej jednej urwanej śrubie. Ruszałem na boki jarzmem, które miało dużo miejsca bo tarcza była luźna i jakoś poszło.
            Później jak już uwolniłem jarzmo to śruba w imadło i kręciłem jarzmem o poszło bez problemu. Śruba była zapieczona nie w jarzmie tylko w zwrotnicy (czy tam obudowie piasty..., nie wiem jak to nazwać fachowo).

            Komentarz

            • matthews
              Ambiente
              • 2015
              • 123

              #7
              A z ktorego rocku samochod I ile przejechane.Tez mam tarcze do wymiany z tylu I zmartwiles mnie tym postem


              Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 10960
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                nie ma tam gwintu, zarypało się rudą w tym miejscu widocznie
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • ver8
                  Drive
                  • 2015
                  • 72
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez matthews Zobacz wpis
                  A z ktorego rocku samochod I ile przejechane.Tez mam tarcze do wymiany z tylu I zmartwiles mnie tym postem


                  Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
                  Auto z lutego 2011r., najechane ponad 260 tys,

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Nagwintowac jarzmo na nowo, dac nowa srube i tyle. Tylko tam jest gwint, przez zwrotnice przechodzi na wylot. Srube nawet w klasie 12 w kazdym lepszym sklepie ze srubami mozna kupic
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    Pracuję...