Tylne zawieszenie w O2FL z 2010

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Shadoon
    Ambiente
    • 2005
    • 161

    Tylne zawieszenie w O2FL z 2010

    Witam,
    pacjent to O2 FL 1.4 TSI z 2010 r. przebieg 120000 km. Mam go od nowości, bezkolizyjny.
    Byłem w ASO na pomiarach geometrii i ścieżce diagnostycznej, bo zawieszenie ząbkuje/zdziera od wewnętrznej opony z tyłu i szumi. Mechanik mówi, że elementy gumowe są w złym stanie, a ustawienie geometrii nie będzie możliwe bo nie ruszy śrub, bo pordzrwiałe. Żeby wymienić śruby trzeba diaksy. Radzi wymienić całe wahacze, bo auto ma jeszcze oryginały od nowości. Bez rabatów 4000 zł całość na oryginałach. Pytanie do kolegów, czy wymianiać wg tego co radzi mechanik z ASO, czy ratować się inaczej? Gdzie w Warszawie i okolicach można to zweryfikować i naprawić fachowo zawieszenie bez naciągania na koszty? Ile to powinno kosztować. Załączam fotki papierów.

    Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

    Octavia Ambiente (ICE) 1.6 i Octavia II FL ELEGANCE 1.4 TSI
  • Rafał Oskar
    RS
    • 2017
    • 5673
    • Volkswagen
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    Matko Bosko jakie Pieniądze - 4K ?

    Spokojnie podjedziesz do pierwszego lepszego Janka i zrobi ci to za połowę tego.

    Spróbuj wbić się w Grupę Warszawską i tam zapytaj - na pewno nie zostawią cię na lodzie ...

    http://forum.octaviaclub.pl/forum/sp...we/mazowieckie
    OIIFL Kombii - 198 Km / 457Nm - R Stage One
    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5-o2fl-2-0-tdi


    T: 500286848

    Komentarz

    • Andrzej.P
      RS
      • 2011
      • 1516
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zamieszczone przez Shadoon Zobacz wpis
      ustawienie geometrii nie będzie możliwe bo nie ruszy śrub, bo pordzrwiałe. Żeby wymienić śruby trzeba diaksy
      Jest (lub był) tu na forum poradnik o wymianach tych srub mimośrodowych na nowe - jeżeli dobrze pamiętam to chyba autorstwa Krzynola.

      --edit--
      OK, znalazłem link:
      http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...03#post1809103
      Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
      FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

      Komentarz

      • Shadoon
        Ambiente
        • 2005
        • 161

        #4
        Nie wiem, nie znam się i boję się, że wydatek ok. 4k zl to przesada. Nie wiem po co wymiana całych wahaczy, one robią cenę...

        Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

        Octavia Ambiente (ICE) 1.6 i Octavia II FL ELEGANCE 1.4 TSI

        Komentarz

        • danielzy
          Ambiente
          • 2013
          • 117

          #5
          Ewidentnie ktoś chce Cię naciągnąć na koszty. To że nie może ustawić geometrii bo śruby mimośrodowe wahaczy tylnych zapieczone i nie idzie ich odkręcić to norma w tych autach. Jedz do dobrego mechanika i musi je po prostu wyciąć. Do tego zakupic nowe tuleje no i śruby. Ewentualnie sprawdzic stan pozostałych części zawieszenia czy nie ma luzów i po problemie. Wymienić tuleje i nowe śruby i można jechać ustawiać geometrie. Tak też było rok temu u mnie.

          Komentarz

          • Shadoon
            Ambiente
            • 2005
            • 161

            #6
            Zamieszczone przez Andrzej.P Zobacz wpis
            Jest (lub był) tu na forum poradnik o wymianach tych srub mimośrodowych na nowe - jeżeli dobrze pamiętam to chyba autorstwa Krzynola.

            --edit--
            OK, znalazłem link:
            http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...03#post1809103
            Dziękuję. ASO pewnie nie będzie się bawić, dlatego całość typują do wymiany, a z drugiej strony nie znam w okolicy warsztatu "od zawieszeń", któremu mogę zaufać (obawiam się o jakość napraw w większości "ogólnych" warsztatów).

            Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka


            Ostatnio edytowany przez Shadoon; 467.
            Octavia Ambiente (ICE) 1.6 i Octavia II FL ELEGANCE 1.4 TSI

            Komentarz

            • Shadoon
              Ambiente
              • 2005
              • 161

              #7
              Zamieszczone przez danielzy Zobacz wpis
              Ewidentnie ktoś chce Cię naciągnąć na koszty. To że nie może ustawić geometrii bo śruby mimośrodowe wahaczy tylnych zapieczone i nie idzie ich odkręcić to norma w tych autach. Jedz do dobrego mechanika i musi je po prostu wyciąć. Do tego zakupic nowe tuleje no i śruby. Ewentualnie sprawdzic stan pozostałych części zawieszenia czy nie ma luzów i po problemie. Wymienić tuleje i nowe śruby i można jechać ustawiać geometrie. Tak też było rok temu u mnie.
              Poleci ktoś dobrego mechanika do tego tematu w Warszawie?

              Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

              Octavia Ambiente (ICE) 1.6 i Octavia II FL ELEGANCE 1.4 TSI

              Komentarz

              • danielzy
                Ambiente
                • 2013
                • 117

                #8
                Ja Ci nie polece bo nie jestem z W-wy, ale z drugiej strony to nie musi byc super dobry czy zaufany mechanik,bo robota jest prosta. Wyciąć flexem Sruby, potem wymienić na nowe tuleje i śruby. To nie remont silnika. Dodam tylko że warto kupić markowe tuleje np lemforder oraz śruby najlepiej oryginalne z serwisu. Ja tak zrobiłem i jest dobrze.

                Komentarz

                • Shadoon
                  Ambiente
                  • 2005
                  • 161

                  #9
                  Zamieszczone przez danielzy Zobacz wpis
                  Ja Ci nie polece bo nie jestem z W-wy, ale z drugiej strony to nie musi byc super dobry czy zaufany mechanik,bo robota jest prosta. Wyciąć flexem Sruby, potem wymienić na nowe tuleje i śruby. To nie remont silnika. Dodam tylko że warto kupić markowe tuleje np lemforder oraz śruby najlepiej oryginalne z serwisu. Ja tak zrobiłem i jest dobrze.
                  Dzięki. Ile Ciebie to kosztowało mniej wiecej?

                  Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

                  Octavia Ambiente (ICE) 1.6 i Octavia II FL ELEGANCE 1.4 TSI

                  Komentarz

                  • danielzy
                    Ambiente
                    • 2013
                    • 117

                    #10
                    Kurcze nie pamietam dokladnie, ale nowe śruby coś koło 40-50 zł i tuleje coś około 60-70zł. No i do tego robota mechanika. Chyba nie powinien zawołać więcej jak 150-200max. Zaznaczam ze u mnie inne elementy zawieszenia były w super stanie. A sruby były wycinane bo nie szło ich ruszyć by ustawić geometrię. Mi też podcinało opony od wewnątrz. Także koszty wręcz śmieszne w porównaniu do tego co Tobie wyliczyli.

                    Komentarz

                    • Shadoon
                      Ambiente
                      • 2005
                      • 161

                      #11
                      Zamieszczone przez danielzy Zobacz wpis
                      Kurcze nie pamietam dokladnie, ale nowe śruby coś koło 40-50 zł i tuleje coś około 60-70zł. No i do tego robota mechanika. Chyba nie powinien zawołać więcej jak 150-200max. Zaznaczam ze u mnie inne elementy zawieszenia były w super stanie. A sruby były wycinane bo nie szło ich ruszyć by ustawić geometrię. Mi też podcinało opony od wewnątrz. Także koszty wręcz śmieszne w porównaniu do tego co Tobie wyliczyli.
                      Dzięki!

                      Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

                      Octavia Ambiente (ICE) 1.6 i Octavia II FL ELEGANCE 1.4 TSI

                      Komentarz

                      Pracuję...