Witam serdecznie. Może ktoś miał podobny przypadek i poratuje radą. Sprawa jest taka, że ok 2 miesiące temu, podczas jazdy włączył się mi komunikat „Engine failure. Workshop!” z migającą kontrolką świec żarowych. Początkowo raz na kilka dni. Obecnie praktycznie codziennie podczas każdej jazdy dłuższej niż kilka min. Niestety kompletnie nie jestem w stanie stwierdzić konkretnych powtarzalnych warunków, kiedy się to dzieje. Skoda Octavia II 2010r. 1.6tdi 105km. Wiem tyle, że:
Log z pierwszego wystąpienie błędu:
Znaleziono 1 błąd:
7330 - Miernik masy powietrza (G70)
P0101 00 [167] - Niewiarygodny sygnał
MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 2
Przebieg: 122461 km
Data: 2127.14.31
Czas: 20:16:52
Prędkość obrotowa silnika: 1515.75 /min
Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
Prędkość pojazdu: 60 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 71 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 22 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.231 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Masa powietrza: wartość rzeczywista (mg/suw)-MAF_MES: 508.442 mg/stroke
Współczynnik masy powietrza: przefiltrowany-FAC_MAF_CYL_KGH_RATIO_FIL: 0.81396
Zawór recyrkulacji spalin (EGR): wartość rzeczywista-ANG_EGRV[0]: -8.081 %
Nastawnik przepustnicy: wartość rzeczywista-ANG_THR[0]: 95.868 %
Ciśnienie doładowania: wartość wymagana-MAP_SP_MMV: 1062.34 hPa
Ciśnienie doładowania: wartość rzeczywista-MAP_MMV: 1062.34 hPa
Moment obrotowy silnika-TQI_SP: 0.00 Nm
Log po wymianie czujnika na nowy oryginalny:
Znaleziono 1 błąd:
7330 - Miernik masy powietrza (G70)
P0101 00 [237] - Niewiarygodny sygnał
MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 3
Przebieg: 123568 km
Data: 2127.14.31
Czas: 17:34:47
Prędkość obrotowa silnika: 1239.75 /min
Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
Prędkość pojazdu: 34 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 79 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 46 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
Napięcie zacisku 30: 13.666 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Masa powietrza: wartość rzeczywista (mg/suw)-MAF_MES: 535.359 mg/stroke
Współczynnik masy powietrza: przefiltrowany-FAC_MAF_CYL_KGH_RATIO_FIL: 0.75580
Zawór recyrkulacji spalin (EGR): wartość rzeczywista-ANG_EGRV[0]: -8.081 %
Nastawnik przepustnicy: wartość rzeczywista-ANG_THR[0]: 95.996 %
Ciśnienie doładowania: wartość wymagana-MAP_SP_MMV: 1054.79 hPa
Ciśnienie doładowania: wartość rzeczywista-MAP_MMV: 1054.79 hPa
Moment obrotowy silnika-TQI_SP: 0.00 Nm
- Pierwszy raz wyskoczyło przy pierwszej jeździe po tygodniowym pobycie w (zaprzyjaźnionym) warsztacie. Ale tam robili rzeczy niezwiązane - serwis olejowy, wymiana filtrów oleju/powietrza/kabinowy, wymiana wysprzęglika czy tulei wahaczy
- Błąd wyskakujący to [7330 - Miernik masy powietrza (G70) P0101 00 [167] - Niewiarygodny sygnał MIL zapalona – Niepotwierdzony] (pełny log pierwszego wystąpienia niżej)
- Najczęściej błąd jest jako "Niepotwierdzony", migają świece. Po wyłączeniu i włączeniu samochodu, kontrolka już nie miga, aż do następnego wystąpienia. Czasem natomiast (tak raz na dziesięć) bład dostaje status "Potwierdzony" i wtedy zaświeca się kontrolka Engine. To już można wyłączyć tylko kasowaniem błędów.
- Samochód nie przechodzi w tryb serwisowy/awaryjny z ograniczeniem mocy, prędkości itp. (choć jeden jedyny raz się zdarzyło takie ograniczenie, nie wiadomo czemu; pozostałe 20-30 przypadków bez ograniczenia). Działa zupełnie normalnie.
- Praktycznie nigdy błąd nie pojawia się na zimnym silniku. Zawsze to jest po 5-10 min jazdy, gdy temperatura wzrośnie już do ok 90st
- Jednorazowo do błędu 7330 doszedł jeszcze [7338 - Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza P2279 00 [096] - Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów]. Więcej się nie pojawił.
- Wyciągnąłem czujnik masy powietrza (przepływomierz), żeby go wyczyścić. Zrobiłem na ile umiałem - nie pomogło.
- Kupiłem nowy czujnik (oryginał Continental) i wymieniłem. Niestety już pierwsza czy druga jazda i błąd wyskoczył.
- Po problemach w poprzednich latach z zapalaniem i obrotami, samochód ma wyłączony softowo egr
Log z pierwszego wystąpienie błędu:
Znaleziono 1 błąd:
7330 - Miernik masy powietrza (G70)
P0101 00 [167] - Niewiarygodny sygnał
MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 2
Przebieg: 122461 km
Data: 2127.14.31
Czas: 20:16:52
Prędkość obrotowa silnika: 1515.75 /min
Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
Prędkość pojazdu: 60 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 71 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 22 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.231 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Masa powietrza: wartość rzeczywista (mg/suw)-MAF_MES: 508.442 mg/stroke
Współczynnik masy powietrza: przefiltrowany-FAC_MAF_CYL_KGH_RATIO_FIL: 0.81396
Zawór recyrkulacji spalin (EGR): wartość rzeczywista-ANG_EGRV[0]: -8.081 %
Nastawnik przepustnicy: wartość rzeczywista-ANG_THR[0]: 95.868 %
Ciśnienie doładowania: wartość wymagana-MAP_SP_MMV: 1062.34 hPa
Ciśnienie doładowania: wartość rzeczywista-MAP_MMV: 1062.34 hPa
Moment obrotowy silnika-TQI_SP: 0.00 Nm
Log po wymianie czujnika na nowy oryginalny:
Znaleziono 1 błąd:
7330 - Miernik masy powietrza (G70)
P0101 00 [237] - Niewiarygodny sygnał
MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 3
Przebieg: 123568 km
Data: 2127.14.31
Czas: 17:34:47
Prędkość obrotowa silnika: 1239.75 /min
Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
Prędkość pojazdu: 34 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 79 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 46 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
Napięcie zacisku 30: 13.666 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Masa powietrza: wartość rzeczywista (mg/suw)-MAF_MES: 535.359 mg/stroke
Współczynnik masy powietrza: przefiltrowany-FAC_MAF_CYL_KGH_RATIO_FIL: 0.75580
Zawór recyrkulacji spalin (EGR): wartość rzeczywista-ANG_EGRV[0]: -8.081 %
Nastawnik przepustnicy: wartość rzeczywista-ANG_THR[0]: 95.996 %
Ciśnienie doładowania: wartość wymagana-MAP_SP_MMV: 1054.79 hPa
Ciśnienie doładowania: wartość rzeczywista-MAP_MMV: 1054.79 hPa
Moment obrotowy silnika-TQI_SP: 0.00 Nm
Komentarz