Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Błąd G70 miernik masy powietrza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Błąd G70 miernik masy powietrza

    Witam serdecznie. Może ktoś miał podobny przypadek i poratuje radą. Sprawa jest taka, że ok 2 miesiące temu, podczas jazdy włączył się mi komunikat „Engine failure. Workshop!” z migającą kontrolką świec żarowych. Początkowo raz na kilka dni. Obecnie praktycznie codziennie podczas każdej jazdy dłuższej niż kilka min. Niestety kompletnie nie jestem w stanie stwierdzić konkretnych powtarzalnych warunków, kiedy się to dzieje. Skoda Octavia II 2010r. 1.6tdi 105km. Wiem tyle, że:
    • Pierwszy raz wyskoczyło przy pierwszej jeździe po tygodniowym pobycie w (zaprzyjaźnionym) warsztacie. Ale tam robili rzeczy niezwiązane - serwis olejowy, wymiana filtrów oleju/powietrza/kabinowy, wymiana wysprzęglika czy tulei wahaczy
    • Błąd wyskakujący to [7330 - Miernik masy powietrza (G70) P0101 00 [167] - Niewiarygodny sygnał MIL zapalona – Niepotwierdzony] (pełny log pierwszego wystąpienia niżej)
    • Najczęściej błąd jest jako "Niepotwierdzony", migają świece. Po wyłączeniu i włączeniu samochodu, kontrolka już nie miga, aż do następnego wystąpienia. Czasem natomiast (tak raz na dziesięć) bład dostaje status "Potwierdzony" i wtedy zaświeca się kontrolka Engine. To już można wyłączyć tylko kasowaniem błędów.
    • Samochód nie przechodzi w tryb serwisowy/awaryjny z ograniczeniem mocy, prędkości itp. (choć jeden jedyny raz się zdarzyło takie ograniczenie, nie wiadomo czemu; pozostałe 20-30 przypadków bez ograniczenia). Działa zupełnie normalnie.
    • Praktycznie nigdy błąd nie pojawia się na zimnym silniku. Zawsze to jest po 5-10 min jazdy, gdy temperatura wzrośnie już do ok 90st
    • Jednorazowo do błędu 7330 doszedł jeszcze [7338 - Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza P2279 00 [096] - Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów]. Więcej się nie pojawił.
    • Wyciągnąłem czujnik masy powietrza (przepływomierz), żeby go wyczyścić. Zrobiłem na ile umiałem - nie pomogło.
    • Kupiłem nowy czujnik (oryginał Continental) i wymieniłem. Niestety już pierwsza czy druga jazda i błąd wyskoczył.
    • Po problemach w poprzednich latach z zapalaniem i obrotami, samochód ma wyłączony softowo egr
    Ostatnim tropem na jaki wpadłem była kostka elektryczna przyłączeniowa do czujnika. Ma wyłamany ten element blokujący i nie wchodziła do końca. Delikatnie ją suwałem i patrzyłem kiedy pojawi się błąd. Faktycznie dość szybko. Myślałem, że jakiś styk jest na granicy. Docisnąłem, dociągnąłem trytytkami, żeby się nie ruszał. Pojechałem i... niestety znów to samo. Kostka ani drgnęła. Próbowałem ruszać całym czujnikiem, tą kostką, kablami dolotowymi w okolicy - nic nie wymusiło błędu.


    Log z pierwszego wystąpienie błędu:

    Znaleziono 1 błąd:
    7330 - Miernik masy powietrza (G70)
    P0101 00 [167] - Niewiarygodny sygnał
    MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 2
    Częstość błędu: 2
    Przebieg: 122461 km
    Data: 2127.14.31
    Czas: 20:16:52
    Prędkość obrotowa silnika: 1515.75 /min
    Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
    Prędkość pojazdu: 60 km/h
    Temperatura płynu chłodzącego: 71 °C
    Temperatura powietrza zasysanego: 22 °C
    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
    Napięcie zacisku 30: 14.231 V
    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
    Masa powietrza: wartość rzeczywista (mg/suw)-MAF_MES: 508.442 mg/stroke
    Współczynnik masy powietrza: przefiltrowany-FAC_MAF_CYL_KGH_RATIO_FIL: 0.81396
    Zawór recyrkulacji spalin (EGR): wartość rzeczywista-ANG_EGRV[0]: -8.081 %
    Nastawnik przepustnicy: wartość rzeczywista-ANG_THR[0]: 95.868 %
    Ciśnienie doładowania: wartość wymagana-MAP_SP_MMV: 1062.34 hPa
    Ciśnienie doładowania: wartość rzeczywista-MAP_MMV: 1062.34 hPa
    Moment obrotowy silnika-TQI_SP: 0.00 Nm

    Log po wymianie czujnika na nowy oryginalny:

    Znaleziono 1 błąd:
    7330 - Miernik masy powietrza (G70)
    P0101 00 [237] - Niewiarygodny sygnał
    MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 2
    Częstość błędu: 3
    Przebieg: 123568 km
    Data: 2127.14.31
    Czas: 17:34:47
    Prędkość obrotowa silnika: 1239.75 /min
    Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
    Prędkość pojazdu: 34 km/h
    Temperatura płynu chłodzącego: 79 °C
    Temperatura powietrza zasysanego: 46 °C
    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
    Napięcie zacisku 30: 13.666 V
    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
    Masa powietrza: wartość rzeczywista (mg/suw)-MAF_MES: 535.359 mg/stroke
    Współczynnik masy powietrza: przefiltrowany-FAC_MAF_CYL_KGH_RATIO_FIL: 0.75580
    Zawór recyrkulacji spalin (EGR): wartość rzeczywista-ANG_EGRV[0]: -8.081 %
    Nastawnik przepustnicy: wartość rzeczywista-ANG_THR[0]: 95.996 %
    Ciśnienie doładowania: wartość wymagana-MAP_SP_MMV: 1054.79 hPa
    Ciśnienie doładowania: wartość rzeczywista-MAP_MMV: 1054.79 hPa
    Moment obrotowy silnika-TQI_SP: 0.00 Nm

  • #2
    Przepraszam, wpis miał być w dziale Octavia II / Problemy i usterki mechaniczne, a dodałem w Octavii I. Nie wiem jak go przenieść. Będę wdzięczny za pomoc moderatora.

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez emd Zobacz wpis
      Przepraszam, wpis miał być w dziale Octavia II / Problemy i usterki mechaniczne, a dodałem w Octavii I. Nie wiem jak go przenieść. Będę wdzięczny za pomoc moderatora.
      Przeniesione
      Pozdrawiam,


      Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

      Komentarz


      • #4
        Miałem to samo. Po wymianie EGR problem zniknął, ale po paru latach i kolejnych 50 tys. km od czasu do czasu (zimą częściej) wyskakuje mi ten błąd. Przyczyny nie znam. Ostatnio sam z siebie przestał się pojawiać.

        Komentarz


        • #5
          Ja właśnie zastanawiam się czy to wiązać z układem recylkulacji. Bo po 1. dziwnym zbiegiem okoliczności, ten pierwszy raz, gdy błąd wystąpił, był dokładnie w momencie wypalania dpf (porównałem ze statusem wypalania i zgadzał się przebieg). Z tym, że to było raz, a potem już bez żadnego związku. Po 2. dwa lata temu, długo walczyłem z gasnącym samochodem w zimie i nierównymi obrotami. Po diagnozach, winnym okazał się soft vw po diesel gate oraz egr. No, ale soft poprawiony, a egr odłączony i od ponad roku nie było żadnych problemów. Nie wiem dlaczego nagle teraz miałoby to mieć znaczenie...

          Komentarz

          POWRÓT NA GÓRĘ
          Pracuję...
          X