Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

2.0 TDI BMN ciężko odpala po dłuższym postoju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 2.0 TDI BMN ciężko odpala po dłuższym postoju

    Witam.
    pacjent octavia 2 RS 2.0 TDI silnik BMN.
    Problem zaczął się jakiś miesiąc temu jak spadły temperatury. Auto po dłuższym postoju przez noc ciężko odpala i dłużej trzeba kręcić. Jak odpali to trzęsie strasznie budą i kopci na biało. Spaliny strasznie gryzą. Wibracje i nierówną pracę ewidentnie czuć w środku. Auto tak jakby nie paliło na wszystkie cylindry. Po chwili problem ustaje. Po rozgrzniu 0 problemów. Mocy nie brakuje.
    Byłem dzisiaj u mechanika, żeby sprawdził o co chodzi i co wyszło:
    Korekcje wtrysków w normie 0.35-0.68.
    Synchronizacja wałkow wynosi 2.68* i tutaj mam zagwostkę. Gdzieś na innym forum wyczytalem ze silnik 16v lubi wartości na minusie.
    Chciałem zeby mechanik to ustawil ale upiera sie ze to na pewno uszczelki i podkładki na pompkach.
    Swiece zmienione na nowe we wrzesniu bo 2 byly spalone.

    Ktoś mial podobny problem? Jakies pomysly?
    Na innych forach rozne rzeczy piszą ze to vacum ze pompka w baku i mada innych czesci ale po wymianie 0 poprawy.

  • #2
    I dobrze ci radzi po korektach i bipach możesz sobie patrzeć jak problem jest mechaniczny puszcza pompa vacum lub gorsza opcja wybite gniazda pompek. Jak okaże się że masz tylko lekko wybite to wymiana oringow powinna pomóc jak mocne ostre zadziory to mogą uszkodzić nowe uszczelki i podwójna robota . Podmień pompę Na sprawną i dalej szukaj bo jak to głowica to koszta w klockach idą.

    Komentarz


    • #3
      To co w koncu mam w pierwszej kolejnosci wymienic?oringi czy pompe vacum? Nie usmiecha mi sie isc w koszta.
      wydawalo mi sie ze najszybsza i najtansza opcja to zaczac od walkow.

      Komentarz


      • #4
        Problem jest taki że jak wymienisz uszczelki na pompkach to może pomóc na tydzień dwa i znowu puszczą i wyjdzie że głowica na śmietnik . Wtedy masz w plecy koszty zrzucania wałków i pompek a i tak nie masz pewności czy pompa nie domaga i to nie od niej . Gdzie się nie ruszysz będzie szła kasa. Koszty samej nowej pompy Boscha to 800 luka nie wiem ,chyba że masz sprawną używkę na 1000 %. Wymiana oringow myślę ok 400 500 zł z ogingami a jak głowica to gola po regeneracji min 2 klocka.

        Teraz musisz zdecydować sam od czego zaczynać

        Komentarz


        • #5
          Najtańszym kosztem będzie sprawdzenie czy świece w ogóle grzeją. Że są nowe to nie znaczy że dostają prąd. Opieram się tu na info, że dopiero jak zrobiło się chłodno problem wyszedł.
          Zdjąłbym też kostkę z czujnika temperatury po nocnym postoju i obserwował czy jest jakaś poprawa. Dalej to już większa zabawa. Sprawdzenie ciśnienia dochodzącego do pompy tandemowej ewentualnie podmianka owej pompy. Następnie uszczelnienia na wtryskach czyli dwa oringi na pompę (podkładek tam nie ma bo to 16v, uszczelnienie jest na stożku) Przy okazji oczywiście ustawienie luzu na pompkach. Gniazda w 16v nie powinny być wytarte ponieważ wtrysk trzymają dwie śruby a nie jak w przypadku 8v jedna
          NFPNorth-West
          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
          WARSZTAT www.dsize.pl
          ->
          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

          Komentarz


          • #6
            Witam. Nie dawalem znac bo nie mialem czasu.
            W sylwestra mialem wymieniane uszczelki na pompkach oraz sruby. Gniazda sa podobno w porzadku. Jako ze bylo cieplo to auto palilo dobrze przez ponad tydzien.
            Mechanik sie upiera ze to nie synchronizacja tylko albo vacum albo rozjechala sie mapa z dawkami w ecu (tez natknalem sie na to na innym forum). Moze tu jest dobry trop?

            Teraz temp znowu spadly i powtorka z rozrywki. Sam tez podejrzewam pompe vaccum. Jak zmienialem olej i filtry to paliwo bylo ciemne w obudowie czyli gdzies chyba przepuszcza vacum. Z zewnatrz pompa nie ma wycieku, jest sucha wiec nie wiem czy jest sprawna w 100%.
            Jest sens zakladac uzywke po regeneracji? Boscha mozna kupic za okolo 250zl. Nowa ponad 1000zl.
            Dzisiaj tez zauwazylem ze jak zagrzeje swiece 2-3 razy to tak jakby auto lepiej pali. Po postoju ponad 8h po odpaleniu pokazuje spalanie 1.6-2 chwilowo i obroty sa podwyzszone.
            Ogolnie to mam ochote sprzedac to auto albo zamienic za inne ale musze jakis wytrzymac z nim do wakacji chyba ze problem rozwiaze szybciej.

            Komentarz


            • #7
              Sprawdzaleś jaką temp. płynu widzi sterownik silnika - rano przed odpaleniem ? Temp. musi być podobna do tej na dworze , jak się mocno różni to czujnik do wymiany, i tu może być przyczyna złego odpalania gdy zimno.

              Komentarz


              • #8
                W ktorym kanale vcds to sprawdzic?
                W 2.0 TDI gdzie znajde ten czujnik?
                Ostatnio edytowany przez MATT_DST; 9998229.

                Komentarz


                • #9
                  G62 sprawdzony. Na dworze 0. Maxi pokazuje -0.5 A czujnik plynu 0 wiec jest sprawny.
                  Dzisiaj rano to masakra byla. Najgorsze odpalanie ze wszystkich 10sek krecenia i dopiero ruszyl.
                  Zauwazylem tez ze kontrolka swiec bardzi krotko sie swieci. W vcds w blokach pomiarowych jest 2sek. Tak ma byc? Da rade to wydluzyc?

                  Mechanik upiera sie ze to dawka rozruchowa ale w pompkach siemensa sie nie ustawia tak jak w bosch (info od znajomego tunera)
                  Załączone pliki

                  Komentarz


                  • #10
                    Panowie a moze to przekaznik od swiec zarowych? Kontrola od swiec pali sie z 2sek. Znajomy mi opowiadal ze kiedys mial taki przyladek wlasnie w vrs i po wymianie jak reka odjal.

                    Komentarz


                    • #11
                      Cześć,ja mam co prawda BMR w passacie jest to 16v z tego co czytałem prawie bliźniacze silniki. Mój miał podobny problem i zacząłem jak każdy pisze od pompy,potem uszczelnienia wtrysków,głowica bo niby wybite gniazda,oba czujniki temperatury Wpompowane pieniędzy dużo,a pomogło dopiero ustawienie synchronizacji na -1. Na 0 też było ok, zaczął ładnie odpalać. Jak wchodziłem na plusowe wartości było gorzej.

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X