Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Kolejna wymiana termostatu?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Kolejna wymiana termostatu?

    Cześć,
    Auto ma już 325 tys przebiegu. Termostat wymieniłem przy 150 tys jakieś 6 lat temu. Założyłem wtedy oryginalny kupiony osobiście w ASO za grube piniędze.
    Temp na zewnątrz około 1 stopnia, spokojna jazda do pracy bo ślisko, dopiero po 20km wskazówka na liczniku dotknęła 90 stopni (czyli w VCDS było 75 stopni) a po 45 km VCDS pokazał mi 82 stopnie. Termostat powinien się otworzyć przy 86 stopniach, czyli teraz nawet nie miał szanasy się otworzyć? dobrze myślę?
    Czy to już czas na wymianę kolejny raz?
    Nie mam DSG. w tym roku założyłem nowego EGRa i mam oryginalnego DPFa jakby co.

  • #2
    U mnie po wymianie termostatu kilka dni temu, przy takiej temperaturze, wskazówka rusza po około 6 minutach i 6 kilometrach. W pionie jest kilka minut później i już się nie ruszy z powrotem.
    Fabryczny pracował około 514000 km.
    Oryginał kupiłem na allegro za 44,90 zł.
    Ostatnio edytowany przez koleś; 6390.
    Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
    Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

    Komentarz


    • #3
      Przejechałeś 175 tys na nim , tak to już może być czas na wymianę. Poza tym nie widzę innej przyczyny nie dogrzewania się silnika. Termostat masz cały czas nie domknięty i puszcza troche na duży obieg przy zimnym silniku.

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez koleś Zobacz wpis
        U mnie po wymianie termostatu kilka dni temu, przy takiej temperaturze, wskazówka rusza po około 6 minutach i 6 kilometrach. W pionie jest kilka minut później i już się nie ruszy z powrotem.
        Fabryczny pracował około 514000 km.
        Oryginał kupiłem na allegro za 44,90 zł.
        a możesz sprawdzić po ilu km wskazówka w pionie przy spokojnej jeździe?

        Komentarz


        • #5
          Przejazd przez miasto 6 km i 13 minut i wskazówka jest w pionie.
          Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
          Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

          Komentarz


          • #6
            A w kabinie grzeje dobrze 2.0TDI? Sprawność silników TDI 2.0 i 1.6 jest wysoka i jak nie ma termostatu DSG czy dodatkowych dogrzewaczy elektrycznych to priorytetem jest grzanie w kabinie. W aucie jest ciepło a silnik ma problem nagrzać się do roboczej temp i przy mrozach nic się z tym nie zrobi. Dla sprawdzenia można sprawdzić czy chłodnica jest chociaż ciepła dopóki silnik jest nie zagrzany, a drugi test to po odpaleniu wyłaczyć całkowicie nawiew i zobaczyć kiedy silnik osiągnie roboczą temperaturę.

            Komentarz


            • #7
              tez zalozylem nowy termostat po przebiegu 60 tys i 4 lata i musze przejechac z 16 k zeby wskazowka stala pionowo a termostat orginal a auto to o2 1.9tdi

              Komentarz


              • #8
                Spróbuj jutro pojechać bez nawiewu albo ustaw dmuchawę na minimum. ja w okresach temp poniżej +5 dopóki silnik się nie zagrzeje to praktykuję nawiew tylko na przednia szybę i minimalny bieg wentylatora. Wtedy potrafię w 6km 15min jazdy po mieście zagrzać płyn chłodniczy do roboczej temp i olej do 80 stopni. Przy w pełni automatycznym climatroniku jest to nierealne do osiągnięcia.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez MsBlondyn Zobacz wpis
                  A w kabinie grzeje dobrze 2.0TDI? Sprawność silników TDI 2.0 i 1.6 jest wysoka i jak nie ma termostatu DSG czy dodatkowych dogrzewaczy elektrycznych to priorytetem jest grzanie w kabinie. W aucie jest ciepło a silnik ma problem nagrzać się do roboczej temp i przy mrozach nic się z tym nie zrobi. Dla sprawdzenia można sprawdzić czy chłodnica jest chociaż ciepła dopóki silnik jest nie zagrzany, a drugi test to po odpaleniu wyłaczyć całkowicie nawiew i zobaczyć kiedy silnik osiągnie roboczą temperaturę.
                  Tak, w kabinie grzeje dobrze. Ale to za sprawą grzałki elektrycznej, bo wiem, że w moim modelu taka jest. Sprawdzę to co napisałeś i wyłączę ogrzewanie, ale na zdrowy rozsądek to zawsze szybciej się nagrzeje. Mógłbym też złapać rurę, gdy auto będzie rozgrzane np. do 75 stopni bo przecież termostat powinien być jeszcze całkowicie zamknięty. Tylko nie wiem za bardzo którą, po której stronie.

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez MsBlondyn Zobacz wpis
                    Spróbuj jutro pojechać bez nawiewu albo ustaw dmuchawę na minimum. ja w okresach temp poniżej +5 dopóki silnik się nie zagrzeje to praktykuję nawiew tylko na przednia szybę i minimalny bieg wentylatora. Wtedy potrafię w 6km 15min jazdy po mieście zagrzać płyn chłodniczy do roboczej temp i olej do 80 stopni. Przy w pełni automatycznym climatroniku jest to nierealne do osiągnięcia.
                    no ok spróbuję, ale te 80 stopni to oczywiście w programie a nie na liczniku

                    Komentarz


                    • #11
                      U mnie przy mrozie -20, -15 i automatycznym climatroniku na autostradzie przy jeździe 120km/h ogrzewanie i temperatury silnika sa ok, ale wystarczy zjechac na wojewódzką czy krajówke i jechać przepisowe 50/70/90 to olej potrafi spaść do 76stopni i płyn chłodniczy tez. Chłodnica wtedy robi sie zimna.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez MsBlondyn Zobacz wpis
                        Spróbuj jutro pojechać bez nawiewu albo ustaw dmuchawę na minimum. ja w okresach temp poniżej +5 dopóki silnik się nie zagrzeje to praktykuję nawiew tylko na przednia szybę i minimalny bieg wentylatora. Wtedy potrafię w 6km 15min jazdy po mieście zagrzać płyn chłodniczy do roboczej temp i olej do 80 stopni. Przy w pełni automatycznym climatroniku jest to nierealne do osiągnięcia.
                        dobra zrobiłem ten test na wyłączonym ogrzewaniu, temp na zewnątrz 2 stopni, 8min i 15km i 80 stopni,
                        później włączyłem ogrzewanie, tak na połowę, i temp płynu chłodniczego bujała się w okolicy 79-80 stopni, jak się zatrzymywałem na światłach to spadała nawet do 76, tak zrobiłem 40 km i temp nadal 79-80

                        podsumowując termostat nie miał szansy się otworzyć przez te 40km, przy najmniej nie powinien

                        po tych 40 km sprawdziłem króciec plastikowy przy chłodnicy i jak go chwile potrzymałem to wyczułem delikatne ciepło, także termostat przepuszcza, no chyba, że trzymałem nie ten króciec co trzeba

                        termostat22.jpg

                        Komentarz


                        • #13
                          Przy tej temperaturze zewnętrznej nie powinno być tak tragicznie. Przy wyłączonym ogrzewaniu bez problemu płyn powinien osiągnąć 90 stopni. Takie objawy jak opisujesz miałem przy mrozach ok -8, -10. Przy jeździe na mieście woda w miarę ok, ale olej max 76 stopni. Przy staniu na światłach temperatura płynu też spadała. Musiałbym przy najbliższej wymianie rozrządu i oleju zmienić termostat i zobaczyć efekty - ale to dopiero przyszła jesień....

                          Komentarz


                          • #14
                            Witam. Mam O2 2.0 tdi dsg 2007r. Czy w nie tez jest ten drugi termostat na skrzynie?

                            Komentarz


                            • #15
                              Ten termostat DSG nie ma nic wspólnego ze skrzynia biegów. To dodatkowy termostat na sama nagrzewnice który chyba przy 70 st. sie otwiera. Zanim sie otworzy grzeje nagrzewniczka elektryczna. Wszystko zależy od wersji. U mnie np nie ma tego termostatu dodatkowego.

                              Komentarz


                              • #16
                                Wymieniłem termostat. Samodzielnie. Przejebana sprawa. Nie mogłem odkręcić dolnej śruby mocującej termostat do silnika. Przeszkadzał mi alternator. Zeszło mi się 5h, ale wyczyściłem też przepustnice oraz wlot splin z egr'a do przepustnicy.
                                Od razu po wymianie zauważyłem, że w końcu się rozgrzewa nawet do 92 stopni max, ale jak się zatrzymam to potrafi spaść do 85. Jeszcze wszystkiego nie przetestowałem, ale to tak na szybko.
                                Co do starego termostatu. Wszystkie króćce zaślepiłem palcami od rękawiczki gumowej, poza tym od silnika i tym co puszcza na chłodnice.
                                Najpierw lałem 50 stopni, na chłodnice nie poszła nawet kropelka, szczelny idealnie. Aż się zdziwiłem, że nie przecieka i taki szczelny.
                                Później 60, 70 stopni i nic. Zacząłem się zastanawiać, czy czasem nie wymieniłem dobrego termostatu. Bo idealnie, szczelnie trzymał.
                                Dopiero jak nalałem 76 stopni to termostat puścił i woda poleciała lekkim ciurkiem tym króćcem co idzie na chłodnice.
                                No i pewnie już od 76 stopni zaczynał być problem z nagrzaniem silnika i pewnie przy 80 był już tak otwarty, że nie nagrzewał tak jak trzeba.
                                Teraz czekam na silne mrozy.
                                Mam nadzieje, że komuś to pomoże.

                                Komentarz


                                • #17
                                  A i jeszcze jedno. Zgodnie z ElsaWin początek otwarcia przy około 87 stopniach a pełne otwarcie przy 102 stopniach, skok co najmniej 8mm

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X