Witajcie.
Mam problem z odpalaniem rano.
Zawsze wciskam sprzęgło, podgrzewam świece z dwa razy i czasem odpali od razu a czasem zdechnie i muszę kręcić długo na kilka razy.
Miałem podobnie końcem 2018 roku , skończyło się na tulejowaniu gniazda wtryskiwacza (czy jakoś tak) bo kompresja uciekała, ale wtedy poziom oleju mi rósł. Był robiony remont silnika, wymieniona pompa vacum, , tulejowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy , szklanek , wałka , rozrząd, planowanie głowicy i prawie 5000 zł zostawiłem
Mijają 4 lata i podobna sytuacja.
Żeby ją rano odpalić to podgrzewam długo świece (świece były wymieniane 2 miesiące temu, sprawdzałem kontrolką czy dochodzi prąd do listwy i dochodzi na czterech gniazdach po przekręceniu kluczyka) , wciskam sprzęgło i pedał gazu i kręcę. Nawet się udaje za pierwszym razem ,a jak nie wcisnę gazu to nie odpala od razu.
Kupiłem sobie interfejs autocom , przeskanowałem na włączony silniku, są parametry zbliżone do tych wartości
Korekcja ilości paliwa w cylindrze 1: -0,61 mg/H
Korekcja ilości paliwa w cylindrze 2: 0,0 mg/H
Korekcja ilości paliwa w cylindrze 3: 0,73 mg/H
Korekcja ilości paliwa w cylindrze 4: -0,09 mg/H
inny pomiar
Korekcja ilości paliwa w cylindrze 1: -0,85 mg/H
Korekcja ilości paliwa w cylindrze 2: 0,16 mg/H
Korekcja ilości paliwa w cylindrze 3: 0,85 mg/H
Korekcja ilości paliwa w cylindrze 4: -0,16 mg/H
Czas regulacji zaworu wtryskowego nr 1, odchyłka: -14,0
Czas regulacji zaworu wtryskowego nr 2, odchyłka: -9,0
Czas regulacji zaworu wtryskowego nr 3, odchyłka: 2,0
Czas regulacji zaworu wtryskowego nr 4, odchyłka: -6,0
Silnik, gdy odpali to nie pracuje równo, trochę go szarpię. Ale jak już odpali i go zgaszę, to pali od ręki.
Czy to może być problem z dawkowaniem paliwa ?
Myślę , że uszczelniacze po 4 latach nie sparciały.
Miesiąc temu zastosowałem TEC 2000 i odpaliłem auto bezpośrednio z tego środka , po ok pół godziny filterek był lekko brudny (bo co jakiś czas wlewam środek do czyszczenia wtrysków - do baku z paliwem)
Dziwna sprawa, bo jeśli przyjadę pod dom ok godziny 22 i rano o 7 jest problem z odpaleniem . Gdy odpali i przejadę do sklepu zostawiam auto znowu pod domem i wieczorem pali od razu.
temperatura w nocy i w dzień była taka sam ok -3 stopnia.
Proszę o pomoc . jak się z tym nie uporam to sprzedam auto na złom. Bo jeśli będę musiał znowu włożyć w nie 5000 zł to już sie nie opłaca.
Adam
Mam problem z odpalaniem rano.
Zawsze wciskam sprzęgło, podgrzewam świece z dwa razy i czasem odpali od razu a czasem zdechnie i muszę kręcić długo na kilka razy.
Miałem podobnie końcem 2018 roku , skończyło się na tulejowaniu gniazda wtryskiwacza (czy jakoś tak) bo kompresja uciekała, ale wtedy poziom oleju mi rósł. Był robiony remont silnika, wymieniona pompa vacum, , tulejowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy , szklanek , wałka , rozrząd, planowanie głowicy i prawie 5000 zł zostawiłem
Mijają 4 lata i podobna sytuacja.
Żeby ją rano odpalić to podgrzewam długo świece (świece były wymieniane 2 miesiące temu, sprawdzałem kontrolką czy dochodzi prąd do listwy i dochodzi na czterech gniazdach po przekręceniu kluczyka) , wciskam sprzęgło i pedał gazu i kręcę. Nawet się udaje za pierwszym razem ,a jak nie wcisnę gazu to nie odpala od razu.
Kupiłem sobie interfejs autocom , przeskanowałem na włączony silniku, są parametry zbliżone do tych wartości
Korekcja ilości paliwa w cylindrze 1: -0,61 mg/H
Korekcja ilości paliwa w cylindrze 2: 0,0 mg/H
Korekcja ilości paliwa w cylindrze 3: 0,73 mg/H
Korekcja ilości paliwa w cylindrze 4: -0,09 mg/H
inny pomiar
Korekcja ilości paliwa w cylindrze 1: -0,85 mg/H
Korekcja ilości paliwa w cylindrze 2: 0,16 mg/H
Korekcja ilości paliwa w cylindrze 3: 0,85 mg/H
Korekcja ilości paliwa w cylindrze 4: -0,16 mg/H
Czas regulacji zaworu wtryskowego nr 1, odchyłka: -14,0
Czas regulacji zaworu wtryskowego nr 2, odchyłka: -9,0
Czas regulacji zaworu wtryskowego nr 3, odchyłka: 2,0
Czas regulacji zaworu wtryskowego nr 4, odchyłka: -6,0
Silnik, gdy odpali to nie pracuje równo, trochę go szarpię. Ale jak już odpali i go zgaszę, to pali od ręki.
Czy to może być problem z dawkowaniem paliwa ?
Myślę , że uszczelniacze po 4 latach nie sparciały.
Miesiąc temu zastosowałem TEC 2000 i odpaliłem auto bezpośrednio z tego środka , po ok pół godziny filterek był lekko brudny (bo co jakiś czas wlewam środek do czyszczenia wtrysków - do baku z paliwem)
Dziwna sprawa, bo jeśli przyjadę pod dom ok godziny 22 i rano o 7 jest problem z odpaleniem . Gdy odpali i przejadę do sklepu zostawiam auto znowu pod domem i wieczorem pali od razu.
temperatura w nocy i w dzień była taka sam ok -3 stopnia.
Proszę o pomoc . jak się z tym nie uporam to sprzedam auto na złom. Bo jeśli będę musiał znowu włożyć w nie 5000 zł to już sie nie opłaca.
Adam
Komentarz