Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z odpalaniem rano O2 1.9 TDI 105KM BXE 2006r

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z odpalaniem rano O2 1.9 TDI 105KM BXE 2006r

    Witajcie.
    Mam problem z odpalaniem rano.
    Zawsze wciskam sprzęgło, podgrzewam świece z dwa razy i czasem odpali od razu a czasem zdechnie i muszę kręcić długo na kilka razy.
    Miałem podobnie końcem 2018 roku , skończyło się na tulejowaniu gniazda wtryskiwacza (czy jakoś tak) bo kompresja uciekała, ale wtedy poziom oleju mi rósł. Był robiony remont silnika, wymieniona pompa vacum, , tulejowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy , szklanek , wałka , rozrząd, planowanie głowicy i prawie 5000 zł zostawiłem
    Mijają 4 lata i podobna sytuacja.
    Żeby ją rano odpalić to podgrzewam długo świece (świece były wymieniane 2 miesiące temu, sprawdzałem kontrolką czy dochodzi prąd do listwy i dochodzi na czterech gniazdach po przekręceniu kluczyka) , wciskam sprzęgło i pedał gazu i kręcę. Nawet się udaje za pierwszym razem ,a jak nie wcisnę gazu to nie odpala od razu.
    Kupiłem sobie interfejs autocom , przeskanowałem na włączony silniku, są parametry zbliżone do tych wartości

    Korekcja ilości paliwa w cylindrze 1: -0,61 mg/H
    Korekcja ilości paliwa w cylindrze 2: 0,0 mg/H
    Korekcja ilości paliwa w cylindrze 3: 0,73 mg/H
    Korekcja ilości paliwa w cylindrze 4: -0,09 mg/H

    inny pomiar
    Korekcja ilości paliwa w cylindrze 1: -0,85 mg/H
    Korekcja ilości paliwa w cylindrze 2: 0,16 mg/H
    Korekcja ilości paliwa w cylindrze 3: 0,85 mg/H
    Korekcja ilości paliwa w cylindrze 4: -0,16 mg/H


    Czas regulacji zaworu wtryskowego nr 1, odchyłka: -14,0
    Czas regulacji zaworu wtryskowego nr 2, odchyłka: -9,0
    Czas regulacji zaworu wtryskowego nr 3, odchyłka: 2,0
    Czas regulacji zaworu wtryskowego nr 4, odchyłka: -6,0

    Silnik, gdy odpali to nie pracuje równo, trochę go szarpię. Ale jak już odpali i go zgaszę, to pali od ręki.
    Czy to może być problem z dawkowaniem paliwa ?
    Myślę , że uszczelniacze po 4 latach nie sparciały.
    Miesiąc temu zastosowałem TEC 2000 i odpaliłem auto bezpośrednio z tego środka , po ok pół godziny filterek był lekko brudny (bo co jakiś czas wlewam środek do czyszczenia wtrysków - do baku z paliwem)

    Dziwna sprawa, bo jeśli przyjadę pod dom ok godziny 22 i rano o 7 jest problem z odpaleniem . Gdy odpali i przejadę do sklepu zostawiam auto znowu pod domem i wieczorem pali od razu.
    temperatura w nocy i w dzień była taka sam ok -3 stopnia.

    Proszę o pomoc . jak się z tym nie uporam to sprzedam auto na złom. Bo jeśli będę musiał znowu włożyć w nie 5000 zł to już sie nie opłaca.

    Adam



  • #2
    ciekawe czy to nie początek padających panewek korbowodowych na które cierpiały BXE , były wymieniane przy remoncie silnika ???
    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

    Komentarz


    • #3
      Dzięki za odpowiedź.
      Panewki i szklanki były wtedy wymienione na nowe.



      Komentarz

      POWRÓT NA GÓRĘ
      Pracuję...
      X