[O2] Wibracje przy ok 110-120 km/h

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dzanas
    Drive
    • 2008
    • 45

    [O2] Wibracje przy ok 110-120 km/h


    Ostatnio zastanawiam się nad 2 modami:
    1. Emblemat - usunięcie chromu wokół logo Skody (zamiast tego będzie wlatuje kolor czarny) :twisted:
    2. Montaż świateł do jazdy dziennej - Czy warto ? I gdzie montować ? :? :?
    => NO BASS NO FUN <=
  • elektor
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2007
    • 135

    #2
    [O2] Wibracje przy ok 110-120 km/h

    Może ktoś z kolegów może miec pomysł co może powodować wibracje trzęsące całym autem jadąc ok 110-120 km/h.
    Jak na razie :
    - zmieniłem opony,
    - wymieniłem klocki z przodu
    - przetoczyłem tarcze hamulcowe z przodu

    Aktualnie nie jest to powązane z hamowaniem, występuje delikatnie przyspieszając w podanym zakresie. Czuć to w sumie całym autem, bo pasażer też to zauważa, nie ma bicia w kierownicę, może na pedale sprzęgła lekko czuć.

    Czy jest możliwość że to poduszka silnika ?

    Btw. Mogłby ktoś polecić mechanika na śląsku (okolice Katowic, Sosnowca), który ma żyłkę detektywistyczną ?

    Komentarz

    • radekgw
      L&K
      • 2010
      • 1182

      #3
      moze 2mas
      Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

      Komentarz

      • elektor
        Ambiente
        S_OCP Member
        • 2007
        • 135

        #4
        Zamieszczone przez radekgw
        moze 2mas
        A... zapomnałem dodać ... auto z roku 2007 - przebieg 43k...

        Komentarz

        • tomus7
          RS
          • 2010
          • 1896
          • Peugeot

          #5
          Re: Wibracje przy ok 110-120 km/h

          Zamieszczone przez elektor
          Może ktoś z kolegów może miec pomysł co może powodować wibracje trzęsące całym autem jadąc ok 110-120 km/h.
          Jak na razie :
          - zmieniłem opony,
          - wymieniłem klocki z przodu
          - przetoczyłem tarcze hamulcowe z przodu

          Aktualnie nie jest to powązane z hamowaniem, występuje delikatnie przyspieszając w podanym zakresie. Czuć to w sumie całym autem, bo pasażer też to zauważa, nie ma bicia w kierownicę, może na pedale sprzęgła lekko czuć.

          Czy jest możliwość że to poduszka silnika ?

          Btw. Mogłby ktoś polecić mechanika na śląsku (okolice Katowic, Sosnowca), który ma żyłkę detektywistyczną ?
          Proponuje na początek jeszcze raz koła na wyważarkę
          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            #6
            Re: Wibracje przy ok 110-120 km/h

            Zamieszczone przez tomus7
            Zamieszczone przez elektor
            Może ktoś z kolegów może miec pomysł co może powodować wibracje trzęsące całym autem jadąc ok 110-120 km/h.
            Jak na razie :
            - zmieniłem opony,
            - wymieniłem klocki z przodu
            - przetoczyłem tarcze hamulcowe z przodu

            Aktualnie nie jest to powązane z hamowaniem, występuje delikatnie przyspieszając w podanym zakresie. Czuć to w sumie całym autem, bo pasażer też to zauważa, nie ma bicia w kierownicę, może na pedale sprzęgła lekko czuć.

            Czy jest możliwość że to poduszka silnika ?

            Btw. Mogłby ktoś polecić mechanika na śląsku (okolice Katowic, Sosnowca), który ma żyłkę detektywistyczną ?
            Proponuje na początek jeszcze raz koła na wyważarkę
            dokładnie i to najlepiej w innym zakładzie
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • shok
              RS
              • 2009
              • 2070
              • Octavia I (1U2)
              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              A czy na starych oponach też były te drgania? Bo ja miałem przypadek ,ze wyważanie wychodziło ok a biło kierownicą.Opona w pewnym przedziale predkości wpadała w wibracje

              Komentarz

              • Jacek Wo.
                Ambiente
                • 2010
                • 221

                #8
                Re: Wibracje przy ok 110-120 km/h

                Zamieszczone przez elektor
                Może ktoś z kolegów może miec pomysł co może powodować wibracje trzęsące całym autem jadąc ok 110-120 km/h.
                ...
                - przetoczyłem tarcze hamulcowe z przodu
                ...
                Po przebiegu 43 tys. przetaczałeś tarcze - dlaczego?
                To nie jest normalna procedura ...

                Komentarz

                • slavi
                  Rider
                  • 2004
                  • 422

                  #9
                  Re: Wibracje przy ok 110-120 km/h

                  Zamieszczone przez elektor
                  Może ktoś z kolegów może miec pomysł co może powodować wibracje trzęsące całym autem jadąc ok 110-120 km/h.
                  Raczej jakieś kwadratowe koło z tyłu lub ewentualnie przegub wewnętrzny jeśli to przy lekkim przyspieszaniu.

                  Komentarz

                  • elektor
                    Ambiente
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 135

                    #10
                    Re: Wibracje przy ok 110-120 km/h

                    Zamieszczone przez Jacek Wo.
                    Po przebiegu 43 tys. przetaczałeś tarcze - dlaczego?
                    To nie jest normalna procedura ...
                    Były również lecutkie drgania, wibracje podczas lekkiego hamowania - czyli krzywe tarcze - po przetoczeniu problem wibracji przy hamowaniu zniknął....

                    Komentarz

                    • leszekmw
                      RS
                      • 2005
                      • 5356

                      #11
                      elektor, nie przetacza się wentylowanych. auto świeżo kupione czy masz je od dłuższego czasu? zmień koła na drugi komplet przede wszystkim , ale cały komplet kół a nie same opony. felgi masz alu czy stal , jak alu nieoryginalne sprawdź et. a potem to przeguby , półosie itd... . ciekawi mnie ten temat ponieważ mam klient z touranem i też ma taki problem . na razie wymienił półosie i dalej to samo , trzęsie całą budą też przy takiej prędkości.
                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                      GVI 1.4TSI
                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                      Komentarz

                      • Jacek Wo.
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 221

                        #12
                        Zamieszczone przez leszekmw
                        nie przetacza się wentylowanych.

                        Zdjąłeś mi to z klawiatury ...


                        Zamieszczone przez leszekmw
                        auto świeżo kupione czy masz je od dłuższego czasu? zmień koła na drugi komplet przede wszystkim , ale cały komplet kół a nie same opony. felgi masz alu czy stal , jak alu nieoryginalne sprawdź et. a potem to przeguby , półosie itd... . ciekawi mnie ten temat ponieważ mam klient z touranem i też ma taki problem . na razie wymienił półosie i dalej to samo , trzęsie całą budą też przy takiej prędkości.
                        Miałem identyczna sytuację przy założeniu alufelg nie od tego modelu auta.
                        Zamówiłem alufelgi - producent deklarował, że to z 4x100 do Opla. Serwis opon dał śruby pływające i kompletem montażowy do Fiata (4x98). Nie szło jeździć - bicie przy V ~120 km/h sprawiałe wrażenie, że buda się rozleci ...
                        Problem był w sumie w pierścieniu centrującym - miał luz ok. 0,1 mm, na oko niewidoczny ...

                        Komentarz

                        • leszekmw
                          RS
                          • 2005
                          • 5356

                          #13
                          Zamieszczone przez Jacek Wo.
                          Problem był w sumie w pierścieniu centrującym - miał luz ok. 0,1 mm, na oko niewidoczny ..
                          jakbyś miał rozstaw ok to raczej nie było by bicia przy 4 śrubach. przy 5 jak najbardziej.
                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                          GVI 1.4TSI
                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                          Komentarz

                          • Jacek Wo.
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 221

                            #14
                            Zamieszczone przez leszekmw
                            Zamieszczone przez Jacek Wo.
                            Problem był w sumie w pierścieniu centrującym - miał luz ok. 0,1 mm, na oko niewidoczny ..
                            jakbyś miał rozstaw ok to raczej nie było by bicia przy 4 śrubach. przy 5 jak najbardziej.
                            Jeżdziłem parę lat na felgach 4x100 + śruby pływające we Fiacie Brava - bez żadnych problemów - ale zestaw montażowy był prawidłowy, a tu była własnie kwestia niewłaściwego zestawu montażowego zamówionego przez oponiarza ...

                            Nie mówię, ze to na 100% to, ale jeśli akurat coś było z felgami robione, to może warto sprawdzić.


                            BTW - to przetaczanie tarcz - mocno zastanawiające:
                            a) po pierwsze - mechanik jest mało kompetentny, bo tarcz wentylowanych się już w XXI wieku nie przetacza (nie dość że mają bardzo cienkie ścianki, to jeszcze w dodatku można już po prostu kupić nowe, co za czasów PRL-u było dośc trudne i stosowano przetaczanie)
                            b) skoro mechanik jest mało kompetentny, to i reszta jego działań może być obarczona błędem


                            no i dlaczego te tercze były tak pokrzywione - to też w sumie dość dziwne - jeździłeś 210 km/h i gwałtownie hamowaleś w kałużach?????

                            Komentarz

                            • leszekmw
                              RS
                              • 2005
                              • 5356

                              #15
                              Zamieszczone przez Jacek Wo.
                              Jeżdziłem parę lat na felgach 4x100 + śruby pływające we Fiacie Brava
                              nie pisałem o tym , pisałem że jakby miał rozstaw odpowiedni do swojego auta to wtedy nie musiał by używać/ mieć śrub pływających i nie było by bicia.
                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                              GVI 1.4TSI
                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                              Komentarz

                              • Rekin Chlebojad
                                Rider
                                • 2010
                                • 474

                                #16
                                przetoczyłem tarcze hamulcowe z przodu
                                może troche nie na temat ale jak dla mnie to dosłowne podcieranie du...y szkłem! Oszczedzac na czyms(hamulce) co jest jedyna deska ratunku przy jakims zagrożeniu na drodze czy przy zwykłej jezdzie?? Sorki za zwrocenie uwagi ale to w dzisiejszych czasach, gdzie idziesz do pierwszego lepszego sklepu "Motoryzacyjnego" i kupujesz tarcze jak nie na miejscu to zamowia na np: nast dzien, to troche dziwne. Nie wazne czy tarcze maja nalatane 10 tyś czy 100 tyś tego sie nie robi, tym bardziej w aucie co potrafi rozpedzic sie do 200 km/h.

                                wywaz jeszcze raz koła, sprawdz felgi w dobrej wylkanizacji nie wiem czy sama piasta nie może miec na to wpływu.Jesli jednak jestes pewien ze nie czuc tego na kierownicy wogole, tylko na "budzie" i pedale sprzegła może rzeczywiscie cos z 2-masa?? (w mondeo i focusach potrafiło padac po 20 tysiacach)
                                [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                Komentarz

                                • elektor
                                  Ambiente
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 135

                                  #17
                                  Hm..
                                  Musze przyznać że z tym tematem, że nie powinno się przetaczać tarcz hamulcowych wentylowanych to mi zabiliscie klina. Co jednak ważne dla sprawy ... aktualnie nie mam wibracji przy hamowaniu a przedtem były.

                                  Co do wymiany kół... przed wymianą i wyważeniem opon zimowych ( a więc na letnich) wibracje też juz były... w zasadzie z tematem wibracji czekałem własnie do wymiany opon mając nadzieję ze to własnie kwestia wyważenia.
                                  Jak się okazało - nie.

                                  Więc zagadka jest dalej... co to może być... :?:

                                  Może ktoś polecić dobrego mechanika w okolicach Sosnowca ?

                                  Komentarz

                                  • leszekmw
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5356

                                    #18
                                    elektor, no a te felgi jakie masz :roll: :?:
                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                    GVI 1.4TSI
                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                    Komentarz

                                    • elektor
                                      Ambiente
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 135

                                      #19
                                      Zamieszczone przez leszekmw
                                      elektor, no a te felgi jakie masz :roll: :?:
                                      Cóz... Felgi stalowe, fabryczne od nowości czyli od 2007 roku.

                                      Wlasnie teraz kombinuje tak jak mówicie .... jakiś inny komplet felg....
                                      Dotąd myslałem, źe jeśli koło wyważone to ok... ale widze po wypowiedziach, że może to być wina felgi i wtedy rzeczywiscie przekładka samych opon mi nie pomoże ;/

                                      Komentarz

                                      • abstinent
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 4842
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        elektor, nie masz na chwilę z kimś podmienić żeby sprawdzić?

                                        Komentarz

                                        • elektor
                                          Ambiente
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 135

                                          #21
                                          Zamieszczone przez abstinent
                                          elektor, nie masz na chwilę z kimś podmienić żeby sprawdzić?
                                          Właśnie nikt mi nie przychodzi do głowy z O2... tym bardziej że jednak trochę czasu na to trzeba poświęcić ...


                                          Btw... z jakich modeli samochodów pasują felgi do O2? (szukłabym po znajomych :P )
                                          Czym się kierować dobierając ?

                                          Komentarz

                                          • leszekmw
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 5356

                                            #22
                                            elektor, generalnie golf v i leon ,ale jak masz stalowe i gość przy wyważaniu nie powiedział że krzywe to raczej nie to..
                                            ale z drugiej strony już widziałem takie cuda po kolegach u siebie w mojej malutkiej firmie :roll:
                                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                            GVI 1.4TSI
                                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                            Komentarz

                                            • Jacek Wo.
                                              Ambiente
                                              • 2010
                                              • 221

                                              #23
                                              Co do 2-masy

                                              Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                              Jesli jednak jestes pewien ze nie czuc tego na kierownicy wogole, tylko na "budzie" i pedale sprzegła może rzeczywiscie cos z 2-masa?? (w mondeo i focusach potrafiło padac po 20 tysiacach)
                                              Moje doświadczenia z zaczynającą się kończyć "dwumasą":
                                              - wyraźne szarpnięcie przy dodawaniu/odejmowaniu gazu podczas jazdy na 4/5 biegu
                                              - czasami wpadanie całego auta w "lekkie drgawki" na postoju, na jałowym biegu

                                              Komentarz

                                              • zywy
                                                Classic
                                                • 2008
                                                • 24

                                                #24
                                                Podpinam się, u mnie to samo, zaczyna trząść budą przy przyśpieszaniu pow 100 km/h.
                                                Mam przejechane 190 kkm, problem pojawił się na letnich oponach alu 17, zmieniłem na zimówki, stalowe dobrze wyważone 15'' i jest to samo. Mechanik podejrzewa przegub wewnętrzny. Oprócz tego mam lekkie drgawki na postoju. Tyle naczytałem się o dwumasie, a on sugeruje mierzyć ćoś w pompowtryskach. ???

                                                Komentarz

                                                • rogoz
                                                  Rider
                                                  • 2006
                                                  • 397

                                                  #25
                                                  Drgania przy przyśpieszaniu mogą wskazywać na padniętą półoś (najczęściej dłuższą) i/lub przeguby wewnętrzne. Było o tym w wielu wątkach.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...