Wycie/buczenie powyżej 2tyś obr.1.9 TDI BKC Octavia 2

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Klauuudiusz
    Classic
    • 2024
    • 4

    Wycie/buczenie powyżej 2tyś obr.1.9 TDI BKC Octavia 2

    Cześć, w swojej kurze mam pewnie problem. Jakim jest wycie/buczenie powyżej 2tyś obrotów. Wycie występuje tylko podczas jazdy, gdy przy gazuje bądź przytrzymam obroty na postoju, nie występuje to wycie/buczenie. Rozrząd robiony 20tyś temu, turbina wymieniona 1tyś km temu. Tuner powiedział że z turbiną jest wszystko okej logi dynamiczne i parametry są w porządku. Buczenie ustępuje przy wciśnięciu sprzęgła. Sprzęgło alternatora też było wymienione.
  • r4phael
    Classic
    • 2018
    • 4

    #2
    A jak odpuscisz gaz to wycie ustaje?

    2 tygodnie temu wrzucilem podobny temat, masz te same objawy?

    Bylem w 3 zakladach i nikt nie potrafi postawic trafnej diagnozy, wszyscy chca wymieniac na zasadzie prob i bledow.

    Zamowilem sobie kamerke endoskopowa, bede ja montowal pod maska w trakcie jazdy i moze znajde co sie trzesie.

    Na moj temat na forum niestety nikt nie odpowiedzial.

    Powodzenia w szukaniu, jak znajdziesz przyczyne, to daj prosze znac.

    Komentarz

    • Klauuudiusz
      Classic
      • 2024
      • 4

      #3
      buczenie ustaje ustaje po puszczeniu gazu oraz przy wciśnięciu sprzęgła, z moich typować to najprawdopodobniej buczy jakiś plastik od dolotu, od strony kierowcy nad lampą jest wlot powietrzą i u mnie on jest uszkodzony i możliwe że to on tak buczy bo trochę go pokleiłem i przestało.
      Druga sprawą był drut który trzyma maskę, mocowanie na niego u mnie jest luźne i po związaniu go sznurkiem jest dużo lepiej. Ale to jeszcze nie to myślę ze w sobotę coś poszukam, czeka mnie jeszcze zrzucanie wydechu bo zapchany katalizator, więc być może to coś związanego z wydechem.
      Na twoim miejscu na pewno bym sprawdził rozrząd, sprzęgło alternatora i poszukał luźnych plastików. Dźwięk u mnie nie jest metaliczny więc wątpię że turbo po za tym jest nowe i tuner stwierdził że wszystko z nim okej.

      Komentarz

      • Klauuudiusz
        Classic
        • 2024
        • 4

        #4
        I jeszcze dodam że u mnie przy powolnym wkręceniu na obroty buczenie jest delikatnie słyszalne. Więc musi być coś związanego w powietrzem

        Komentarz

        • r4phael
          Classic
          • 2018
          • 4

          #5
          Ja obstawiam przeniesienie napędu zarówno u Ciebie jak i u mnie. Skoro buczy na gazie, a przestaje po odpuszczeniu gazu, to odpuściłbym temat plastików. U mnie w dwóch warsztatach rozebrali pół auta i akurat temat plastiku został wykluczony. Jak u Ciebie wygląda napinacz paska osprzętu na włączonym silniku? Drży delikatnie na boki? U mnie tak i mechanicy mówią zgodnie, że tak może być i to normalne ?

          Komentarz

          • Klauuudiusz
            Classic
            • 2024
            • 4

            #6
            u mnie to buczenie może być spowodowane akurat plastikami, oba zaczepy/ sanki w które wchodzą lampy są połamane i lampy nie siedzą sztywno, uszkodzony wlot na lampą. Ogólnie co do przeniesienia napędu u mnie to słychać przy około 2000tyś, tylko że wtedy jest większe doładowanie silnik wpada w większe wibracje, wiadomo diesel nie pracuje gładko idealnie. Czy ten dźwięk jest uciążliwy? powiedziałbym że nie, jak jedzie to aż nie boli głowa radio słychać normalnie da się jeździć nie ma tragedii. Nie wiem jak u ciebie to brzmi może to zupełnie inne dźwięki i przyczyny mogą byc różne. Nie zwróciłem uwagi na napinacz bo jest nowy, rozrząd ładnie odbija nic nie wyje nie piszczy.

            Komentarz

            Pracuję...