Cześć
Octavia II 1.6 2008, LPG.
Zjechałem z wakacji i dosłownie pod blokiem cofając silnik zaczał szarpać, trząść się i zapaliła się kontrolka ASR. Wyglądało na to, że nie palił na jeden cylinder wg mnie.
Nie przeszło ani kolejnego dnia, ani drugiego więc umówiłem się do mechanika na wymianę minimum świec (NGK) i kabli (Magneti Marelli), jako że był już czas.
Co cieawe kiedy auto uruchomiłem aby zaprowadzić do naprawy, problem przeszedł.
Warsztat dodatkowo wymienił cewkę (Bosh) oraz przy okazji uszczelkę pokrywy zaworów, bo na silniku były ślady oleju oraz uszczelki kolektorów.
Silnik został też od góry wyczyszczony zmywaczem, bo był ubrudzony.
Niestety teraz czuję szarpanie podczas jazdy, z obserwacji widzę że dzieje się przy obrotach poniżej 2500 (czyli jeździe poniżej 70km/h).
Nierówno też pracuje na wolnych obrotach. Nie odczuwam problemu przy jeździe na większych obrotach tj 3000.
Nie ma znaczenia czy jadę na LGP czy bezynie.
Jakieś sugestie?
W ciagu 10 lat jak mam to auto miałem 2 rzy taką sytuację, raz na pewno na autostradzie, że nagle silnikj stracił moc, zapaliła się kontrolka ASR, silnik się trząsł, ale to przeszło po kilku minutach.
Octavia II 1.6 2008, LPG.
Zjechałem z wakacji i dosłownie pod blokiem cofając silnik zaczał szarpać, trząść się i zapaliła się kontrolka ASR. Wyglądało na to, że nie palił na jeden cylinder wg mnie.
Nie przeszło ani kolejnego dnia, ani drugiego więc umówiłem się do mechanika na wymianę minimum świec (NGK) i kabli (Magneti Marelli), jako że był już czas.
Co cieawe kiedy auto uruchomiłem aby zaprowadzić do naprawy, problem przeszedł.
Warsztat dodatkowo wymienił cewkę (Bosh) oraz przy okazji uszczelkę pokrywy zaworów, bo na silniku były ślady oleju oraz uszczelki kolektorów.
Silnik został też od góry wyczyszczony zmywaczem, bo był ubrudzony.
Niestety teraz czuję szarpanie podczas jazdy, z obserwacji widzę że dzieje się przy obrotach poniżej 2500 (czyli jeździe poniżej 70km/h).
Nierówno też pracuje na wolnych obrotach. Nie odczuwam problemu przy jeździe na większych obrotach tj 3000.
Nie ma znaczenia czy jadę na LGP czy bezynie.
Jakieś sugestie?
W ciagu 10 lat jak mam to auto miałem 2 rzy taką sytuację, raz na pewno na autostradzie, że nagle silnikj stracił moc, zapaliła się kontrolka ASR, silnik się trząsł, ale to przeszło po kilku minutach.
Komentarz