Octavia II 1.6 szarpanie po wymianie świec, kabli WN, cewek i uszczelek kolektora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maiesky
    Classic
    • 2023
    • 2

    Octavia II 1.6 szarpanie po wymianie świec, kabli WN, cewek i uszczelek kolektora

    Cześć
    Octavia II 1.6 2008, LPG.
    Zjechałem z wakacji i dosłownie pod blokiem cofając silnik zaczał szarpać, trząść się i zapaliła się kontrolka ASR. Wyglądało na to, że nie palił na jeden cylinder wg mnie.
    Nie przeszło ani kolejnego dnia, ani drugiego więc umówiłem się do mechanika na wymianę minimum świec (NGK) i kabli (Magneti Marelli), jako że był już czas.
    Co cieawe kiedy auto uruchomiłem aby zaprowadzić do naprawy, problem przeszedł.
    Warsztat dodatkowo wymienił cewkę (Bosh) oraz przy okazji uszczelkę pokrywy zaworów, bo na silniku były ślady oleju oraz uszczelki kolektorów.
    Silnik został też od góry wyczyszczony zmywaczem, bo był ubrudzony.
    Niestety teraz czuję szarpanie podczas jazdy, z obserwacji widzę że dzieje się przy obrotach poniżej 2500 (czyli jeździe poniżej 70km/h).
    Nierówno też pracuje na wolnych obrotach. Nie odczuwam problemu przy jeździe na większych obrotach tj 3000.
    Nie ma znaczenia czy jadę na LGP czy bezynie.
    Jakieś sugestie?
    W ciagu 10 lat jak mam to auto miałem 2 rzy taką sytuację, raz na pewno na autostradzie, że nagle silnikj stracił moc, zapaliła się kontrolka ASR, silnik się trząsł, ale to przeszło po kilku minutach.
  • krzynol
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 11264
    • Superb II combi (3T5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    sprawdziłbym kompresję cylindrów
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz

    • Kot72
      Rider
      • 2017
      • 716
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Wadliwe przewody WN , źle założone przewody WN . Opcjonalnie , podwinęły się uszczelki kolektora przy zakładaniu . Ja bym się skupił na przewodach .

      Komentarz

      Pracuję...