octavia 2 - problem z czujnikiem cofania-parkowania??
Jako, że marudziłem trochę w tym temacie to dodam chyba na zakończenie, że stałem się posiadaczem SGS II. Jak na razie jest bardzo zadowolony z telefonu. Dzięki wszystkim za pomoc w dokonaniu wyboru
octavia 2 - problem z czujnikiem cofania-parkowania??
witam.
wczoraj w mojej octavi 2 pojawil sie problem z czujnikami cofania. otóz jak sie włacza wstecznym bieg to powinnien sie pojawic sygnał dzwiekowy, a potem w miare zblizania sie do przeszkody powinno ,,pipać,, zaleznie od odległosci, az na koncu gdy juz jest sie bardzo blisko to powinien byc sygnal dzwiekowy ciągły, mam racje? tak było do wczoraj. ale od wczoraj po właczeniu wstecznego biegu pojawia sie sygnał dzwiekowy ciagły około 3-4 sekund, potem zanika a jak dojezdzam do przeszkody to wogóle nie ma sygnału dzwiekowego ,,pipania,, tak jakby wogóle nie działały czujniki tyłu!!! co to moze byc???
dodam ze sprawdzałem to swiatła cofania sie zapalaja przy włozeniu biegu wstecznego. moje pierwsze spostrzezenie to czujnik przy skrzyni biegów, moze cos tam nie łaczy, sam nie wiem. co wy na to? czego sie czepic bo nie wiem od czego zacząc? z góry dzieki za odp
najlepiej użyć SZUKAJ :P
jest kilka tematów na temat awarii czujników parkowania.... z tego co widziałem to dość częsty problem w O1... a Ty masz O2 ? może rozwiązanie problemu takie samo będzie ? tam pisali że czujnik w skrzyni biegów może być walnięty... może źle coś stykać .... ew jakieś przetarcie kabla.
to tak na szybko.... więcej szczegółów to już musisz poczytać tamte tematy
SPOT Poznań: ..... ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
dzieki wojtas, ja szukam cały czas własnie na forum siedze, ale tez napisałem mze ktos cos kiedys miał takiego samego co ja, taki sam problem , dlatego zamiesciłem post
Witam, u mnie jest to samo co u Ciebie, też przy pierwszym wrzuceniu wstecznego po włączeniu zapłonu jest jeden ciągły sygnał a po wyrzuceniu wstecznego na chwilkę mignie w radiu obrys samochodu i to wszystko, przy następnym wrzucaniu i wyrzucaniu wstecznego już nic się nie dzieje tak jakby czujników nie było, nic nie działa. Powtarza się to po ponownym włączeniu zapłonu i tak samo tylko jednokrotnie. Myślałem, że pewnie walnięty jest czujnik w skrzyni ale ostatnio ogarnęło mnie duże zdziwienie - wyszedłem o 15 z pracy, odpalam auto, wrzucam wsteczny a tu wszystko działa! Pojechałem do domu, wszystko w porządku, czujniki działają aż do wieczora kiedy wstawiałem auto do garażu - odpalam i znowu klops. Następnego dnia rano też nic nie działa ale samochód postał znowu w pracy na słońcu i znowu czujniki zadziałały. I tak przez kilka dni - kiedy auto stało na słońcu (i to czujnikami skierowane do słońca bo kiedy było odwrócone to nie) system działa bez zarzutu a jak już nie jest ciepło to problem się powtarza. I co to może być? Chyba nie jest to problem czujnika w skrzyni a jednak czujniki w zderzaku coś z nimi nie tak może gdzieś łapią jakąś wilgoć a jak postoją na słońcu jakieś styki się wysuszą i jest w porządku? Czy może ( bo nie znam zasady działania samego w sobie czujnika) jest to uszkodzony w środku czujnik i przy wyższej temperaturze jego jakieś parametry się polepszają ale jednak trzeba go wymienić bo problem będzie się powtarzał i nic z tym nie da się zrobić?
Może ktoś miał już taki problem i potrafi mi coś podpowiedzieć? Z góry dziękuję i pozdrawiam
Pierwsza rzecz do sprawdzenia ( poza podpięciem VAG-a ) to zdjęcie tapicerki z lewej strony bagażnika, na nadkolu i obejrzenie dokładnie centralki czujników i przewodów do niej idących. W tej samej okolicy są też złączki do klapy i nieszczęsne połączenie wężyka spryskiwacza, które czasem potrafi popuszczać płyn na cały ten elektryczny "majdan"...
Dzięki "kowal 2002" za podpowiedź, jak trochę się ociepli to wezmę się za to. A do tego czasu muszę poszukać kogoś w mojej okolicy z VAG-iem może któryś z kolegów posiada i uda się coś zdiagnozować, bo w warsztatach za samo podpięcie 50,00 PLN krzyczą bez dotykania się do czegokolwiek. Za 50,00 PLN to ja będę miał jeden czujnik albo pewnie niewiele dołożę i sam VAG-a sobie kupię.
Jak już coś będę wiedział to dam znać co i jak. Pozdrawiam
U mnie była podobna sytuacja. Serwis wykrył uszkodzenie brzęczyka czujników cofania (było jakieś zwarcie). Brzęczyk znajduje się przy skrzyni biegów i dostęp do niego nie może być przesadnie utrudniony, bo serwis wymienił go w ok. 30-40 min. czujnika w ASO - ok. 70 zł. Cena montażu od 80 zł ( tyle zapłaciłem w ASO Skody ok. 130 km od Warszawy) do ok. 150 zł ( w ASO w Warszawie - wg. inormacji od pracownika serwisu).
Jako ciekawostkę dodam, że to samo ASO, w którym wymieniałem, podpięło auto do VAG i zdiagnozowało problem przy okazji przeglądu nieodpłatnie czyli ASO nie musi być drogie... Bo warsztaty niezależne w mojej okolicy chciały ok. 50-70 zł za podpięcie do VAG i 100 zł za wymianę brzęczyka (wg. informacji które zebrałem z własnej ciekawości).
Nissan Sunny N14-> Nissan Almera N15-> Skoda Octavia II
Dołączyła do rodziny Skoda Octavia II FL Kombi
prezes113, "brzęczyk" od tylnych czujników cofania jest w środkowym słupku od strony kierowcy, pod tym szarym plastikiem, jakieś 30 cm od podłogi. Dostęp do niego to jakieś 2 - 3 min roboty...
"kowal 2002" czy mógłbyś mi podpowiedzieć jakiego VAGa kupić, żeby pasował do mojej Octavii (1,6 MPI, 2005r.) i żeby był w miarę czytelny i intuicyjny w obsłudze, bo nigdy się nie bawiłem z tymi rzeczami no i oczywiście w przystępnej cenie. Może masz jakiegoś linka do aukcji?
Z góry dzięki i pozdrawiam
po podłaczeniu kompa okazało sie ze prawy skrajny czujnik ma zwarcie i do wymiany, na allegro kupiłem uzywany za 50 zł i wszystko wróciło o normy. tylko teraz jakies miesiac temu zepsuł mi sie prawy srodkowy czujnik z tego co czytałem o tych naszych skodach to nagminny problem z tymi czujnikami, wada tych samochodów, ale cóz zrobic, trzeba znowu kupic i wymienic
Witam
Posty troche stare ,ale nie chce zakladac nowego tematu,moze ktos odpisze
U mnie tez problem z czujnikami VCSD pokazuje
Sensor for Parking-Aid; Front Mid-Right
Tylko to nie czujnik , bo gdy zamiemiam miejsca czujnikow to zawsze srodkowy-prawy nie dziala ,wiec kabelek .
Czy wie ktos gdzie kabelki wchodza do centralki czy gdzies tam ? i czy kazdy czujnik jest osobno podpiety,osobny kabel
Chcialbym wymienic w miare u zrodla bo nie wiadomo gdzie nie styka
Dzieki
Dokładnie zapomniałem o tym . Bo już kiedyś tam patrzyłem . Tylko ja mam problem przednimi czujnikami. No nic ale może jakos znajdę ten wadliwy kabel
Dzięki
Witam wszystkim. Szukałem ale nie znalazłem podobnego problemu do mojego wiec się podepnę. Mój problem polega na tym że raz działają czujniki parkowania raz nie. Nie mam pojęcia czym to jest uwarunkowane wilgotnością w powietrzu. Jak działa poprawnie to wszyscy wiedza jak to wygląda a jak nie działa to mój objaw uszkodzenia wygląda następująco. Wrzucam bieg wsteczny, krótkie "pip " i potem takie nieregularne dźwięki jakby ktoś za samochodem ciągle chodził i przebiegał. W jednej i drugiej sytuacji czujniki cofania cykają ( słychać jak się ucho przyłoży do czujnika).Moje pytanie czy ktoś miał podobny przypadek. A jak nie to co radzicie? Pozdrawiam wszystkich.
U mnie były różne objawy. Raz działały, raz nie. Raz pokazywało, że najechałem na przeszkodę z lewej strony z przodu mimo, że dookoła było pusto.
Okazało się, że lewy zewnętrzny czujnik robił zwarcie. Po zamianie go miejscami z innym potrafił nawet zablokować instalację (pokazywał się samochodzik, ale czujniki nie działały). Wymieniłem go na nowy i wszystko działa jak trzeba.
Hej, a miałeś jakieś błędy?
Mi dzisiaj się porobiło. Padły czujniki, nawet radio nie reagowało.
Podpiąłem kompa i zero błędów.
No i testuje tą wajhe zmiany biegów i tak: jak pomału wsteczny wrzucałem to czujki były, jak szybko to nic. I tak kilkanaście razy i taką regułę zauważyłem. Wtf?
Witam
Przedstawię tu rozwiązanie mojego problemu nie działających czujników cofania. Problem polegał na tym, że gdy było gorąco system działał, zimny po postoju w nocy nie chciał. Po włączenu wstecznego biegu słychać było jedynie długi pisk. Tylko raz od włączenia zapłonu. Następnym razem tego dźwięku już nie było. Za każdym razem na chwilę na radiu pojawiał się zarys auta dokładnie w chwili zmiany z wstecznego na neutralny.
Czujniki są sprawne. Diagnostyka pokazuje zwarcie w układzie zasilania czujników - co niesyety nie jest prawdą i wprowadza w błąd.
Przyczyna jest w module sterownika PDC. Jeden z bezpieczników polimerowych ma słabe połączenie. Wyszło to podczas przelutowywania.
Mam nadzieję, że komuś to pomoże.
Wyszło to podczas przelutowywania.
Mam nadzieję, że komuś to pomoże.
Przydałyby się jakieś foty. Masz?
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka
Komentarz