tarcze hamulcowe -tył (bardzo nierówne) - przebieg 5kkm

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kowal 2002
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 5161

    #51
    Polon, nie wiem jakie hamulce masz w swoim egzemplarzu Tour-a, ale na pewno nie bębnowe. Tam jest normalny hydrauliczny hamulec tarczowy, a ręczny "hamuje" poprzez linkę podłączoną do dźwigni zamontowanej w zacisku hamulca tarczowego. Ta dźwignia naciska mechanicznie ( nie poprzez płyn hamulcowy ) na tłoczek, który dociska klocki do tarczy.

    Co do docierania hamulców to wierz mi znam to z teorii i praktyki, bo "zjeździłem" w swoich autach jakieś 7-8 kpl. tarcz i pewnie drugie tyle, albo i lepiej, klocków. Oczywiste jest, że jak ktoś "przypali" nowe klocki/tarcze to będą się potem działy różne dziwne rzeczy, ale to czego dotyczy ten temat nie ma z tym wiele wspólnego. Jest to ewidentna wada materiałowa ( na 99% klocka ) , tyle tylko, że nie powoduje ona specjalnego pogorszenia właściwości hamujących zestawu ( kN mieszczą się w normie ) więc trudno jest "wymusić" na ASO wymianę całości. Sytuacja zmieni się, gdy przyjdzie czas na wymianę zużytych klocków, bo nikt o zdrowych zmysłach nie wsadzi nowego klocka na tak porowkowaną tarczę, ale to wypadnie pewnie przy przebiegu >50 tyś km więc praktycznie zero możliwości uznania tego jako gwarancji.

    Tarcze "rdzewieją" nawet po kilku godzinach stania w warunkach wilgotności ( jak myje auto to robią się "rude" zanim na koniec mycia dojdę do felg ), ale nie jest to w żadnym przypadku wada a "starcie" tej warstewki następuje przy pierwszym nawet najdelikatniejszym przyhamowaniu i to na wszystkich tarczach. Jeśli z tyłu coś zostaje, to znaczy, że z hamulcami jest coś nie w porządku.

    To prawda, że przód hamuje "mocniej", ale cały układ hamulcowy wyliczony jest w ten sposób, aby zestawy na obu osiach były obciążone mechanicznie na podobnym poziomie ( powiedzmy w przeliczeniu na cm2 powierzchni użytecznej klocka/tarczy ): przód "przejmuje" więcej czyli ma większe tarcze i klocki, tył mniej czyli tarcze i klocki są mniejsze. Jednak "wytrzymałość na hamowanie" obu układów ( przód/tył ) jest podobna po to, aby nie było sytuacji, gdzie po 2, 3 ostrych hamowaniach przód ciągle dobrze hamuje a tył już nie ( było by to bardzo niebezpieczne, dużo bardziej niż gorsza, ale równa skuteczność obu układów ). Dlatego tłumaczenie ASO, że tylne tarcze muszą wyglądać tak jak na fotkach na początku tematu, bo "słabiej" hamują to ściema. Oczywiście mogą być delikatnie porowkowane ( przednie zresztą też i nie jest to oznaka jakiś wielkich problemów ), ale DELIKATNIE, a nie wyglądać jak pierścienie Saturna :diabelski_usmiech ...

    BTW. Obecnie przebieg trochę powyżej 18 tyś km, tarcze nadal porowkowane, choć rowki nie są już tak "ostre" jak na początku. Ogólnie olałem sprawę, bo i tak chyba będę robił podmiankę na większy zestaw ( razem z przodem ).
    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

    Komentarz

    • Polon
      Rider
      • 2010
      • 315

      #52
      Zamieszczone przez kowal 2002
      Polon, nie wiem jakie hamulce masz w swoim egzemplarzu Tour-a, ale na pewno nie bębnowe. Tam jest normalny hydrauliczny hamulec tarczowy, a ręczny "hamuje" poprzez linkę podłączoną do dźwigni zamontowanej w zacisku hamulca tarczowego. Ta dźwignia naciska mechanicznie ( nie poprzez płyn hamulcowy ) na tłoczek, który dociska klocki do tarczy.
      To prawda. Zmylił mnie kształt tarcz, który trochę przypomina tarczobębny stosowane w niektórych modelach BMW. Chyba Nubira miała też takie rozwiązanie, czyli połączenie tarczowego hamulca hydraulicznego z ręcznym, linkowym hamulcem bębnowym. Dotarłem w końcu do serwisówki Octavii II z 2004 roku, która powinna być zgodna w podstawowych zespołach z Tour'em 2 i już nie mam wątpliwości.
      Pozdrawiam

      Komentarz

      • zwolin
        Rider
        • 2010
        • 656

        #53
        kowal 2002, a nie uważasz, że takie zużywanie tarcz może wynikać z ingerencji księgowych?? Przecież, przy dobrze dobranej twardości klocków i tarcz klocki zużywaja sie dość szybko, ale nie uszkadzają tarczy (tak bardzo). Tak miałem w zestawach Brembo/Ferodo, ATE/ATE. (klocki wytrzymywały mi 10-15kkm) Z tego co widziałem, to takie cuda z tarczami działy się na skutek założenia klocków o twardości niewspółmiernej do twardości tarcz (Kashiyamy, Ashika itp g.....).
        Może tu jest podobnie, że zakładają zbyt twarde klocki, zeby uzyskać propagandowy efekt niewiadomo jakiej żywotności, a jak juz klocki się skończą to właściciel wymieni je razem z tarczami :evil:
        Ja mam w octavii tarcze w lepszym stanie niż te na zdjęciach, ale na mój gust to wyraźnie widać, że trochę za szybko ich ubywa.
        Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
        O II Tour Combi 1.6
        Mitsu Carisma 4G93 GDI

        Komentarz

        • endryu
          RS
          • 2006
          • 3778
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #54
          Troszkę czasu upłynęło.
          Jakieś bieżące uwagi w temacie tylnych tarcz 272 mm i klocków systemu BOSCH-a :?:
          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
          =================================================

          Komentarz

          • Tippo
            L&K
            • 2009
            • 1349
            • Octavia III (5E3)
            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

            #55
            Zamieszczone przez endryu
            Troszkę czasu upłynęło.

            Jakieś bieżące uwagi w temacie tylnych tarcz 272 mm i klocków systemu BOSCH-a


            Kto pyta nie bladzi

            Komentarz

            • endryu
              RS
              • 2006
              • 3778
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #56
              Tippo, :haha:
              Znam ten temat wskazany przez Ciebie :!: Bo go sam napisałem nie znając tego tematu wcześniej
              A zapytałem w tym temacie bo może jego uczestnicy się wypowiedzą po jakimś tam już przebiegu auta
              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
              =================================================

              Komentarz

              • mirek_p11
                RS
                • 2010
                • 6763
                • Volkswagen
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #57
                Zamieszczone przez endryu
                Troszkę czasu upłynęło.
                Jakieś bieżące uwagi w temacie tylnych tarcz 272 mm i klocków systemu BOSCH-a
                przebieg 76000 km i śmigam dalej na komplecie, więc polecam

                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                Fotki
                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                Fotki

                Komentarz

                • endryu
                  RS
                  • 2006
                  • 3778
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #58
                  A jak wizualnie tarcze wyglądają :?:
                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                  =================================================

                  Komentarz

                  • mirek_p11
                    RS
                    • 2010
                    • 6763
                    • Volkswagen
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #59
                    są idealnie płaskie, ale rancik już jest, więc jakieś 10-15 tysi i będę je wymieniał. Następne będą ATE lub BOSCH

                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                    Fotki
                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                    Fotki

                    Komentarz

                    • Nexus6
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 4847
                      • Volkswagen

                      #60
                      Zamieszczone przez mirek_p11
                      Następne będą ATE lub BOSCH
                      bierz "gladkie" Zimmermann'y
                      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                      Komentarz

                      • Tippo
                        L&K
                        • 2009
                        • 1349
                        • Octavia III (5E3)
                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                        #61
                        bierz "gladkie" Zimmermann'y
                        Popieram, mam w mk5 z klockami ebc std, kilka lat i ani sladu rdzy, lepiej nieco hamuja niz org.

                        Komentarz

                        • wozo
                          Classic
                          • 2007
                          • 11

                          #62
                          Witam

                          Nie zakładam nowego tematu bo mój problem jest podobny.
                          Dziś odwiedziłem ASO na pierwszy przegląd przy 30k km. Zwróciłem uwagę na skorodowane i nierównomiernie zużyte tarcze hamulcowe z tyłu. Pracownik serwisu powiedział, że to najprawdopodobniej tak ma być. Pokazał mi instrukcję producenta, w której opisane są takie przypadki. Nie chciał mi jej udostępnić, gdyż to dokument wewnętrzny, ale na zdjęciach tarcze wyglądały podobnie do tych w moim aucie. Producent zaleca w tym przypadku demontaż oraz czyszczenie hamulców z tyłu, co zostało rzekomo wykonane. Mam jeździć i obserwować dalsze zużycie tarcz. Na moje pytanie o gwarancję pan odparł, że gdyby to było przy przebiegu 10k km to możemy rozmawiać, ale teraz to już nie. I tu pytanie do was, ma ktoś gdzieś rozpisane warunki gwarancji i co tam piszą o układzie hamulcowym?
                          Podczas badania siły hamowania stwierdzono iż lewa strona tylna hamuje o 19% gorzej niż prawa (na dopuszczalne 25%), czyli różnica jest znacząca. Z przodu ta rozbieżność wyniosła tylko 10%.

                          Poniżej zdjęcia moich tarcz oraz dla porównania gładka jak lustro tarcza przednia. Wyżłobienia na tarczach tylnych są dość głębokie.

                          Odnoszę wrażenie, że Skoda założyła na pierwszy montaż jakieś straszne G** i teraz będzie kazała użytkownikom wymieniać na własny koszt...







                          M6 GJ
                          VW GOLF MK V GTI BWA++

                          Komentarz

                          • kowal 2002
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 5161

                            #63
                            wozo, posłałem Ci tę "instrukcję ASO" na e-mail. Ten efekt to oczywiście wina gó...anych klocków. Problem w tym, że jak zmienisz na inne, nowe, to tarcza i tak nie wróci do "gładkości" takiej jak z przodu, ale nie powinno być widać takich "niedotartych" okręgów.
                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                            Komentarz

                            • wozo
                              Classic
                              • 2007
                              • 11

                              #64
                              kowal 2002, dzięki. Wygląda dość ciekawie. W jaki sposób wytłumaczyć klientowi że jest debilem - albo hamuje za słabo, albo za mocno, albo za dużo jeździ lub auto za długo stoi w garażu.
                              Ciężki temat, będę jeździł i obserwował tarcze. Później pomiary siły hamowania i jeśli okaże się, że będzie dysproporcja większa niż 25% to wtedy będę żądał wymiany na gwarancji.
                              M6 GJ
                              VW GOLF MK V GTI BWA++

                              Komentarz

                              • endryu
                                RS
                                • 2006
                                • 3778
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                #65
                                Zamieszczone przez kowal 2002
                                posłałem Ci tę "instrukcję ASO" na e-mail
                                Jeśli można. Też bym poprosił.
                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                =================================================

                                Komentarz

                                • navigator
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 583
                                  • Volkswagen

                                  #66
                                  Zamieszczone przez endryu
                                  Zamieszczone przez kowal 2002
                                  posłałem Ci tę "instrukcję ASO" na e-mail
                                  Jeśli można. Też bym poprosił.
                                  ..właśnie Jarek, jak możesz podrzuć pls na PW....

                                  ...moje przeszczpione tarcze 272 mm z klockiem BOSCH wygądaja jak te ze zdjęcia powyżej, przednie 312 ATE gładkie jak lustro......

                                  ...w zanadrzu czekają nowe tarcze i DS2500....
                                  >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                  Komentarz

                                  • piotrek_gdy
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 7723
                                    • Volkswagen
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    #67
                                    Zamieszczone przez navigator
                                    moje przeszczpione tarcze 272 mm
                                    z czego brałeś?
                                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                    Komentarz

                                    • navigator
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 583
                                      • Volkswagen

                                      #68
                                      Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                      z czego brałeś?
                                      funkiel nuffki sztuki do RS'a od wrocłaffskiego_przyjaciela.... , musi te bosze to siakis straszny syf jezd.... :roll:


                                      aaa, co prawda przejeździło toto u mnie 60 kkm, ale ustliliśmy z miszczuniem, że nie możemy na to patrzeć :wink:
                                      >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                      Komentarz

                                      • Qstachu
                                        Ambiente
                                        • 2013
                                        • 131

                                        #69
                                        Witam mam podobny problem , lecz moje tylne tarcze wyglądają o wiele gorzej (niestety na chwilę obecną nie posiadam fotek ale jutro postaram się zrobić) i co ciekawe u ojca w Toledo 3 z 2004 roku 1,6 wyglądają identycznie jak u mnie w Skodzie.Póki co brak mi funduszy na wymianę kompletu ale może w wolnej chwili spróbuje jakoś je wyczyścić macie jakieś porady itp jak to zrobić w miarę szybko i sprawnie (do pseudo-mechaników nie oddam mojej dziecinki :P)
                                        Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
                                        Peugeot 306 1.9 D
                                        Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
                                        VW Polo 1.4 PB
                                        Daewoo Nexia 1.5 LPG

                                        Jest: Fiat Panda 1.1 PB
                                        Skoda Octavia I 1.8T LPG

                                        Komentarz

                                        • endryu
                                          RS
                                          • 2006
                                          • 3778
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          #70
                                          Czy ktoś do tylnych tarcz 272 mm Bosch-a z niewielkim przebiegiem wymieniał klocki na inne i z jakim efektem :?:
                                          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                          =================================================

                                          Komentarz

                                          • spawalniczy
                                            Classic
                                            • 2014
                                            • 24

                                            #71
                                            Zamieszczone przez endryu
                                            Czy ktoś do tylnych tarcz 272 mm Bosch-a z niewielkim przebiegiem wymieniał klocki na inne i z jakim efektem :?:
                                            Ja zmieniałem, co prawda nie w Octavii lecz w Yeti, ale miałem ten sam problem, który jest opisany w tym wątku. Kupiłem 10 miesięczną testówkę z przebiegiem 4500 km. Tylne tarcze wyglądały jeszcze gorzej niż na zdjęciach kilka postów wyżej. Przy mocniejszym hamowaniu tylne hamulce generowały hałas. Aso stwiedziło, że to w wyniku nieużywania i że tarcze i klocki nadają się do wymiany. Oczywiście poza gwarancją. No cóż pomyślałem, taki mały przebieg, samochód dużo stał, jeszcze częściej był myty, może mają rację. Ale w związku z zaporową ceną podziękowałem i zacząłem oględziny we własnym garażu. Pierwsze, co ustaliłem, to fakt, że ASO w ogóle nie zdjęło kół, a co za tym idzie, nie rozebrało zacisków. Oględziny i diagnoza odbyły się przez felgę.

                                            Przetoczyłem tylne tarcze na samochodzie, zaciski zostały wyczyszczone i nasmarowane, klocki zeszlifowane i całość została złożona. Jaki był efekt - dokładnie żaden. No może poza tym, że nastała cisza przy hamowaniu. Na tarczach nie było widać najmniejszego efektu współpracy z klockami. Na początku hamowałem delikatnie, po kilku dniach mocniej, wreszcie przy dużych prędkościach zacząłem używać ręcznego. Efektów nie było widać. Cała sytuacja miała miejsce we wrześniu, było sucho i ciepło. Mniej więcej po tygodniu na tarczach zaczęły pojawiać się ślady rozsmarowanej przez klocki rdzy.

                                            Straciłem cierpliwość, skonsultowałem się z pewnym znanym sprzedawcą hamulców z Łodzi u którego wielokrotnie kupowałem tarcze i klocki do moich samochodów. Zasugerował mi zmianę tarcz i klocków na markowe zamienniki - bo jego zdaniem, te OEM'owe mają jakąś fabryczną wadę i nie pracują tak, jak powinny. Co ciekawe, we wcześniej stosowanych tylnych hamucach o mniejszym rozmiarze, ten problem nie występował. Prawdopodobnie te nowe są wykonane z jakiegoś super ekologicznego materiału.

                                            Skorzystałem częściowo z jego rady i zmieniłem tylko klocki na Ferodo premier. I co? Alleluja. Już pierwszego dnia widać było na tarczach ślady współpracy z klockami. Po kilku dniach ślady po przetoczeniu zniknęły a zaciągając ręczny przy dużej prędkości wreszcie zacząłem odczuwać wyraźny efekt zwalniania samochodu.

                                            Od operacji minęły 4 miesiące, w tym czasie samochód przejechał 7000 km i tarcze wyglądają tak, jak powinny. Są błyszczące i nie ma na nich śladów rdzy. Nawet przy takiej pogodzie, jaka była ostatnio, czyli deszcz, śnieg i błoto pośniegowe. Samochodem na codzień jeździ moja żona, która bardzo delikatnie traktuje pedał hamulca.

                                            P.S. Na wymianę klocków na zamienniki, pojechałem do ASO i tam patrzyli na mnie, jak na idiotę. Panie, po co zmieniać super fabryczne grube klocki na jakieś zamienniki. Na moją uwagę, że po tygodniu od przetoczenia widać już rdzę i brak jakichkolwiek śladów hamowania, twierdzili, że w tym układzie, to się zdarza, że tył hamuje dużo słabiej, że po przetoczeniu, to normalne i że z czasem na pewno będzie lepiej... Strach się bać tego lepiej.

                                            Polecam taki przeszczep!

                                            Komentarz

                                            • endryu
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 3778
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              #72
                                              Zamieszczone przez spawalniczy
                                              zmieniłem tylko klocki na Ferodo premier. I co? Alleluja
                                              czyli klocki Bosch-a są do
                                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                              =================================================

                                              Komentarz

                                              • Qstachu
                                                Ambiente
                                                • 2013
                                                • 131

                                                #73
                                                Zamieszczone przez spawalniczy
                                                Straciłem cierpliwość, skonsultowałem się z pewnym znanym sprzedawcą hamulców z Łodzi u którego wielokrotnie kupowałem tarcze i klocki do moich samochodów. Zasugerował mi zmianę tarcz i klocków na markowe zamienniki - bo jego zdaniem, te OEM'owe mają jakąś fabryczną wadę i nie pracują tak, jak powinny. Co ciekawe, we wcześniej stosowanych tylnych hamucach o mniejszym rozmiarze, ten problem nie występował. Prawdopodobnie te nowe są wykonane z jakiegoś super ekologicznego materiału.
                                                Możesz podać namiary na tego sprzedawcę bo do łodzi mam nie daleko a też muszę się wziąć za tył bo wstyd z takimi tarczami jeździć :P Ale raczej nie prędzej niż na wiosnę to uczynię :/
                                                Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
                                                Peugeot 306 1.9 D
                                                Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
                                                VW Polo 1.4 PB
                                                Daewoo Nexia 1.5 LPG

                                                Jest: Fiat Panda 1.1 PB
                                                Skoda Octavia I 1.8T LPG

                                                Komentarz

                                                • endryu
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 3778
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  #74
                                                  może tu http://www.hamulce.net/phu-alpro.html
                                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                  =================================================

                                                  Komentarz

                                                  • spawalniczy
                                                    Classic
                                                    • 2014
                                                    • 24

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez endryu
                                                    Dokładnie!

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...