tarcze hamulcowe -tył (bardzo nierówne) - przebieg 5kkm

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pitersoonn
    Ambiente
    • 2010
    • 150

    #26
    nie co do tego to nie zauważyłem czegos niepokojącego ale pewniej jak hamuje 1/3 to jakaś róznica bedzie. Ja tez sadze ze coś z jakościa tarcz pojechali bo jak widac nie jestem jedyny z takim problemem.

    Komentarz

    • rkb
      RS
      • 2008
      • 2152
      • Rapid Spaceback (NH1)
      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

      #27
      Jako ze zdjolem stalowki i mam teraz alu przyjrzalem sie tarczom... przebieg 7 tys. Z przodu prawie gladka, delikatne rowki. z tylu wieksze rowki, w sensie jakby ktos ja drobnym grzebieniem przeczesal. W 1.8T mialem tarcze praktycznie jak plyta CD, dziwne ...
      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

      Komentarz

      • slawek31113
        Elegance
        • 2007
        • 824

        #28
        no to szykuje nam sie kolejna "akcja serwisowa z ASO" a raczej przeprawa. Moja OII FL jast z grudnia 2010. 1300km przejechane od lutego 2011 i obserwując tarcze pojawia sie coraz wiecej nie równości na tylnych tarczach, tak jak to pisałem wczesniej.
        OII 1,4 TSI CAXA blekmiedzik

        Komentarz

        • loyd
          RS
          • 2010
          • 2342

          #29
          U mnie tarcze z tyłu wygladają tak samo (obadałem pod wpływem tematu ). Powinienem się awanturować w ASO o wymianę ?

          Przebieg ~ 20 tyś km.

          Komentarz

          • rkb
            RS
            • 2008
            • 2152
            • Rapid Spaceback (NH1)
            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

            #30
            Mysle ze nie ma jakiejs tragedii, po prostu zostaly zastosowane gowniane materialy w postaci tarcz / klockow i przy wymianie bedzie trzeba "oryginalne" omijac szerokim lukiem i skupic sie na innych markowych

            Ale moze warto zainteresiwac sie tym tematem i niech kazdy kto ma watpliwosci co do wycierania sie tarcz wpisze sie w tym poscie, moze faktycznie jest to sytuacja jak w terkoczacych pompach w 1.4 TSI i trzeba cos z tym zrobic
            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

            Komentarz

            • slawek31113
              Elegance
              • 2007
              • 824

              #31
              Po pierwsze primo - filtr paliwa,
              Po drugie primo - opacie fotela kierowcy,
              Po trzecie primo - tylne tarcze hamulcowe

              ciekawe co jeszcze nas czeka!?!?!?!?
              OII 1,4 TSI CAXA blekmiedzik

              Komentarz

              • rkb
                RS
                • 2008
                • 2152
                • Rapid Spaceback (NH1)
                • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                #32
                Dzis srobilem foto tarcz, po trasie takze w miare czyste z przodu i z tylu
                Załączone pliki
                Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                Komentarz

                • dareks281
                  Classic
                  • 2009
                  • 30

                  #33
                  Witam mam przejechane 13tyś km i tylne tarcze też w fatalnym stanie hamują około 50% powiechrzni.Zobaczyłem to dopiero teraz przy wymianie kół na letnie.Od pewnego czsu przy hamowaniu słychać było szuranie. Auto mam z czerwca 2009r czy mam szanse na jakąś wymianę gwarancyjną.

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratoRS
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #34
                    A ja mysle, ze czas zaczac uzywac hamulcy, a nie muskac i mowic ze klocki starcza na cale zycie auta.

                    Mozna tez zaczac uzywac hamulca recznego w trakcie jazdy.

                    Szuranie to slychac wlasnie w momencie jak klocki sie koncza, albo jak ta rdza nie chce zejsc z calej powierzchni tarczy, bo nikt nie wywarl wystarczajacego nacisku na hamulec.

                    50% to mocno ryzykowne stwierdzenie, moze zrob foto :idea:
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • rkb
                      RS
                      • 2008
                      • 2152
                      • Rapid Spaceback (NH1)
                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                      #35
                      Hamulcow nie oszczedzam zanadto - nie jestem maniakiem hamowania silnikiem i ecodrivingu ale tarcze wygladaja jak wygladaja. Samochod hamuje dobrze wiec pytanie czy mozna to sobie olac.
                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                      Komentarz

                      • dareks281
                        Classic
                        • 2009
                        • 30

                        #36
                        Witam byłem w serwisie oglądali tarcze i wysłali zdjęcia z opisem do centrali.Dostałem dziś odpowiedz negatywną twierdzą że to przez zimę,sól na drodze robią się wżery na tylnych tarczach.[zużycie eksploatacyjne nie wada materiału]. Jak mi się uda to wrzucę zdjęcia.Wydaje się mi to trochę dziwne w życiu miałem parę aut ale takie coś widzę poraz pierwszy po takim przebiegu.Nie wiem czy warto walczyć komplet w sklepie [tarcze,klocki] kosztuje 300zł ponoć dobrej jakości.

                        Komentarz

                        • pitersoonn
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 150

                          #37
                          Ja jak wcześniej pisałem porównywałem z golfem i jakoś w VW były czyste i wszystko na "oko" ok. SAP pewnie zna problem ale go ignoruje.

                          Komentarz

                          • wicher69
                            Drive
                            • 2010
                            • 55

                            #38
                            Zamieszczone przez dareks281
                            Witam mam przejechane 13tyś km i tylne tarcze też w fatalnym stanie hamują około 50% powiechrzni.Zobaczyłem to dopiero teraz przy wymianie kół na letnie.Od pewnego czsu przy hamowaniu słychać było szuranie. Auto mam z czerwca 2009r czy mam szanse na jakąś wymianę gwarancyjną.
                            Panowie, z tego co czytam to niektórzy by chcieli mieć cały czas auto jak nówkę z salonu. Przecież hamulce to element cierny i się zużywa do jasnego gwinta.
                            13 tys.km przez 22 miesiące? to żaden przebieg. Każde auto jak postawisz na 2 tygodnie to tarcze robią się brązowe. Idąc tym tropem - polecam sprawdzenie opon, jak one wyglądają? Guma jakaś zdarta, przybladła, brudna. Trzeba akcję serwisową uruchomić!
                            Wybaczcie ironię ale gdzie indziej czytam, że jak auto jedzie i jest wyłączona dmuchawa to wieje wiatr przez nawiew. Autor pyta czy tak ma być czy może to wada... Ludzie, czy wy to poważnie piszecie? Czy tylko macie dużo czasu i myślicie, co by tu nasmarować na forum żeby zaistnieć...
                            Ja powinienem narzekać na odpryski lakieru na przodzie, brud między drzwiami a słupkami pomimo że są tam uszczelki, branie oleju przez silnik, czujnik deszczu który nie zawsze wtedy uruchamia wycieraczki kiedy ja tego chcę, notorycznie brudne ręce po otwarciu pokrywy silnika - i to wszystko w 3 miesięcznym aucie!
                            Na szczęście mam wyobrażenie jak działa każdy podzespół w samochodzie.
                            Zacznijcie jeździć i nie oglądać za bardzo auta. Szerokości.
                            zabawa zaczyna się od 2 tys. obr/min

                            Komentarz

                            • rkb
                              RS
                              • 2008
                              • 2152
                              • Rapid Spaceback (NH1)
                              • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                              #39
                              wicher69, jakbys przeczytal dokladnie temat nie musialbys strzepic sobie palcow na klawiaturze. Nikt nie ma pretensji o brudne tarcze, ale jesli wg ciebie rowki wielkosci paznokcia w tarczach hamulcowych przy przebiegu paru tys km jest ok to ja nie wiem co nie jest
                              Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                              Komentarz

                              • dareks281
                                Classic
                                • 2009
                                • 30

                                #40
                                Widzę że problem dotyczy głownie aut z mniejszymi silnikami,octa ma kilka rozmiarów tarcz z tyłu,więc producent przyoszczędził i wstawił jakąś lipę.

                                Komentarz

                                • kowal 2002
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 5161

                                  #41
                                  dareks281, 1,8 TSI to nie taki "mniejszy silnik" :diabelski_usmiech .


                                  Zamieszczone przez rkb
                                  wicher69, jakbys przeczytal dokladnie temat nie musialbys strzepic sobie palcow na klawiaturze. Nikt nie ma pretensji o brudne tarcze, ale jesli wg ciebie rowki wielkosci paznokcia w tarczach hamulcowych przy przebiegu paru tys km jest ok to ja nie wiem co nie jest



                                  Od jakiś dwóch tygodni kilka razy dziennie ( jak mi się przypomni ) "uskuteczniam" hamowanie ręcznym przy dojeżdżaniu do świateł ( oczywiście noga na hamulcu i stopy świecą ) i muszę powiedzieć, że widać poprawę. Tarcze zrobiły się trochę równiejsze, ale jeszcze muszę podziałać, żeby było tak jak chcę...
                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                  Komentarz

                                  • rkb
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 2152
                                    • Rapid Spaceback (NH1)
                                    • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                    #42
                                    To nie zależy od wielkości hamulców, kumpel sprawdzał w 1.8 TSI i jest tak samo, a tarcze wieksze. Też zaczolem ostro hamowac i jest troche lepiej, ale chyba nie na tym to polega zeby katowac hamulce by miec normalne tarcze
                                    Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                    Komentarz

                                    • kowal 2002
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 5161

                                      #43
                                      Zamieszczone przez rkb
                                      ... ale chyba nie na tym to polega zeby katowac hamulce by miec normalne tarcze
                                      Na pewno nie, ale przyznaje się bez bicia, że robię to z lenistwa i braku chęci/czasu żeby rozebrać te hamulce i wszystko zrobić na tip-top. Poczekam z tym aż się skończą klocki i wtedy zmienię pewnie i tarcze...
                                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                      Komentarz

                                      • pitersoonn
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 150

                                        #44
                                        tarcze wymienone , klocki też

                                        Hej,

                                        Na gwarancji przed 10kkm po cieżkich bojach z serwisem wymieniono mi tarcze i klocki hamulcowe. Narazie około 2kkm wszystko jest ok i wygladają równo.

                                        Komentarz

                                        • Wojtas_Poznań
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 2822

                                          #45
                                          pitersoonn, w którym serwisie wymieniałeś ?
                                          SPOT Poznań:
                                          .....
                                          ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                          Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                          Komentarz

                                          • pitersoonn
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 150

                                            #46
                                            wymiana

                                            W tym na koło ronda |Zegrze..Krotoski..i coś tam dalej.:-). EMOCJI I NERWÓW BYŁO DUZO ALE NIE ODPUSCIŁEM I UDAŁO SIE.

                                            Komentarz

                                            • Wojtas_Poznań
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 2822

                                              #47
                                              pitersoonn, o swoje trzeba powalczyć było wspomnieć coś o forum.... oni miękną jak słyszą to słowo :P
                                              a jakbyś w poniedziałek się nudził, to na spota podjeżdżaj :diabelski_usmiech :lol:
                                              SPOT Poznań:
                                              .....
                                              ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                              Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                              Komentarz

                                              • pitersoonn
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 150

                                                #48
                                                spot

                                                jak bede miał chwile czasu to podjade...mam nadzije ze sie uda

                                                Komentarz

                                                • andrzej1962
                                                  L&K
                                                  • 2010
                                                  • 1306
                                                  • Octavia III combi (5E5)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                                  • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                                  #49
                                                  IMO ścieranie częściowe na obwodzie upatrywałbym w nierównym dociskaniu klocka do tarczy, czyli winnym będzie tłoczek, natomiast bruzdy - efektem nierównej twardości klocka na powierzchni. Opinię wyrażam na podstawie użytkowania innego samochodu w przeszłości w pracy. Objawy takie same i to tylko dla jednej tarczy z tyłu, Wymiana tarczy, klocków i gruntowne przeczyszczenie całego zacisku spowodowały prawidłowe ścieranie bez bruzd na całej powierzchni obwodu.

                                                  Komentarz

                                                  • Polon
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 315

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez kowal 2002
                                                    Od jakiś dwóch tygodni kilka razy dziennie ( jak mi się przypomni ) "uskuteczniam" hamowanie ręcznym przy dojeżdżaniu do świateł ( oczywiście noga na hamulcu i stopy świecą ) i muszę powiedzieć, że widać poprawę. Tarcze zrobiły się trochę równiejsze, ale jeszcze muszę podziałać, żeby było tak jak chcę...
                                                    Nie wiem jakie hamulce macie w swoich samochodach, ale w moim nisko budżetowym Tour'ze 2 mam z tyłu dwa zblokowane hamulce - nożny tarczowy i ręczny bębnowy. Każdy działa niezależnie, nie może więc używanie hamulca ręcznego wpływać na stan tarcz. Przy okazji - nowy hamulec trzeba dotrzeć, czyli przez pewien czas delikatnie używać, tak aby tarcze się wygładziły, a klocki dopasowały do tarcz i prowadnic. Wspomina o tym zresztą instrukcja obsługi samochodu. Jeśli od razu będziemy używać hamulców na maksa, np. sprawdzać, czy działa ABS na suchym asfalcie czy betonie, nie dziwmy się potem, że mamy rowki w tarczach zamiast gładkiej powierzchni.
                                                    Kolejna sprawa - jak ktoś nie jeździ codziennie, to tarcze rdzewieją i to w każdym samochodzie, niezależnie od marki w tej klasie. Podczas hamowania hamulcem nożnym większy nacisk na jezdnię wywierany jest przez przednie koła, toteż tam hamulce są mocniej obciążone i lepiej ścierają tworzącą się rdzę. Aby i tylne tarcze lśniły blaskiem, trzeba po prostu co jakiś czas mocniej przyhamować. Hamulca ręcznego też trzeba używać aby utrzymać go w dobrej kondycji i aby sprawdzać, czy jeszcze działa, tak by nie zawiódł nas w potrzebie.
                                                    Pozdrawiam

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...