[O2] Bierze olej????

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Obelix5
    Drive
    • 2008
    • 74

    #26
    abstinent, też leje Motul i dolewam na zapas żeby stan był lekko ponad połowę. Dużo zależy też od stylu jazdy. PDki już tak mają ale jakbym musiał między przeglądami wlać więcej niż 0,8 l to już bym się zastanawiał

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #27
      Obelix5, zastanawiać to się trzeba jak weźmie 1l/1000km :lol:

      Komentarz

      • Obelix5
        Drive
        • 2008
        • 74

        #28
        abstinent, dokładnie tak jak piszesz 8)

        Komentarz

        • EFENDI
          Drive
          • 2010
          • 97

          #29
          Zamieszczone przez Eidos71
          Kpiną jest wypowiedź pracownika autoryzowanej stacji jednej z francuskich marek. Na pytanie, czy normalnym jest, że silnik nowego autka "wypija" średnio 0,5 l oleju / 1000 km, pan odpowiedział, że trzeba się z tego cieszyć, gdyż stałe dolewki świeżego oleju pozwalają na stałe zachowanie pełnych własności smarnych oleju, co pozwala utrzymać silnik i turbinę w najwyższej formie :-) i pozwala nie pamiętać o dokładnych terminach wymiany oleju :lol: A może miał rację...? :wink:
          To i tak kulturalnie potraktowano w ASo Renault, w Toyocie znajomemu co ma Corollkę 1.6 benzyne na uwagi ze to troche za duzo by ciągła od przegladu do przegladu po 2L przy przeb ok 80tkkm usłyszał " ..no wie pan, mozemy rozebrać silnik, spojrzeć na szczelność, bo kompresje juz ostatnio sprawdzaliśmy, możemy wymienić pierscienie jesli sie tak pan upiera ale mamy obawe ze wcale lepiej nie bedzie. Robiono juz komuś i był rozczarowany ze auto juz nie takie jak fabrycznie było, wiec lepiej moze schować te pieniądze i kontrolować olej, dolewać jak potrzeba, w końcu ten olej to nie majatek a taka naprawa...." i tu nie dokonczył, temat zamknieto w ASO.
          W mojej octavii 1,6BFQ LPG na 10tkkm dolalem ok 0.3L co uwazam za rozsądna wartość. A autostrady? Owszem powodują ze silniki pociagna tam olej jesli z regułu kusi by jezdzić na 80% i wiecej całkowitej mocy/osiagów silnika, niewielu jak ja patrzy przez pryzmat economizera by auto nie paliło wiecej jak 7L/100 i szło na 2500 max na 3000obr/min
          OI Combi 1.6 LPG BFQ

          Komentarz

          • bastard
            Classic
            • 2010
            • 14

            #30
            jeździłem kilka lat nissanem primera p12, silnik 2.0 140 koni, brał od 0,5 w miesicie do do litra oleju w trasie na 1000 km, wg serwisu nissana do litra na tysiąc norma, teraz mam 2 letnią octavie z silnikiem axr i max 150 mililitrów na 10 tysięcy.

            Komentarz

            • Mayki
              Classic
              • 2010
              • 32

              #31
              Ja miałem pierwszą dolewkę po 8 tys. Przy codziennej jeździe w PL dolewam średnio co ok 3500- 4000 250ml do poziomu lekko powyżej pół bagnetu. Inna sprawa, że czujnik jest jakoś ostro ustawiony. Jak mam przegląd to potrafię dociągnąć do 7000- 8000 bez dolewki. Przy jeździe autostradą na wakacje musiałem dolewać już po 1800 a np dzisiaj dolałem i przejechałem autostradą ok 100km tak ok 160km/h i znów się zapaliło a na bagnecie jest odsłoniętych 5 linijek a wszystkich jest chyba 9
              Średnio wychodzi mi ok 2L na 30000.
              I pewnie TTTM.

              Przebieg 108000

              Komentarz

              • zbysiak
                Classic
                • 2013
                • 3

                #32
                Skoda Octavia 1,6 8V - gubienie oleju

                Drodzy koledzy mam Octavie z 2004 1,6 102km 75kw, auto ma dopiero 140tys km. i u mnie problem z olejem występuję od pewnego czasu nagminnie. Otóż na trasie Poznań-Warszawa 310km na autostradzie spala go od 3,4 poziomu do prawie minimum - w jedną stronę; srednia predkosc 140, Poznań-Piła-Poznań ok.320km znowu spalił tym razem z 3/4 na 1/4 srednia predkosc 110km,
                Poznań- Katowice-Poznań znowu ubytek wielki,ale w żadnym przypadku nie zapaliła sie lampka!
                Auto przed wyjazdem było u mechanika,aby spr.czy jakiegoś wycieku nie ma..sucho!! Zacieków,dziwnych śladów, ubytku płynu chłodniczego brak.
                Co doradzacie sprawdzić??

                Zalewam mobilem 5w40... czy przejście na Castrola rozwiąże problem? W niektórych
                postach jest taka sugestia,iż pomaga..
                Z tego co pamiętam pierwszy właściciel serwisował auto w Niemczech w aso skoda.
                Tam chyba zalewali Castrolem...przynajmniej taka była kartka w silniku.

                Komentarz

                • mariush19
                  Rider
                  • 2009
                  • 634
                  • Octavia III (5E3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #33
                  Nie ważne jest kto i czym zalewał silnik kiedyś. Możesz na poczatek spróbować zmiany oleju na lepszy bo ten mobil super 5w40 to nie przypominam sobie żeby ktoś polecał w wątku olejowym, do przeczytania którego Cię zapraszam bo można tam znaleźć napewdę dużo informacji na temat oleju. Wątek ma 190 stron, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26202
                  warto przeczytać wszystkie, na początek wystarczy ostatnie 20.

                  Komentarz

                  Pracuję...