Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Bujanie tylem. pomocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Bujanie tylem. pomocy

    sebastian7905, ale ja jestem mega zadowolony! Nie mam żadnego "ale" co do jednomasu, jest bajkowo

  • #2
    Bujanie tylem. pomocy

    Witam
    Panowie mam nastepujacy problem, powyzej 60 km na godzine zaczyna mi bujac tylem, amortyzatory porzod 75% tyl 85%, wymieniona guma na wahaczu, opony wywazone, lozyska sprawdzone i dalej buja, moze ktos ma jakis pomysl dlaczego tak buja? pzdrawiam

    Komentarz


    • #3
      Pomimo że mają 85% skuteczności, to amortyzatory mogą być kaput. Jeżeli buja, to bym w pierwszym rzędzie amorki obstawiał.

      >>>moja srebrna kombi strzała<<<

      Komentarz


      • #4
        a w tylnim zawieszeniu gumy tez byly robione??

        Komentarz


        • #5
          Re: Bujanie tylem. pomocy

          Z tyłu są takie wahacze zwane w etce drążkami kierowniczymi
          One się rozłażą i rozklejają. 99% że to przez nie dupa zamiata.
          1K0501529F
          1K0501530C

          Komentarz


          • #6
            bartek1984, Z ciekawości napisz jaki przebieg. Ja w O2 bujanie na boki miałem tak od 75tys km. Drobna ingerencja w zawieszenie rozwiązała problem w 95%. Z przodu wymiana przednich silentbloków wahacza na oryginały 1K0 407 182 a tylnych silenbloków przedniego wahacza na "pełne" z seata 6LL 407 183.
            Co do tylnego zawieszenia to wymiana drążków kierowniczych (tak, tak z tyłu są drążki oraz łączników stabilizatora.

            Problem rozwiązany w 95% zapewne aby pozostałe leciutkie bujnięcie przy przejeżdżaniu przez nierówności wyelminować to trzeba przy takim przebiegu ok 100tys km wymienić amory
            Tomek

            Komentarz


            • #7
              O2 mam przejechane 120 tys samochod kupilem z 3 m-c temu ale teraz cos mnie wzielo na te bujanie, z tylu jak bylem na diagnostyce to koles powiedzial ze trzeba gume na wahaczu wymienic wiec wymienilem. Myslalem ze to cos pomoze ale nic nie dalo dalej buja. musze zobaczyc te koncowki na drazkach kierowniczych bo amor. . . nie usmiecha mi sie wymieniac.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez bartek1984
                O2 mam przejechane 120 tys samochod kupilem z 3 m-c temu ale teraz cos mnie wzielo na te bujanie, z tylu jak bylem na diagnostyce to koles powiedzial ze trzeba gume na wahaczu wymienic wiec wymienilem. Myslalem ze to cos pomoze ale nic nie dalo dalej buja. musze zobaczyc te koncowki na drazkach kierowniczych bo amor. . . nie usmiecha mi sie wymieniac.
                czy na łuku też ci tyłem zamiata czy jedzie płynnie?
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz


                • #9
                  Nie na zakretach dobrze sie trzyma. co bys obstawial?

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez bartek1984
                    Nie na zakretach dobrze sie trzyma. co bys obstawial?
                    trudno wyczuć, jak zacznie bujać u mnie to będe rozkminiał
                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                    Komentarz


                    • #11
                      Nie wiem moze zobacze koncowki na drazkach kierowniczych wymienic, mam nadzieje ze pomoze.

                      Komentarz


                      • #12
                        ja po zmianie na letnie opony (już nadają się do kosza) zauważyłem to samo z tyłu, tym bardziej że bardziej łyse przełożyłem na tył. na nówkach zimowych tego nie było...
                        bkc+dsg

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez bartek1984
                          amortyzatory porzod 75% tyl 85%
                          Właśnie się bawiłem moimi starymi, które miały 70% i można je jednym palcem wcisnąć do dna i tak zostają :lol:
                          Octavia

                          Komentarz


                          • #14
                            Czyli mowisz ze to amortyzatory sa do wymiany?

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez bartek1984
                              Czyli mowisz ze to amortyzatory sa do wymiany?
                              Mogą być do wymiany, mogą. I dlatego buja na nierównej drodze. Ale trzeba sprawdzić całą resztę, o której piszą koledzy powyżej i dopiero zabrać się za amorki.

                              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                              Komentarz


                              • #16
                                Ok dzieki panowie.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Z tyłu są takie wahacze zwane w etce drążkami kierowniczymi
                                  One się rozłażą i rozklejają. 99% że to przez nie dupa zamiata.
                                  1K0501529F
                                  1K0501530C

                                  Dobrze piszesz. Ja miałem w swojej to samo.

                                  bartek1984, wymień te drążki i będzie jak nówka. :diabelski_usmiech

                                  I poczytaj tutaj moje boje z tymi drążkami Forum - Octavia Club Polska
                                  Alfee
                                  Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                                  Kawasaki ER5 :-)

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez alfee
                                    bartek1984, wymień te drążki i będzie jak nówka. :diabelski_usmiech
                                    Wjedź na kanał i do ręki duży śrubokręt lub kawałek brechy i sprawdź czy tuleje w drążkach tylnych się nie przesuwają koło piast. Inaczej nie wykryjesz czy są oberwane. Szarpaki na stacji diagnostycznej tego nie wykryją.
                                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Hej. Znowu wracam do tematu bujanie tylem. Problem nie ustapil dalej sie buja, z tylu juz prawie wszystko wymienione amory, gumy oprocz sprezyn. Myslicie ze jak sprezyny sa juz zuzyte to tez moze to byc przyczyna bujania?

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Dziwne żeby sprężyny 'padły' przy takim przebiegu... choć zależy po jakich drogach się głównie jeździ

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Myslisz ze to one moga powodowac te bujanie?

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Nie sądzę... tym bardziej że m.in. amory masz nowe.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Teraz jak przeanalizowalem wasze wpisy to jeszcze nie wymienilem tych drażków o ktorych koledzy pisali wczesniej, w sobote jade to mechanika na wymiane wiec zobaczymy co bedzie. pozdrawiam

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                U mnie buja tył, przy wybojach słyszę szorowanie. Podejrzewam, że opona haczy o nadkole.

                                                Jak nogą na hak jestem w stanie bez oporu bujać cały tyłem (góra - dół) porównywałem z Octavia brata i u niego trzeba użyć znacznie większej siły. Ba u mnie to strasznie jakoś lekko poszło.

                                                Myślałem, że to amory ale pojechałem na stacje diagnostyczną i mi je sprawdził i mówi, że ok. A opowiadałem mechanikowi o tym to mówi, że na 100% amory...

                                                Jak wy sądzicie?
                                                Skoda Octavia TDI 1.9 110km

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  dzid3k, w tym temacie chodzi o bujanie "na boki" w OII. U Ciebie są ewidentnie wywalone amorki ( buja się góra-dół ) i nie słuchaj diagnostów i ich śmiesznych urządzeń. W naszych realiach drogowych amorki z przebiegiem 60-80 tyś km są już mocno "nadwyrężone"; takie w ok. 100 tyś km i więcej można wymieniać "w ciemno"

                                                  Temat "odkopany", więc przenoszę do działu OII
                                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X