Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Opóźnione działanie klimatyzacji - znany problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • U mnie problem z klimatyzacja zauważyłem niedawno. Przeczytałem cały wątek i widzę , że złotego środka nie ma , u każdego jest trochę inaczej.

    U mnie klima (climatic) ma czasem kłopoty z odpaleniem. Lampka na konsoli zapala się ale kompresor nie startuje. Dzieje się tak od czasu do czasu i nie ma żadnej zależności czy silnik ciepły czy zimny. Dzisiaj zgasiłem auto po przejechaniu 180 km na klimie, zapalam po 30 min postoju (silnik jeszcze gorący) i klima nie działa. Podkręciłem obroty na 3 tyś i zaskoczyła. Kolega zrobił mi scan VCDS:


    Address 08: Auto HVAC Labels: None
    Control Module Part Number: 3T0 820 047 K HW: 3T0 820 047 K
    Component and/or Version: Climatic 130 0203
    Software Coding: 0000000000
    Work Shop Code: WSC 73430 790 00000
    ASAM Dataset: EV_Climatic A01001 (SK46)
    3 Faults Found:

    13701376 - Function Restricted due to Missing Message(s)
    U1111 00 [008] - -
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 6
    Fault Frequency: 254
    Reset counter: 62
    Mileage: 31078 km
    Date: 2033.14.25
    Time: 15:12:23

    13701392 - Function Restricted due to Missing Message(s)
    U1111 00 [008] - -
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 6
    Fault Frequency: 254
    Reset counter: 62
    Mileage: 31079 km
    Date: 2033.14.25
    Time: 15:20:47

    9481748 - High Pressure Sensor
    B10AE 14 [008] - Open or Short to Ground
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 6
    Reset counter: 62
    Mileage: 40750 km
    Date: 2043.14.17
    Time: 08:11:26

    Czy ktoś pomoże mi to rozkodować ? Dziwi mnie zła data ... Ostatni błąd przy przebiegu 40750 km to właśnie wtedy jak zaczęły się problemy. Jutro pojadę sprawdzić / dobić klimę . Pojeżdżę , poobserwuję i zrobię powtórny scan.
    Był: Nissan Almera, 2001 rok
    VW Passat, 1999 rok
    BMW 318 iT, 2000 rok
    Jest: Skoda Octavia, 2009 rok

    Komentarz


    • Zamieszczone przez slawoj78
      9481748 - High Pressure Sensor
      no chyba jasne o co chodzi?
      Pozdrawiam
      Marcin

      Komentarz


      • mam podobny problem, raz chłodzi super raz nic

        zauważyłem że nie zawsze się załączy drugi bieg wentylatora

        jak chodzi samochód na wolnych obrotach jest ok

        jak przejadę kawałek z wyzszymi obrotami, wentylator chodzi tylko na pierwszym biegu

        gdzie szukac przyczyny ?

        [ Dodano: Pon 24 Cze, 13 21:24 ]
        koledzy
        czy 1500 zł za zregenerowanie sprężarki, i nabicie klimy to uczciwa cena ?
        padła mi sprężarka i tyle chcą na toruńskiej w auto-klima w bydgoszczy

        czy lepiej szukać jakiejś używanej ?

        Komentarz


        • Hejka

          Byłem sobie wczoraj w ASO, żeby zrobić ozonowanie układy i przy okazji skorzystałem z tzw promocyjnej akcji na klimę... Po wszystkim serwisant przyszedł i oznajmił, że brakowało 150g czynnika... Myślę sobie Ok, nawet spoko, że zrobiłem.

          Po przyjechaniu do domu coś mnie tknęło i zacząłem się zastanawiać ile oni mi tam dali tego czynnika. Spojrzałem na nalepkę na chłodnicy. Jest tam napisane 525 +- 20. Zadzwoniłem więc do ASO. Na początku pani, która odebrała telefon oznajmiła, że zostało nalane 150g. Po tym jak spytałem ile zostało nalane łącznie lekko się zmieszała i oddala słuchawkę swojemu wygadanemu koledze. Ten stwierdził, że zostało nalane tyle ile trzeba. Spytałem więc ile dokładnie, ten stwierdził 560. Ja na to, że w takim razie za dużo bo na naklejce jest 525... Pan na to, że nie ma wydruku z maszyny ale na pewno jest Ok bo inaczej maszyna wykryła by za wysokie ciśnienie :|

          Pytanie moje - walić do jakiegoś serwisu klimy niech to spuszczą w cholerę i zaleją ile trzeba czy co z tym zrobić?! Kurde na prawdę... można się załamać jakością obsługi...

          Komentarz


          • Mi kiedyś tłumaczył pewien specjalista od klimy, że czynnika napuszcza się tyle aby był właściwy poziom ciśnienia spoczynkowego. To ciśnienie zależy od temperatury zewnętrznej, a taki sposób postępowania sprawdza się w przypadkach, w których były jakieś modyfikacje w układzie klimatyzacji, np skraplacz, osuszacz, parownik czy przewody wymienione na inne niż oryginalne. W necie wyczytałem, że podobno też zdrowiej jest dla starszych układów klimatyzacji jeśli mają trochę mniej czynnika niż jest to zalecane.

            W twoim przypadku norma producenta dopuszcza 525+-20 czyli 505-545g. Jak jest 560g to zapewne nic się nie stanie, bo 15g to niecałe 3% całego czynnika, którego rocznie potrafi ubyć ok. 10%.

            Komentarz


            • Mam nadzieję, że nic się nie stanie... mam też nadzieję, że nie zrobili 560g +- 25g i nie nawalili np 580... nic... na razie działa i nawet ciszej niż przed serwisem gdzie zdarzało jej się buczeć nawet jak na zewnątrz było 20*C

              Komentarz


              • iFi, nic się nie powinno stać. U mnie ASO przy sprawdzaniu klimy nabiło 690 g !!! a ja w błogiej nieświadomości przejeździłem tak cały rok.
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz


                • No Ok, dzięki za rady... po prostu trafiłem na ten wątek i się z lekka przeraziłem. Jakoś nie mam ochoty aby np pół roku po skończeniu gwarancji padła mi sprężarka bo ktoś wcześniej nalał tyle ile mu się spodobało...

                  Fakt natomiast, że teraz klima chodzi lepiej więc chyba tzw serwis dobrze jej zrobił. Chłodzi aż za mocno

                  Komentarz


                  • W samochodzie mojego szefa, wcześniej zamieszczałem zdjęcie elektrozaworu z jego samochodu, wykryto opiłki w całym układzie. Do wymiany chłodnica + osuszacz, sprężarka i zawór rozprężny, do czyszczenia przewody i nie wiem co z parownikiem.
                    Całość z czyszczeniem + nabicie + części ok 2,5kzł netto. :?
                    mkII 20VT (600h worked)
                    Roooooomster

                    Komentarz


                    • Witajcie. Ja mam krótkie pytanie. Czytam czytam, wkoło to samo piszecie i nic nie rozumiem.
                      Klima nie działała (4 nM 8 bar non stop) wymieniłem zawór sterujący (działa 6nm 9-10 bar ) troche chłodzi ale tak na otarcie moich łez )
                      Zatarta szmata spreżara ??
                      Ciągle wina zawóru?
                      Jakaś elektronika ?

                      Pomóżcie dziękówa !!!

                      Komentarz


                      • Wczoraj posiedziałem do późna i przeczytałem cały wątek ponieważ nie do końca u mnie po wymianie zaworu ERG jest OK.
                        Przypomnę, zepsuł się ERG który powodował niewłączanie się wentylatorów co powodowało, że klima nie działała, po wymianie ERG klima działała ale nie tak mocno jak powinna, podjechałem do zakładu, który robi klimy na Starorudzkiej w Łodzi i po podłączeniu okazało się, ze mam za duże ciśnienie w układzie. Dobili czynnika, zrobili co mogli i chłodziła lepiej ale nie tak jak powinna -11 st na wylocie. Poza tym pokazali mi w jakim stanie jest chłodnica od klimy - cała od połowy w dół zagnieciona od kamyczków, które przelatują przez otwory poniżej atrapy . Powiedzieli także, że sprężarka mogła dostać w d.. jak nie działały wentylatory, a było wtedy gorąco i klima chodziła tylko podczas jazdy. Wymieniłem ta chłodnicę aby był jakiś przedmuch powietrza oraz przy okazji okazało się, że chłodnica płynu chłodniczego silnika poci się w dwóch miejscach -więc wymiana za jednym razem (trzeba cały przód zdemontować)
                        Pomogło to na tyle, ze leci chłodniejsze powietrze około 9 st. ale zauważyłem właśnie opóźnione załączanie się klimy, czyli dokładnie tak jak opisywane przypadki.
                        Dziś jest chłodno około 15 st w Łodzi i w garażu, przy 18 st i włączeniu klimy na Low wiatrak mały się nie włączył. Postukałem go, bo może szczotki się zawiesiły jak w niektórych przypadkach ale nic to nie dało i klima nie działała, Zaczęła chłodzić dopiero jak temp wzrosłą do ok. 80-90 st i wtedy włączyły się dwa wentylatory.
                        I teraz pytanie czy to sterownik na dużym wentylatorze czy wspominany zawór ???
                        O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
                        Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

                        Komentarz


                        • Coś mnie podkusiło bo wydawało mi się że klima słabiej działa i zaordynowałem sobie serwis klimy w zakładzie. Wymiana czynnika z olejem plus ozonowanie. Mechanik nabił max czyli 550 g czynnika (podobno sporo już brakowało). Po jakimś czasie gdy wróciły upały zauważyłem opisywany tu problem z opóźnionym włączaniem klimy - na zew. 35 st. a klima włączyła się dopiero pod domem :P Do dupy z taka klimą :lol: I tak przez 2 tygodnie sobie obserwowałem klimę na VCDSie - dopiero przy 60-90 st się załączała.
                          Pojechałem z powrotem do mechanika i poprosiłem o spuszczenie 50 gram czynnika (za sugestią z tego wątku). Z początku nic nie pomogło. Zapuściłem jeszcze raz VCDSa i zrobiłem test wiatraków i klimy i od tego momentu klima już miesiąc działa normalnie :shock: :shock: :shock:
                          WTF ? :roll: :szeroki_usmiech
                          Octavia II RS TDI 200/441
                          "Wojtek jak ostatnio depnął to buda dotarła do domu 10 minut po podwoziu" :twisted: :diabelski_usmiech

                          Komentarz


                          • Ja zauważyłem ostatnio jeszcze jeden objaw. Zaczyna działać krótki czas po nagrzaniu silnika, przestaje i znów działa. Jak silnik i olej się nagrzeją to działa już OK.
                            Nie będę nic kombinował tylko odstawiam auto do serwisu na czas urlopu i niech mi to wszytko ogarną (do wymiany dwumas, końcówki w zawieszeniu i inne denerwujące drobiazgi)
                            O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
                            Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

                            Komentarz


                            • Witam, u mnie od początku nic nie chłodzi. Prawdopodobnie uciekł cały czynnik. Po nabiciu klimy czynnikiem chłodziła ok. tygodnia, późniejsłychać dziwny dźwięk z okolic wlotow, po sprawdzeniu okazało sie że nieszczelna chłodnica i zostało 30 gram czynnika. Po wymianie chłodnicy, znowu nabicie 525 gram czynnika i znowu po tygodniu to samo. Od początku nie chłodzi i dziwny dźwięk. Czy możliwe, że zepsuty tylko elektrozawór czy już pewne że sprężarka? czy zepsutu elektrozawór powoduje wyciek czynnika?
                              I jeszcze pytanie czy gdyby mi nie zależało na klimie można zmienić pasek na krótszy aby ominąc sprężarkę i niebezpieczeństwo jego zerwania jak się zatrze całkowicie sprężarka.

                              Komentarz


                              • 2 lata mnie wk...a klima (posty ze str 11) i w końcu wymieniłem całość (opiłki w układzie). :evil:
                                Zamieszczone przez blind_walker
                                Całość z czyszczeniem + nabicie + części ok 2,5kzł netto. :?
                                Trochę drogo go policzyli :roll: , mnie ta zabawa wyszła klocka mniej netto :?
                                MARCIN
                                Mój szkodnik

                                Komentarz


                                • Nie wiem czy to juz tu było ale wrzucam TECH-MOT autoklimatyzacja

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez yunior81
                                    Nie wiem czy to juz tu było ale wrzucam TECH-MOT autoklimatyzacja
                                    ja pierdzielę , niedługo w promocji będą dopłacać do serwisu klimy.. :twisted:
                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                    GVI 1.4TSI
                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                    Komentarz


                                    • No to panowie dołaczyłem do klubu... tylko u mnie po całości... Przy 75 kkm zatarła się w 5 letniej O2 RS sprężarka... Gówniane są te sprężarki i tyle. Regenerowana sprężarka, czyszczenie układu, ponowne napełnienie - orientacyjny koszt 2700-2900 netto.
                                      ...
                                      O1 ASV & O2 RS

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez kbaran
                                        No to panowie dołaczyłem do klubu... tylko u mnie po całości... Przy 75 kkm zatarła się w 5 letniej O2 RS sprężarka... Gówniane są te sprężarki i tyle. Regenerowana sprężarka, czyszczenie układu, ponowne napełnienie - orientacyjny koszt 2700-2900 netto.
                                        mnie wyszło około 1500

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez mikolaj
                                          mnie wyszło około 1500
                                          Musiałeś ostro się potargować, bo sama sprężarka regenerowana z gwarancją to 1500 zł
                                          ...
                                          O1 ASV & O2 RS

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez kbaran
                                            Zamieszczone przez mikolaj
                                            mnie wyszło około 1500
                                            Musiałeś ostro się potargować, bo sama sprężarka regenerowana z gwarancją to 1500 zł
                                            za sprężarkę płaciłem 600

                                            Komentarz


                                            • za 1500 to ja nową widziałem :lol:

                                              Komentarz


                                              • Panowie radzę wam tylko 1 - sprawdzajcie sobie czy klima działa w zimę...
                                                Bo na wiosnę trzeba kompresory wymieniać.... samochód nie ma prawa jeździć bez czynnika.

                                                Komentarz


                                                • a jak ma działać przy mniej niż 3st :shock: :?:

                                                  Komentarz


                                                  • z racji, że niedługo zacznie się pewnie ruch w tym temacie..... i ja go w tym roku "rozpocznę" :evil:
                                                    Wczoraj nabilem klime i guzik - sprężarka nie chodzi. (czynnik był - szczelna jest), brak błędów w sterowniku. Wentylatory po włączeniu klimatyzacji również nie chodzą ale sprawdziłem przez test elektryki i są OK. Zrobilem fotke z bloku pomiarowego może ktoś coś po tym stwerdzić? Czy inne grupy zrobić żeby można było coś ruszyć.....
                                                    Załączone pliki
                                                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X