Moim zdaniem Wasze problemy leżą w niepoprawnej pracy sterownika wentylatorów.
Sterownik ten znajduje się w dużym wentylatorze (jeżeli są dwa) i często się uszkadza z powodu trudnych warunków pracy. Swoje poszukiwania zacząłbym właśnie od tego. Od razu powiem, że wielkim tam szpecem od klimy nie jestem, jednakże tu i ówdzie to i tamto słyszałem.
Ja na początku szedłem właśnie tym tropem (już się przymierzałem żeby kupić duży wiatrak)
ale pojawił się wątek elektrozaworu
niby nic, ale kilka osób wymieniło i mają spokój z klimą więc to chyba jego wina :?
W tym artykule podano następującą wadę sprężarek z elektrozaworem "W przypadku konieczności wymiany sprężarki sterowanej elektrozaworem, należy pamiętać o wydłużeniu czasu obsługi i zwiększeniu kosztów. Spowodowane jest to wielokrotnie koniecznością płukania (nawet czystego) układu, ze względu na specyficzne wymagania tych sprężarek związane z ilością oleju w układzie. Wrażliwe są one na nawet niewielki nadmiar oleju w układzie, skutkujący blokowaniem zaworu sterującego a co za tym idzie pracy całego układu".
Co do wydajności klimatyzacji, to to też jest ciekawy aspekt, bo podczas logowania do "wykresu" kompresor był obciążony poniżej 50% a zawór na początku był wysterowany na maksimum. Ponadto obciążenie kompresora ma przebieg identyczny jak ciśnienie, a więc komputer może przeskalowywać jeden pomiar - pomiar ciśnienia. To mogłoby oznaczać, że maksymalne ciśnienie powinno wynosić 20 bar. Tylko dlaczego było niższe, pomimo maksymalnego wysterowania zaworu i tego, że zapotrzebowanie na moc chłodzenia było duże na samym początku?
Ja na razie mam nowy presostat na próbę...pojeżdżę,zobaczę...
[ Dodano: Pon 21 Maj, 12 23:46 ]
Stwierdzam...po wymianie presostatu klima przy zimnym silniku załącza się po 3min.A później już od razu.Myślę,że to prawidłowo i chłodzenie zaczyna od podania powietrza w temperaturze otoczenia,a potem stopniowo powoli obniża do zadanej. 8)
Następna będzie panamera....????
Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...
Przy założeniu, że te 3 minuty to godzina 12 w południe, pierwszy rozruch po nocy - czyli weekendowy rodzinny wyjazd, to po 3 minutach od rozruchu dzieciaki mają rumieńce jak Pyza na polskich dróżkach,
Ja mam podobnie jak większość osób w tym wątku, sam zastanawiam się, czy grzebać w tym czy po prostu TTM. Natomiast u mnie pojawił się ostatnio następujący błąd:
00819 - High Pressure Sensor (G65)
009 - Open or Short to Ground
_buli_, G65 jest odpowiedzialny za pracę drugiego biegu wentylatorów, gdy zwiększy się ciśnienie w układzie klimy, ogranicza sprawność sprężarki, gdy ciśnienie jest zbyt wysokie, ogranicza sprawność, gdy jest za mało czynnika- stara się nie uszkodzić sprężarki.
jak w opisie powyżej - opóźnione działanie klimy - około 4 minuty - później mocny zjazd w dół do 4-5 stopni C
i tak jak przypuszczałem, winny był ....... zawór sterujący przy sprężarce !!! :evil:
k...a znowu, nawet rok nie minął od wymiany,
przy czym trzeba mieć na uwadze, że zawór nie był kompletnie uwalony, fachowiec podłączał go pod prąd i było widać, że jakoś tam pracuje, nie do końca wierzył, że przyczyną jest błędna praca zaworu sterującego, ale powiedziałem, że podejmuję ryzyko i wymieniamy na nowy, jak później przyznał nowy zawór znacząco lepiej pracował od starego - po podłączeniu do prądu mocno "kopał"
i tu też upatruję błędy w diagnostyce wielu zakładów - widzą, że zawór działa i zostawiają go w spokoju, tymczasem ten się zawiesza i nie pracuje na 100% mocy
zła praca zaworu to jedno - ważna jest jeszcze przyczyna
ja uważam, że winno było nabicie za dużo czynnika tj. max 550 dla tego układu
teraz mam znowu 450 i też chłodzi na maxa, sam fachowiec przyznał (kolejny siedzący faktycznie w branży), że nie nabija się na maksa, czynnik w wyższej temp. chyba 25-30 (nie pamiętam) zwiększa swoją objętość o 13 % - to gdzie ma się pomieścić? do tego bezpośrednio wali w sprężarkę, a w skodzie to gwarantowane kłopoty :P
co do zakładu - bardzo polecam
fachowiec dobry - "kumał" i nie ściemniał, uszczelnił układ, dodatkowo, żeby być pewnym naprawy i przyczyn złej pracy układu rozebrał sprężarkę i sprawdził elementy, świetny kontakt, niskie ceny (żeby było ciekawie to nie umówiłem się właściwie na żadne kwoty, ale nie zawiodłem się )
gdzieś mi ulotka zginęła (jeszcze uzupełnię dane zakładu), teraz tylko podam, że zakład znajduje się na skrzyżowaniu Oleskiej i Pużaka, na jednej posesji jest autokomis i właśnie zakład naprawy klimy
dla chętnych z opola i okolic na pw podam nr telefonu
teraz wysyłam tam kolegę z O2 - vcds w sobotę pokazał: uruchomienie spężarki i wiatraków po 14 min !!! max ciśnienie na sprężarce 7-8, min osiągnięta temp.: 11C na wylocie kratek
czyli kolejna 6-letnia o2 z uwaloną sprężarą, na pewno zaworem, nie wiemy jeszcze co ze szczelnością układu
Myślę, że mój przykład zamyka - dla przeważającej ilości przypadków - dywagacje na temat opóźnionego działania klimy winny jest zawór sterujący przy sprężarce
dawno jest ustalone że w większości to wina zaworu :idea:
nie rozumiem czemu niektórzy szukają nie wiadomo czego :shock:
i ciągną temat o dupie marynie, ciśnieniach i innych hujach-mójach
i ciągną temat o dupie marynie, ciśnieniach i innych hujach-mójach
Ciągną temat o ciśnieniach dlatego, że serwisy proponują kosztowną wymianę sprężarek mówiąc, że ciśnienie jest zbyt niskie. Dlatego moim zdaniem warto akcentować to jakie jest prawidłowe ciśnienie w sprawnym układzie klimatyzacji.
mi też proponowali wymianę bo nie działa a nie że ciśnienie zbyt niskie
wkurwiłem się, bo facet mi pociskał kity :diabelski_usmiech
skoro chłodzi i to dobrze (6 albo 8st na wylocie już nie pamiętam dokładnie), to znaczy że działa :idea:
a to że nie od razu to inna bajka, a nie że 1500zł na stół na miejscu i robimy :evil:
banda sezonowych naciągaczy...
dawno jest ustalone że w większości to wina zaworu :idea:
nie rozumiem czemu niektórzy szukają nie wiadomo czego :shock:
i ciągną temat o dupie marynie, ciśnieniach i innych hujach-mójach
bo to sami fachowcy sa , wiedzą wszystko i o wszystkim... :twisted:
a i popisać se można.. :szeroki_usmiech
Proponuję z tego wątku ( choć przeczytałem tylko ostatnią stronę) zrobić oddzielny dział forum. Byłby wtedy widoczny dla wszystkich szanownych użytkowników zainteresowanych tematem.
Kolego abstinent, to lubię :diabelski_usmiech
www.k-mot.pl
Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
Autoholowanie.
Robert Kulma
Witam i czy już ktoś rozwiązał problem z opóźniającą się klimatyzacją??
no jak dla mnie to odpowiedź na twoje pytanie jest juz w tym wątku tylko trzeba go zgłębić.
Co do mojej historii to się podzielę bo już odpowiedź znam. W 2.5 rocznej (no bo przecież juz po gwarancji) kompresor się skończył (najprawdopodobniej obrobiony wieloklin) tak się przynajmniej wydaje bo śruba która jest najdalej wysunięta poza rolkę powinna się kręcić przy obracaniu się rolką, a niestety stoi. Ktoś może zna kogoś kto miał podobny problem i naprawił to w miarę tanio?
To ja ponowię pytanie bo chyba nie padła tutaj odpowiedź
bo u mnie również albo zatarła się sprężarka albo wyrobił sie ten wieloklin więc taka odpowiedź by mnie również bardzo interesowała :roll:
i jeszcze coś z elektroniki związanej z klimą
opóźniony start może chyba mieć także związek ze sterownikiem silnika bo stamtąd też wychodzi sygnał zezwalający na załączenie sprężarki
NajtFukinPatrol North-West
UNIDEN 510 XL + ML145
BYŁ ASZ
PÓŹNIEJ BYŁ BKD
BYŁA TEŻ CEGA
A TERAZ JEST SUPERB CBBB
MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!
bo u mnie również albo zatarła się sprężarka albo wyrobił sie ten wieloklin
no a co się dzieje :?: jeżeli masz zatartą faktycznie to niestety będzie bolało żeby to dobrze zrobić i jedź z tym do dobrej firmy która załatwi wszystko kompleksowo i da jakąś gwarancję. ale może po prostu padł Ci ten zawór zupełnie , to też się zdarza czasami.
bo u mnie również albo zatarła się sprężarka albo wyrobił sie ten wieloklin
no a co się dzieje :?: jeżeli masz zatartą faktycznie to niestety będzie bolało żeby to dobrze zrobić i jedź z tym do dobrej firmy która załatwi wszystko kompleksowo i da jakąś gwarancję. ale może po prostu padł Ci ten zawór zupełnie , to też się zdarza czasami.
nie wiem jeszcze co się stało
w każdym razie koło pasowe na sprężarce się kręci napędzane paskiem a wałek sprężarki stoi
więc albo się zatarła albo wyrobiło się mocowanie koła pasowego i wałka
Adam,chodzi mi o to że sterownik silnika wysyła sygnał o możliwości włączenia sprężarki
może do tego właśnie czujnika ale to oznacza,że nie zawsze ten czujnik musi być zepsuty
bo może po prostu nie dostawać sygnału ze sterownika silnika
NajtFukinPatrol North-West
UNIDEN 510 XL + ML145
BYŁ ASZ
PÓŹNIEJ BYŁ BKD
BYŁA TEŻ CEGA
A TERAZ JEST SUPERB CBBB
MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!
WIELKIBONGO, przerobiłem właśnie wymianę sprężąrki bo urwał się kabel przy samym czujniku- nie do naprawy(jakiś fachman w Legionowie diagnozował temaat)
skończyło się na wymianie sprężarki :roll:
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Witam kolegów
też walczę z klimą i faktycznie czytając wątek po demontażu wentylatorów i ponownym montażu klima zaczęła się załączać .
Na początku ok. 5 min. od uruchomienia. Teraz ok. 2 min.
Jak tak dalej pojdzie to od razu ruszy .
Jak klima wystartuje to załączają się oba wentylatory i tu mam pytanie czy tak moze zostać?
Autko to o2, 1,9tdi bxe z 2006 roku. Sprężarka sanden pxe16.
Zastanawiam się czy w ciemno nie wymienić elektrozaworu N280 tylko tu nasuwa się pytanie:
nowy czy z demontażu?
Komentarz