Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Opóźnione działanie klimatyzacji - znany problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Enriquez
    Moim zdaniem Wasze problemy leżą w niepoprawnej pracy sterownika wentylatorów.
    Sterownik ten znajduje się w dużym wentylatorze (jeżeli są dwa) i często się uszkadza z powodu trudnych warunków pracy. Swoje poszukiwania zacząłbym właśnie od tego. Od razu powiem, że wielkim tam szpecem od klimy nie jestem, jednakże tu i ówdzie to i tamto słyszałem.
    Ja na początku szedłem właśnie tym tropem (już się przymierzałem żeby kupić duży wiatrak)
    ale pojawił się wątek elektrozaworu
    niby nic, ale kilka osób wymieniło i mają spokój z klimą więc to chyba jego wina :?

    Komentarz


    • No więc w zakresie padu klimatyzacji po jej serwisowaniu, mam kolejny trop.

      Ktoś w innym temacie podał link do tego serwisu klimatyzacji MATERIAŁY EKSPLOATACYJNE DO DRUKAREK, do KLIMATYZACJI SAMOCHODOWEJ. Na stronie tego serwisu jest artykuł o sprężarkach z zaworem Zasada działania sprężarek klimatyzacji sterowanych elektrozaworem | Auto klimatyzacja samochodowa

      W tym artykule podano następującą wadę sprężarek z elektrozaworem "W przypadku konieczności wymiany sprężarki sterowanej elektrozaworem, należy pamiętać o wydłużeniu czasu obsługi i zwiększeniu kosztów. Spowodowane jest to wielokrotnie koniecznością płukania (nawet czystego) układu, ze względu na specyficzne wymagania tych sprężarek związane z ilością oleju w układzie. Wrażliwe są one na nawet niewielki nadmiar oleju w układzie, skutkujący blokowaniem zaworu sterującego a co za tym idzie pracy całego układu".

      Komentarz


      • ernestowski, twoje spostrzeżenia sugerują,że zawór wydajnościowy mechanicznie niedomaga...:
        Zamieszczone przez ernestowski
        Co do wydajności klimatyzacji, to to też jest ciekawy aspekt, bo podczas logowania do "wykresu" kompresor był obciążony poniżej 50% a zawór na początku był wysterowany na maksimum. Ponadto obciążenie kompresora ma przebieg identyczny jak ciśnienie, a więc komputer może przeskalowywać jeden pomiar - pomiar ciśnienia. To mogłoby oznaczać, że maksymalne ciśnienie powinno wynosić 20 bar. Tylko dlaczego było niższe, pomimo maksymalnego wysterowania zaworu i tego, że zapotrzebowanie na moc chłodzenia było duże na samym początku?
        Ja na razie mam nowy presostat na próbę...pojeżdżę,zobaczę...

        [ Dodano: Pon 21 Maj, 12 23:46 ]
        Stwierdzam...po wymianie presostatu klima przy zimnym silniku załącza się po 3min.A później już od razu.Myślę,że to prawidłowo i chłodzenie zaczyna od podania powietrza w temperaturze otoczenia,a potem stopniowo powoli obniża do zadanej. 8)
        Następna będzie panamera....????
        Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...

        Komentarz


        • boogoo,

          Przy założeniu, że te 3 minuty to godzina 12 w południe, pierwszy rozruch po nocy - czyli weekendowy rodzinny wyjazd, to po 3 minutach od rozruchu dzieciaki mają rumieńce jak Pyza na polskich dróżkach,

          Ja mam podobnie jak większość osób w tym wątku, sam zastanawiam się, czy grzebać w tym czy po prostu TTM. Natomiast u mnie pojawił się ostatnio następujący błąd:

          00819 - High Pressure Sensor (G65)
          009 - Open or Short to Ground


          WTF?
          Skasowałem - do tej pory nie wrócił ....

          Komentarz


          • _buli_, G65 jest odpowiedzialny za pracę drugiego biegu wentylatorów, gdy zwiększy się ciśnienie w układzie klimy, ogranicza sprawność sprężarki, gdy ciśnienie jest zbyt wysokie, ogranicza sprawność, gdy jest za mało czynnika- stara się nie uszkodzić sprężarki.

            Kiedy nabijałeś klimę?
            mkII 20VT (600h worked)
            Roooooomster

            Komentarz


            • blind_walker,

              No właśnie nie zrobiłem - auto kupiłem w lutym

              [ Dodano: Pon 28 Maj, 12 10:04 ]
              W środę jadę na czynnik, opiszę wrażenia

              Komentarz


              • Helo,

                no i po problemie

                jak w opisie powyżej - opóźnione działanie klimy - około 4 minuty - później mocny zjazd w dół do 4-5 stopni C
                i tak jak przypuszczałem, winny był ....... zawór sterujący przy sprężarce !!! :evil:
                k...a znowu, nawet rok nie minął od wymiany,
                przy czym trzeba mieć na uwadze, że zawór nie był kompletnie uwalony, fachowiec podłączał go pod prąd i było widać, że jakoś tam pracuje, nie do końca wierzył, że przyczyną jest błędna praca zaworu sterującego, ale powiedziałem, że podejmuję ryzyko i wymieniamy na nowy, jak później przyznał nowy zawór znacząco lepiej pracował od starego - po podłączeniu do prądu mocno "kopał"
                i tu też upatruję błędy w diagnostyce wielu zakładów - widzą, że zawór działa i zostawiają go w spokoju, tymczasem ten się zawiesza i nie pracuje na 100% mocy

                zła praca zaworu to jedno - ważna jest jeszcze przyczyna
                ja uważam, że winno było nabicie za dużo czynnika tj. max 550 dla tego układu
                teraz mam znowu 450 i też chłodzi na maxa, sam fachowiec przyznał (kolejny siedzący faktycznie w branży), że nie nabija się na maksa, czynnik w wyższej temp. chyba 25-30 (nie pamiętam) zwiększa swoją objętość o 13 % - to gdzie ma się pomieścić? do tego bezpośrednio wali w sprężarkę, a w skodzie to gwarantowane kłopoty :P

                co do zakładu - bardzo polecam
                fachowiec dobry - "kumał" i nie ściemniał, uszczelnił układ, dodatkowo, żeby być pewnym naprawy i przyczyn złej pracy układu rozebrał sprężarkę i sprawdził elementy, świetny kontakt, niskie ceny (żeby było ciekawie to nie umówiłem się właściwie na żadne kwoty, ale nie zawiodłem się )
                gdzieś mi ulotka zginęła (jeszcze uzupełnię dane zakładu), teraz tylko podam, że zakład znajduje się na skrzyżowaniu Oleskiej i Pużaka, na jednej posesji jest autokomis i właśnie zakład naprawy klimy
                dla chętnych z opola i okolic na pw podam nr telefonu
                teraz wysyłam tam kolegę z O2 - vcds w sobotę pokazał: uruchomienie spężarki i wiatraków po 14 min !!! max ciśnienie na sprężarce 7-8, min osiągnięta temp.: 11C na wylocie kratek
                czyli kolejna 6-letnia o2 z uwaloną sprężarą, na pewno zaworem, nie wiemy jeszcze co ze szczelnością układu


                Myślę, że mój przykład zamyka - dla przeważającej ilości przypadków - dywagacje na temat opóźnionego działania klimy
                winny jest zawór sterujący przy sprężarce

                pzdr
                dalw

                Komentarz


                • dalw, pochwal się teraz jakie masz ciśnienia w układzie klimatyzacji.

                  Komentarz


                  • dawno jest ustalone że w większości to wina zaworu :idea:
                    nie rozumiem czemu niektórzy szukają nie wiadomo czego :shock:
                    i ciągną temat o dupie marynie, ciśnieniach i innych hujach-mójach

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez abstinent
                      i ciągną temat o dupie marynie, ciśnieniach i innych hujach-mójach
                      Ciągną temat o ciśnieniach dlatego, że serwisy proponują kosztowną wymianę sprężarek mówiąc, że ciśnienie jest zbyt niskie. Dlatego moim zdaniem warto akcentować to jakie jest prawidłowe ciśnienie w sprawnym układzie klimatyzacji.

                      Komentarz


                      • mi też proponowali wymianę bo nie działa a nie że ciśnienie zbyt niskie
                        wkurwiłem się, bo facet mi pociskał kity :diabelski_usmiech
                        skoro chłodzi i to dobrze (6 albo 8st na wylocie już nie pamiętam dokładnie), to znaczy że działa :idea:
                        a to że nie od razu to inna bajka, a nie że 1500zł na stół na miejscu i robimy :evil:
                        banda sezonowych naciągaczy...

                        Komentarz


                        • abstinent, dobrze napisane "banda sezonowych naciągaczy" :lol:

                          P.S. czy o taki zawór chodzi?
                          ROZPRĘŻNE ZAWORY, części zamienne klimatyzacji aut AUDI A3 , SEAT , SKODA Octavia , VOLKSWAGEN – Rozprężny zawór klimatyzacji Sklep Laser-Sinex
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz


                          • N280
                            coś w tym stylu Link
                            Link

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez abstinent
                              dawno jest ustalone że w większości to wina zaworu :idea:
                              nie rozumiem czemu niektórzy szukają nie wiadomo czego :shock:
                              i ciągną temat o dupie marynie, ciśnieniach i innych hujach-mójach
                              bo to sami fachowcy sa , wiedzą wszystko i o wszystkim... :twisted:
                              a i popisać se można.. :szeroki_usmiech
                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                              GVI 1.4TSI
                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                              Komentarz


                              • Proponuję z tego wątku ( choć przeczytałem tylko ostatnią stronę) zrobić oddzielny dział forum. Byłby wtedy widoczny dla wszystkich szanownych użytkowników zainteresowanych tematem.
                                Kolego abstinent, to lubię :diabelski_usmiech
                                www.k-mot.pl
                                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                Autoholowanie.
                                Robert Kulma

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez kryho79
                                  Zamieszczone przez piotrmax
                                  Witam i czy już ktoś rozwiązał problem z opóźniającą się klimatyzacją??
                                  no jak dla mnie to odpowiedź na twoje pytanie jest juz w tym wątku tylko trzeba go zgłębić.
                                  Co do mojej historii to się podzielę bo już odpowiedź znam. W 2.5 rocznej (no bo przecież juz po gwarancji) kompresor się skończył (najprawdopodobniej obrobiony wieloklin) tak się przynajmniej wydaje bo śruba która jest najdalej wysunięta poza rolkę powinna się kręcić przy obracaniu się rolką, a niestety stoi. Ktoś może zna kogoś kto miał podobny problem i naprawił to w miarę tanio?
                                  To ja ponowię pytanie bo chyba nie padła tutaj odpowiedź

                                  bo u mnie również albo zatarła się sprężarka albo wyrobił sie ten wieloklin więc taka odpowiedź by mnie również bardzo interesowała :roll:

                                  i jeszcze coś z elektroniki związanej z klimą

                                  opóźniony start może chyba mieć także związek ze sterownikiem silnika bo stamtąd też wychodzi sygnał zezwalający na załączenie sprężarki
                                  NajtFukinPatrol North-West

                                  UNIDEN 510 XL + ML145

                                  BYŁ ASZ
                                  PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                                  BYŁA TEŻ CEGA
                                  A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                                  MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez WIELKIBONGO
                                    bo u mnie również albo zatarła się sprężarka albo wyrobił sie ten wieloklin
                                    no a co się dzieje :?: jeżeli masz zatartą faktycznie to niestety będzie bolało żeby to dobrze zrobić i jedź z tym do dobrej firmy która załatwi wszystko kompleksowo i da jakąś gwarancję. ale może po prostu padł Ci ten zawór zupełnie , to też się zdarza czasami.
                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                    GVI 1.4TSI
                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez WIELKIBONGO
                                      i jeszcze coś z elektroniki związanej z klimą
                                      a to nie zawór?
                                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez leszekmw
                                        Zamieszczone przez WIELKIBONGO
                                        bo u mnie również albo zatarła się sprężarka albo wyrobił sie ten wieloklin
                                        no a co się dzieje :?: jeżeli masz zatartą faktycznie to niestety będzie bolało żeby to dobrze zrobić i jedź z tym do dobrej firmy która załatwi wszystko kompleksowo i da jakąś gwarancję. ale może po prostu padł Ci ten zawór zupełnie , to też się zdarza czasami.
                                        nie wiem jeszcze co się stało
                                        w każdym razie koło pasowe na sprężarce się kręci napędzane paskiem a wałek sprężarki stoi
                                        więc albo się zatarła albo wyrobiło się mocowanie koła pasowego i wałka


                                        Adam,chodzi mi o to że sterownik silnika wysyła sygnał o możliwości włączenia sprężarki
                                        może do tego właśnie czujnika ale to oznacza,że nie zawsze ten czujnik musi być zepsuty
                                        bo może po prostu nie dostawać sygnału ze sterownika silnika
                                        NajtFukinPatrol North-West

                                        UNIDEN 510 XL + ML145

                                        BYŁ ASZ
                                        PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                                        BYŁA TEŻ CEGA
                                        A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                                        MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                                        Komentarz


                                        • WIELKIBONGO, przerobiłem właśnie wymianę sprężąrki bo urwał się kabel przy samym czujniku- nie do naprawy(jakiś fachman w Legionowie diagnozował temaat)
                                          skończyło się na wymianie sprężarki :roll:
                                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                          Komentarz


                                          • piotrek_gdy, i ile Cie to kosztowało???
                                            NajtFukinPatrol North-West

                                            UNIDEN 510 XL + ML145

                                            BYŁ ASZ
                                            PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                                            BYŁA TEŻ CEGA
                                            A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                                            MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                                            Komentarz


                                            • WIELKIBONGO, pw
                                              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                              Komentarz


                                              • z klimą dalej to samo
                                                dzisiaj w robocie przeglądzik zrobiłem i prawie 200g weszło
                                                zobaczymy czy pomoże

                                                Komentarz


                                                • Witam kolegów
                                                  też walczę z klimą i faktycznie czytając wątek po demontażu wentylatorów i ponownym montażu klima zaczęła się załączać .
                                                  Na początku ok. 5 min. od uruchomienia. Teraz ok. 2 min.
                                                  Jak tak dalej pojdzie to od razu ruszy .
                                                  Jak klima wystartuje to załączają się oba wentylatory i tu mam pytanie czy tak moze zostać?

                                                  Autko to o2, 1,9tdi bxe z 2006 roku. Sprężarka sanden pxe16.

                                                  Zastanawiam się czy w ciemno nie wymienić elektrozaworu N280 tylko tu nasuwa się pytanie:
                                                  nowy czy z demontażu?

                                                  Co myślicie?
                                                  Pozdrawiam
                                                  ReMi

                                                  Komentarz


                                                  • ReeMi, no wiadomo że nowy
                                                    coś ok 170-200zł chyba

                                                    dzisiaj zobaczę jak tam u mnie ze startem
                                                    jakoś zawsze zapominam rano włączyć ops:
                                                    jedno wiem, na pewno leci chłodniejsze powietrze z kratek

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X