Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Opóźnione działanie klimatyzacji - znany problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • zacznij od sprawdzenia wentylatorów, bo możesz nie potrzebnie wydać kasę, a to czy się wogóle kręcą to sprawdzisz sam, wystarczy podpiąć pod aku
    Duży powinien chodzić jak się rozgrzeje silnik, zwłaszcza w gorące dzni

    Komentarz


    • Sprawdzałem już od paru dni nie było widać ani słychać żeby się kręciły (patrzyłem już wcześniej zanim założyłem ten temat i do dzisiaj się nie kręcą) ewentualnie powiedz jak wymusić tą prace tego wentylatora bez rozgrzewania silnika jaki dokładnie kabel gdzie podpiąć był bym wdzięczy gdybyś dał jakieś zdjęcie z zaznaczonymi elementami...
      Pozdrawiam...

      Komentarz


      • createc5, Masz przecież informację z serwisu po podłączeniu komputera, że czujnik ciśnienia klimatyzacji jest uszkodzony.
        Nie wiem czego szukasz więcej. Jeżeli komputer podaje błąd uszkodzonego czujnika to nic co związane jest z układem klimatyzacji nie włączy się (wentylator, kompresor itp)
        Wyraźnie piszesz, że auto było podpięte do komputera. Stąd podejrzewam, że informacja o uszkodzonym czujniku jest pewna.
        Przy zatartym kompresorze w zasadzie czynnik by "wyparował"
        Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

        Komentarz


        • createc5, Forum - Octavia Club Polska

          Komentarz


          • kecaj, Tak wszystko było by ładnie pięknie i tematu też bym nie zakładał gdyby drugi mechanik w innym warsztacie nie powiedział Mi, że to na 100% sprężarka... Tak jak napisałem wyżej Ja stawiam na czujnik ciśnienia klimatyzacji ale pytam się was bo nie chcę nie potrzebnie wydawać pieniędzy...

            Komentarz


            • no to pojedź do trzeciego warsztatu

              Komentarz


              • Zamieszczone przez createc5
                kecaj, Tak wszystko było by ładnie pięknie i tematu też bym nie zakładał gdyby drugi mechanik w innym warsztacie nie powiedział Mi, że to na 100% sprężarka... Tak jak napisałem wyżej Ja stawiam na czujnik ciśnienia klimatyzacji ale pytam się was bo nie chcę nie potrzebnie wydawać pieniędzy...
                Możesz nas pytać i chętnie Tobie pomożemy jak będziemy wiedzieli w jaki sposób.
                Po to jest to forum.
                Ja diagnostyki tego "mechanika" za nic w świecie nie brałbym pod uwagę. Aktualnie bez komputera w wiekszości nowych aut trudno jest o prawidłową diagnozę.
                Podjedź do innego serwisu lub znajdź w swojej okolicy Kogoś z forum kto ma kabelek i poproś o diagnostykę. Jak potwierdzą czujnik to sprawa załatwiona
                Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                Komentarz


                • Zamieszczone przez kecaj
                  ... Jak potwierdzą czujnik to sprawa załatwiona
                  Co nie zmienia faktu że żaden wentylator nie działa :|

                  Komentarz


                  • A jeszcze pytanko co do tego czujnika ciśnienia klimatyzacji to ten: czujnik będzie dobry? Przypominam Mam skodę octavię 2 z silnikiem 1.9 TDI 105 KM o oznaczeniu silnika BKC, climatronic. Ten czujnik z allegro ma numer 8E0959126 natomiast nie wiem jaki numer ma Mój obecnie zamontowany czujnik w skodzie a sprawdzenie tego numeru nie jest łatwe bo nie ma do niego dojścia i tutaj nachodzi kolejne pytanie czy jeżeli bym zamontował ten czujnik z allegro a numery różniły by się od tego czujnika co Mam teraz to czy mimo to wszystko nowy czujnik będzie działał?
                    Pozdrawiam...

                    EDIT

                    Niepokoi Mnię to co użytkownik który sprzedaje ten czujnik na allegro dodał taki tekst na dole
                    Dodano 2010-07-28 10:58
                    Jest to również NOWSZY! oryginał czujnika 8Z0959126 !!!

                    Komentarz


                    • etka się kłania

                      Komentarz


                      • abstinent, a Mógł bym prosić o sprawdzenie tego dla Mnię gdyż teraz potrzebuję wiedzieć to czy będzie pasowała ta część u Mnię a ETKA stąd waży 2,2 GB nie Mam czasu teraz tego ściągać... Proszę

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez createc5
                          Mechanik podniósł maskę i nie odpalając silnika dotknął palcem sprężarki po czym tak jak napisałem wyżej stwierdził, że sprężarka klimatyzacji została zatarta
                          Brawo!
                          Dziwię się, że chciało mu się podnosić maskę. Mógł tak przecież stwierdzić na podstawie czystości lewego reflektora.
                          Tak jak Ci koledzy mówią:
                          1. Usprawnić wentylatory (przy włączonej klimie MUSZĄ pracować obydwa na I biegu-zawsze).
                          2. Wymienić czujnik HP. Po kilku kolejnych sygnałach, że w układzie jest za wysokie ciśnienie (zadziała presostat wysokiego ćiśnienia) komputer, lub klimatronik wyłączy klimę i nie pozwoli jej sią włączyć bez skasowania błędu.

                          O czynnik się nie martw. Nie wolno wypuszczać "freonu" do atmosfery. Od tego są stacje odzysku.
                          Pozdrawiam

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez createc5
                            abstinent, a Mógł bym prosić o sprawdzenie tego dla Mnię gdyż teraz potrzebuję wiedzieć to czy będzie pasowała ta część u Mnię a ETKA stąd waży 2,2 GB nie Mam czasu teraz tego ściągać... Proszę
                            gdybym miał to bym pomógł ale nie mam, może ktoś pomoże koledze :?:

                            Komentarz


                            • createc5, Myślę że poruszasz się trochę po omacku. Spróbuję uporządkować pewne fakty. Po pierwsze wentylatory nie ruszą!! jak nie zacznie rosnąć ciśnienie czynnika w układzie czyli sprężarka nie zacznie pracować.

                              Createc5 a z jakiego miasta jesteś? mógłbym Ci parę elementów sprawdzić ponieważ jestem właśnie już po 2tyg walce z klimą w O2

                              Czyli wentylatory jak nie ruszają wcale nie oznacza że są niesprawne. Musisz to najpierw ustalić. Możesz podpiąć VAG i zrobić "output tests" klimatyzacji. Tam ostatni test to test wentylatorów. Uruchamiasz test i patrzysz czy oba się kręcą. Jak tak to wszystko z wentylatorami OK. Ewentualnie możesz również po podpięciu VAG'a obserwować temp płynu w chłodnicy. (temp na wskaźnikach jest do d...y, pokazuje 90 stopni w zakresie realnej temp 80-100 st Diesla ciężko jest zagrzać ale zrobisz to po ostrej jeździe stojąc na biegu jałowym dodatkowo z 15 min. Jak temp płynu w chłodnicy wzrośnie ponad 95st powinny załączyć sie oba wentyle.

                              Dodatkowo możesz zobaczyć VAgiem ciśnienie czynnika klimatyzacji. I tak ciśnienie spoczynkowe wynosi w temp na zewnątrz +20 st 4,7bar a np w temp +30st 6,7bar
                              Jak jest w tym przedziale to znaczy że ilośc czynnika jest OK. Jak włączasz klimę to cisnienie powinno wzrosnąć do ok 12-15bar.

                              Potem sprawdź bezpiecznik klimatyzacji. A następnie sprawdź czy do zaworu sterującego sprężarką dochodzi prąd.
                              Mi to właśnie wygląda na zawór sterujący sprężarką N280. W O2 sprężarka jest załączona na stałe. To własnie ten zawór steruje tylko wydajnością sprężarki i zazwyczaj często się psuje. Jest w nim sprężynka która zawiesza zawór i sprężarka się nie załącza a dokladnie nie zmienia swojej wydajności na większą.

                              Co do czujnika ciśnienia klimatyzacji G65 to aby go wymienić nie trzeba spuszczać czynnika. W kazdym zakładzie klimy powinni go mieć na chwile na podmiankę aby sprawdzić czy działa. Wymiana to 10s, czyli odpięcie wtyczki wykręcenie czujnika i wkręcenie nowego. Sam czujnik ma za zadanie włączać wentylatory na II bieg przy nadmiernym wzroście ciśnienia czynnika oraz regulować wydajnośc kompresora na min (przypomne że nie wyłączać bo kompresor jest podłączony na stałe) jeżeli cisnienie czynnika wzrośnie ponad 32bar lub spadnie np przez rozszczelnienie ukladu poniżej 2 bar.

                              Możesz delikatnie popukac w zawór sterujacy sprężarka N280. Może się odwiesi.
                              Aby sprawdzić czy kompresor jest zatarty trzeba niestety spuścić czynnik i właśnie wyjąć z kompresora zawór N280. Jeżeli wyleje się czarny olej z opiłkami to właśnie zatarcie jeśli olej jest słonecznikowo żółty bez opiłków to na 90% awaria samego zawóru N280
                              Tomek

                              Komentarz


                              • Tomek_dx Gdzie znajdę ten czujnik N280 żeby w niego "popukać" czyli twoim zdaniem popsuł się właśnie ten czujnik w sprężarce klimatyzacji N280 i przy jego wymianie trzeba będzie spuścić czynnik? Tylko skąd w komputerze wyskoczył błąd odnośnie czujnika ciśnienia klimatyzacji? Ile mniej więcej ten czujnik N280 kosztuje?

                                Komentarz


                                • createc5, Oczywiscie jak Ci wyskoczył błąd czujnika cisnienia klimatyzacji G65 to jest po problemie ponieważ jak pisałem wystarczy go odkręcić i wkręcić nowy.
                                  Nie wiem dlaczego jeśli na pewno miałeś taki błąd to szukasz czegoś dalej.

                                  Ja jak podjechałem kiedys do serwisu klimy to była właśnie pierwsza rzecz jaką zrobił serwisant. Wykręcił czujnik i wkręcił inny aby zobaczyć czy to właśnie przez niego klima nie rusza. Nie masz jakiegoś znajomego ze skodą lub golfem aby na chwilę na podmiankę "pozyczył" Ci ten czujnik?

                                  A zaworek sterujacy sprężarką N280 jest dokładnie w miejscu gdzie do sprężarki dochodzi kabelek. Wtyczka właśnie wpieta jest w ten czujnik. Aby go wyjąć (trzyma go pierścien segera) trzeba spuścić czynnik a najlepiej wymontowac sprężarkę.

                                  Ale po co Ci ta wiedza jak masz wstepne rozwiązanie czego ja nie doczytałem w poście że już wywalilo Ci błąd czujnika ciśnienia G65. Podjedź do serwisu na pewno walają im się takie czujniki ponieważ jak pisałem jest to jeden z pierwszych kroków aby zdiagnozować uszkodzenia klimy.
                                  Tomek

                                  Komentarz


                                  • Przepraszam za odświeżanie starego tematu, ale mam takie same objawy w O2 z klimatronikiem i nie chcę powielać tego samego problemu. Auto to kombi BXE z 160 tyś. km. z 2007 roku.

                                    Klimatyzacja zadziała po 5-8 minutach i to też nie tak rewelacyjnie. Stopniowo węże sprężarki zmieniają temperaturę, pod koniec prawie normalnego działania zmiana temperatury deko przyspiesza. Auto stoi w garażu gdzie jest około 20 st. C. Mały wentylator się nie załącza, klima chodzi przed dodatkowe około 10 minut po tym jak już zacznie chłodzić chłodnica klimatyzacji będzie na tyle gorąca, że zacznie z niej parować (skraplająca się wilgoć pada na rozgrzaną chłodnicę i kółko się zamyka). To oczywiście jest nieprawidłowe. Po osiągnięciu przez silnik temperatury 91-92 st. C załączają się wentylatory (mały i duży jednocześnie) najprawdopodobniej na pierwszy bieg. Dla porównania mam audi w którym klimatornik włącza odrazu mały wentylator (dużego nie ma jest wiskoza) a w kabinie po 30 sekundach jest lodówka.
                                    Ponieważ mam trochę pojęcia o elektronice zmierzyłem co tak naprawdę dochodzi do wentylatorów. Pomiar przyłącza wentylatorów wykazuje, że jest tam zasilanie - i + grubymi przewodami na stałe oraz dodatkowe +12V do zasilania sterownika wewnątrz dużego wentylatora oraz drugi cienki przewód czyli sterowanie cyfrowe lub PWM (stawiam na PWM, bo są tam impulsy o częstotliwości 24,5 HZ, które najprawdopodobniej podlegają modulacji szerokości czyli wypełnienia, nie chce mi się targać oscyloskopu z pracy aby się upewniać).
                                    Zdemontowałem zespół wentylatorów celem sprawdzenia małego wentylatora (tego bez sterownika, ten ze sterownikiem na stole się nie sprawdzi tak prosto, podawanie napięć na cienkie przewody to głupota bo i tak nie zadziała a można uwalić sterownik). Pod prostownikiem wentylator kręci się... dość niemrawo, mimo to czysto i bez hałasów. Pamiętam, że jakiś czas temu regenerowałem taki wentylator w audi w którym skończyły się szczotki. Były tam 4 szczotki wysokoprądowe z domieszką miedzi. Po naprawie mało nie odleciał z imadła pod tym samym prostownikiem :lol: . Nie chce rozbierać tego małego wentylatora tylko po to, aby zobaczyć, że jest okej.

                                    Moje pytania brzmią:
                                    1. Czy mały wentylator w zdrowej klimatyzacji załącza się odrazu czy po jakimś czasie ?
                                    2. Czy mały wentylator działa razem z dużym wentylatorem czy mogą działać niezależnie (jak razem to są sprawne bo chłodzą prawidłowo chłodnice silnika, jak mały ma się załączyć z klimą to coś z nim nie do końca jest okej lub klimatronik go nie załącza) ?
                                    3. Czy mały wentylator ma 2 szczotki czy 4 szczotki (może jest tak, że jedna się zawiesiła na amen, działa na pół gwizdka i spotkanie z gumowym młotkiem jej nie ruszyło... jak ma 4 to mu jeszcze dołożę parę prostych :wink: ) ?

                                    Komentarz


                                    • Sas_AS, tak na przyszłość to pisz po polsku
                                      przeczytaj cały wątek to będziesz wiedział co i jak

                                      żeby sprawdzić mały wentylator wystarczy pociągnąć kabel od aku i podpiąć do niego.
                                      Mały powinien działać po włączeniu klimy
                                      Do wymiany sprężarka, można spróbować coś z elektrozaworem

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez Sas_AS
                                        1. Czy mały wentylator w zdrowej klimatyzacji załącza się odrazu czy po jakimś czasie ?
                                        2. Czy mały wentylator działa razem z dużym wentylatorem czy mogą działać niezależnie (jak razem to są sprawne bo chłodzą prawidłowo chłodnice silnika, jak mały ma się załączyć z klimą to coś z nim nie do końca jest okej lub klimatronik go nie załącza) ?
                                        3. Czy mały wentylator ma 2 szczotki czy 4 szczotki (może jest tak, że jedna się zawiesiła na amen, działa na pół gwizdka i spotkanie z gumowym młotkiem jej nie ruszyło... jak ma 4 to mu jeszcze dołożę parę prostych ) ?
                                        ad.1 Od razu.
                                        ad. 2 Nie zauważyłem, żeby mały kręcił się bez dużego. Odwrotnie - tak.
                                        ad. 3 Mały ma 2 szczotki, u mnie się jedna z nich zawiesiła. Rozebrałem, przeczyściłem, minął już rok i wszystko jest nadal ok.
                                        TadFi
                                        Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                                        Komentarz


                                        • Dzięki koledzy za uwagi i odpowiedzi.
                                          Jak tylko zmienię sprzęgło będę walczył dalej z tą klimatyzacją.

                                          Komentarz


                                          • jak masz możliwość to spróbuj podmienić elektrozawór, bo może to jego wina
                                            jeśli nie pomoże to do wymiany sprężarka + czyszczenie układu
                                            koło mnie jest warsztat i zaśpiewali sobie 1200(regenerowana) za tą przyjemność ale podziękowałem

                                            Komentarz


                                            • Witam,
                                              rowniez mam problem z tym malym wentylatorem. Przedstawie moja sytuacje.
                                              Podpiety komp. wykazal blad (przepisuje jak w oryginale):

                                              1 rozpoznano usterke
                                              18354 P1946 006
                                              komputer 1 sterujacy wentylatorem chlodnicy
                                              uszkodzony

                                              Warunki otoczenia
                                              Wartosc 1 2300/min
                                              Wartosc 2 85,5 stopnia C
                                              Wartosc 3 46 stopnia C
                                              Wartosc 4 40km/h
                                              Wartosc 5 830/min
                                              Wartosc 6 97,5 stopnia C
                                              Wartosc 7 54 stopnia C
                                              Wartosc 8 0km/h

                                              Pytanie: Powyzszy zapis oznacza awarie komputera sterujacego wentylatorem czy po prostu padl sam wentylator a komputer sygnalizuje w ten sposob awarie.
                                              dodam ze klimatronic chodzi bez problemu (odpala sie od razu, chlodzi na maxa na kazdym biegu, wszystkie lampki wskaznikowe swieca...)
                                              Przypadkowo przeczytalem ten watek i tak pro forma sobie sprawdzilem czy wiatraki mi sie kreca...okazalo sie ku mojemu zdziwieniu, ze ten maly niestety nie :-(
                                              Jak poprawnie zinterpretowac komunikat tego bledu? wiatrak do wymiany czy sterownik.
                                              (pukanie w wentylator nie pomoglo, zakrecilem go reka i swobodnie sie kreci bez oporow)
                                              Dzieki
                                              pozdr
                                              dab
                                              Ps. rezon....to tu sie zagniezdziles :-) witam
                                              pozdrawiam
                                              dab

                                              Komentarz


                                              • dab, podepnij pod aku jakimś kablemi zobaczysz czy chodzi
                                                sterowanie jest w dużym, ale za całość odpowiada chyba sprężarka

                                                Komentarz


                                                • ...wiem wiem, problem w tym ze dojscie do zlacza jest w zasadzie tylko od dolu a tego sie bez kanalu/podnosnika (chyba?) nie zrobi. nie wiem , moze podnosnikiem do zmiany opon uniesc auto, tylko czy to bedzie wystarczajace? Za zlaczka jest gdzies "schowana" czy n awierzchu, w ktorym miejscu?
                                                  pozdrawiam
                                                  dab

                                                  Komentarz


                                                  • dab, Forum - Octavia Club Polska

                                                    [ Dodano: Wto 05 Kwi, 11 09:43 ]
                                                    Wiecie może czy łatwo da się wymienić elektrozawór od sprężarki, i czy zrobię to sam :?:

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X