Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Opóźnione działanie klimatyzacji - znany problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    A to Ci dopiero... ja przez caly czas myslalem ze wine za niedzialajaca klime ponosza wlasnie te wentylatory ktore sie w ogole nie wlaczaja...
    hmm... czyli byc moze jest jakis inny problem?

    cos czuje ze nie moge tak sobie jezdzic i przegrzewac silnika jak wentylatory nie dzialaja co?

    wiec musze zabrac sie do roboty ...

    Komentarz


    • #77
      mwolanski, no chyba właśnie dobrze myślałeś :lol:

      Komentarz


      • #78
        mwolanski, a sprawdzałeś jak silnik się nagrzeje :?: mi też oba nie chodzą jak włączę zimny, na nagrzanym chyba chodzą oba, przynajmniej klima działa

        Komentarz


        • #79
          wczoraj u mnie stwierdziłem to samo... mały wentylator nie załącza się...
          dajcie chłopaki jakąś fotorelację albo schemacik jak to ugryźć...
          postaram się w weekend zdemontować i przeczyścić szczoteczki...

          [ Dodano: Sro 09 Cze, 10 20:27 ]
          Napiszcie w jakie narzędzia się zaopatrzyć i jak ugryźć temat demontażu...
          Człowiek wiedzy żyje działając, a nie myśląc o działaniu, ani też myśląc, co pomyśli, kiedy skończy działać.

          Komentarz


          • #80
            Nie dzialaja oba nawet jak sie silnik nagrzeje,
            probowalem juz jezdzic jak wariat, ale temperatura nie wskakuje wiecej jak 90 stopni.

            Znalazlem dzis zdjecie

            Mam nadzieje, ze taki sam jest u mnie to bede wiedzial przynajmniej gdzie jest rozmieszczenie srobek zanim sie za robote zabiore.

            Jeszcze dla pewnosci sprawdzilbym bezpieczniki . ale nie wiem ktore to? ktos pisal o 16tce? ale bylo odwrotnie, ze bez tego bezpiecznika wentylator nie wylaczal sie.

            Sprawdze tez kable i koncowki... nie wiem czy nie powiniem w ogole poczekac z rozkrecaniem az dojdzie do mnie kabelek do VAG zeby sprawdzic czy nie ma innego bledu.

            Komentarz


            • #81
              mwolanski, więc może poszły bezpieczniki, albo sterownik na dużym wentylatorze

              [ Dodano: Sro 09 Cze, 10 21:58 ]
              Zamieszczone przez mwolanski
              Jeszcze dla pewnosci sprawdzilbym bezpieczniki . ale nie wiem ktore to?
              niewidziałem ops:

              Komentarz


              • #82
                heh, dzisiaj zauwazyłem u siebie ze chłodne powietrze zaczęło dmuchac dopiero gdy temp silnika przekroczyła 50stopni :shock: ciekawe czy trzeba bedzie uzupełnic klime czy wentylatorek sie nie kręci?

                [ Dodano: Czw 10 Cze, 10 08:40 ]
                mały tez sie nie kręci......
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz


                • #83
                  piramida, u mnie to jest chyba ok 60st

                  Komentarz


                  • #84
                    U nas to samo... Jutro biorę się do roboty. Dodam, że klima zaczęła działać na full po przejechaniu ok 2-3km, a temperatura silnika dochodziła do ok 50 st.
                    mkII 20VT (600h worked)
                    Roooooomster

                    Komentarz


                    • #85
                      a już się zabrałem do roboty, i nie wiem jak dostać się do środka
                      ]"]Link
                      proszę o szybką pomoc, według mnie jedynie zostaje rozgiąć te trzy blaszki i zdjąć górną pokrywę

                      Komentarz


                      • #86
                        abstinent, spróbuj tego, z Audi A6 Klub Polska:

                        "Opisywany problem był i u mnie.
                        mechanik ,który uzupełniał mi czynnik R-134,powiedział,że ten wiatrak musi się kręcić po włączeniu klimy.U mnie natomiast stał w miejscu.Naprawił go starym sposobem mechaników z PGR-u,a mianowicie puknął kilka razy w obudowę silniczka małym młoteczkiem.Po tej operacji wentylator chodzi bezproblemowo(już rok). W moim przypadku były na szczęscie tylko zawieszone szczotki."
                        mkII 20VT (600h worked)
                        Roooooomster

                        Komentarz


                        • #87
                          blind_walker, po kilku konsultacjach, kilku min rozmyślania doszedłem do wniosku że nie ma co tego rozbierać, bo i tak nie złożę później.
                          Złożyłem wszystko do kupy i podłączyłem pod aku, oba kręcą się elegancko, przyczyna leży gdzie indziej, jakiś sterownik, prawdopodobnie ten siedzący w dużym wentylatorze.
                          Mały nowy znalazłem za 190zł, duży pewnie więcej, tylko pytanie czy pomoże :|

                          Komentarz


                          • #88
                            Dobrze, ze mnie uprzedziles przed demontazem, tez sie mialem zabrac za rozkrecanie, w planie mialem scianac cala obudowe z 2 wentylatorami i rozkrecic pierw duzy i podlaczyc zobaczyc czy zalapie, ale jak mowisz ze ciezko by bylo to skrecic to sie nawet za to nie zabieram szkoda ze ktos bardziej doswiadoczony majac taki problem nie napisal tutoriala ze zdjecami

                            Komentarz


                            • #89
                              Sprawdzilem wszystkie bezpieczniki pod maska,
                              i czesc tych z kabiny od kierowcy z oznaczeniem klimy lub wentylatorow - wszystko jest ok.
                              Tez mysle o sterowniku, ale czy on wlasnie nie jest zamontowany przy wentylatorze?
                              tak czy siak musze na kanal i wszystko od spodu posprawdzac

                              Komentarz


                              • #90
                                Zamieszczone przez abstinent
                                proszę o szybką pomoc, według mnie jedynie zostaje rozgiąć te trzy blaszki i zdjąć górną pokrywę
                                Właśnie tak trzeba zrobić. Lepiej to rozebrać i wyczyścić (przez dłuższy czas będzie spokój). Zadziałać mogło, bo podczas demontażu szczotka mogła wrócić na swoje miejsce. U mnie po demontażu też działał, ale nie we wszystkich położeniach.
                                TadFi
                                Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                                Komentarz


                                • #91
                                  abstinent, mimo wszytko jutro z rana wskoczę pod samochód i zobaczymy co napłodzimy z ojcem. Z trójkącika zdam relację jutro.
                                  mkII 20VT (600h worked)
                                  Roooooomster

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    tadfi, to ja wolę dać 190 zł i kupić nowy, wątpię żeby dało się to złożyć, kawałek blachy wygiąłem i nie dało się z powrotem tego odgiąć tak jak było, mała szpara została.Z jednej strony jest plastikowy wiatrak, więc szkoda było by go połamać.
                                    Poza tym u mnie działają, tylko oba włączają się przy temp ok 60st. nie sprawdzałem jak dokładnie szybko się kręcą na samochodzie, na aku chodziły chyba na maksa, bo nie mogłem utrzymać od obrotów :szeroki_usmiech
                                    Zamieszczone przez mwolanski
                                    w planie miałem scianac cala obudowę z 2 wentylatorami...ale jak mowisz ze ciezko by bylo to skrecic
                                    tak tez właśnie zrobiłem
                                    Zaraz zrobię jakiś opis i zdjęcia jak to zdjąć
                                    Samo zdjęcie wentylatorów i założenie ich z powrotem jest banalne, chodziło mi o sam silnik wentylatora :roll:

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      Zamieszczone przez abstinent
                                      Poza tym u mnie działają, tylko oba włączają się przy temp ok 60st. nie sprawdzałem jak dokładnie szybko się kręcą na samochodzie, na aku chodziły chyba na maksa, bo nie mogłem utrzymać od obrotów
                                      u mnie są takie same objawy i ASO zdiagnozowało uszkodzenie sprężarki. nowa w ASO 3200 :shock: , w necie za połowę ceny. Namierzyłem używaną z gwarancją rozruchową za 380. Sprawdzimy jutro czy diagnoza była OK.

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        rezon, mi tak zdiagnozował w serwisie klimy, jak by była walnięta to by nie chłodziło chyba
                                        ten serwis jest obok mnie więc silnik się nie nagrzał i nie chłodziła, jak pojechałem gdzie indziej(znajomy dał mi namiar) posprawdzali i jest ok, zresztą ze wszystkim będę tam jeździł bo znają się na rzeczy i nie oszukują, a ten chciał mnie naciągnąć na nowa sprężarkę, osuszacz czyszczenie itp
                                        Jest jeszcze opcja z jakiś zaworkiem w sprężarce co się zacina, ktoś już pisał o tym :|

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          Jeszcze dodam, że jak załączy się klimę, to włącza się ten duży wiatrak, a mały ani rusz...
                                          mkII 20VT (600h worked)
                                          Roooooomster

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            Demontaż wiatraków chłodnicy(zdjęcia robione po demontażu :szeroki_usmiech )

                                            1. Zdejmujemy osłonę silnika
                                            2. Rozpinamy kostkę z przewodami do wentylatora, oraz zdejmujemy rurę, żeby mięć lepszy dostęp do śrub
                                            ]"]Link
                                            3. Odkręcamy śruby, są cztery na torx-a, z dwoma po lewej jest ciężko z powodu trudnego dostępu.Dolne od dołu, górne odkręcamy z góry
                                            ]"]Link
                                            najgorsza jest ta pod wlotem powietrza(na zdjęciu nie widać)
                                            ]"]Link
                                            4. Wyciągamy wentylatory wraz z obudową dołem pod skosem, inaczej nie przejdzie
                                            5. Po wyciągnięciu mamy taki widok
                                            ]"]Link
                                            6. Chcąc zdemontować któryś wentylator rozpinamy kostkę, ściągamy zabezpieczenia(zielony) i odkręcamy trzy śruby(klucz 10)
                                            7. Sprawdzamy czy działają podłączając pod aku, najpierw mały później oba razem(u mnie chodził i mały i oba razem)

                                            Próbowałem dostać się do sterownika w dużym, podniosłem pół klapki,jest na zatrzaski (kilka złamałem :evil: ),mocno siedzi uszczelniona, i sobie darowałem. Można by próbować wymienić tylko gdzie dostać takie coś
                                            Na ostatnim zdjęciu widać plastikową przykrywkę wraz z zatrzaskami

                                            Dalej nie doszedłem, może komuś się uda

                                            mały wentylator za 190zł 403 Forbidden

                                            Komentarz


                                            • #97
                                              Zamieszczone przez abstinent
                                              tadfi, to ja wolę dać 190 zł i kupić nowy, wątpię żeby dało się to złożyć, kawałek blachy wygiąłem i nie dało się z powrotem tego odgiąć tak jak było, mała szpara została.Z jednej strony jest plastikowy wiatrak, więc szkoda było by go połamać.
                                              Ten nowy, to chińszczyzna, widziałem go z bliska, zepsuje się szybciej niż ten, który masz. Ja blaszek też nie mogłem idealnie dogiąć (robiła się szczelina). Ścisnąłem pokrywę ściskami i kolega w trzech miejscach złapał mi spoiną. Dodam tylko na marginesie, że silnik w środku wyglądał jak nowy, nawet szczotki nie były zużyte. Przeczyściłem wszystko i na pewno pociągnie dłużej niż ten "nowy" za 190 zeta.
                                              TadFi
                                              Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                                              Komentarz


                                              • #98
                                                tadfi, a u Ciebie to działały, napisz coś więcej

                                                Komentarz


                                                • #99
                                                  czyli jak to ma być ostatecznie z tymi wentylatorami?
                                                  - przy zimnym silniku rano jak włącze klime powinny od razu sie włączyc oba?
                                                  - tak samo jak jest np 30stopni na zew i silnik rozgrzany to tez oba maja chodzić?
                                                  - jak nie włącze klimy to ma tylko duzy chodzić i to przez cały czas sie kręci czy tylko do schłodzenia temp silnika?
                                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez abstinent
                                                    tadfi, a u Ciebie to działały, napisz coś więcej
                                                    U mnie nie działał mały, ale nawet tego nie zauważyłem. Samochód kupiłem w lutym, więc klima nie była używana (zimne powietrze), gdy zrobiło się ciepło zauważyłem, że zaczyna chłodzić dopiero po około 5 minutach. Zacząłem więc drążyć temat drogą eliminacji. Klima jednak w końcu chłodziła, więc sprężarka raczej ok. Pojechałem do serwisu, dobili trochę czynnika, nieszczelności nie było. Nie miałem już pojęcia, co może być przyczyną. Zauważyłem kiedyś po podniesieniu maski (po jeździe w korku), że chodzi tylko duży wentylator. Myślałem, że mały po prostu padł. Popytałem trochę o niego na forum i okazało się, że powinny kręcić się oba wentylatory po włączeniu klimy, niezależnie od temperatury. Ściągnąłem cały moduł wentylatorów i zreanimowałem mały wentylator. Jednak problem z późnym załączaniem się klimy nie zniknął.
                                                    TadFi
                                                    Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X