Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Opóźnione działanie klimatyzacji - znany problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Na dużym wentylatorze jest sterownik który uruchamia mały wentylator po podaniu napięcia sterującego na jeden z cienkich przewodów które dochodzą do kostki głównej.
    Trzeba sprawdzić czy dochodzi napięcie sterujące na cienkich przewodach.
    Na pewno na duży idzie , a czy na mały też?
    Mam ten sam problem, że duży działa , a mały nie. Będę maże jutro sprawdzał te napięcia sterujące.
    Pozdrawiam

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez pandrzejczak
      Na dużym wentylatorze jest sterownik który uruchamia mały wentylator po podaniu napięcia sterującego na jeden z cienkich przewodów które dochodzą do kostki głównej.
      Trzeba sprawdzić czy dochodzi napięcie sterujące na cienkich przewodach.
      Na pewno na duży idzie , a czy na mały też?
      Mam ten sam problem, że duży działa , a mały nie. Będę maże jutro sprawdzał te napięcia sterujące.
      Pozdrawiam
      Ja sprawdzałem miernikiem i jak włączyłem klimę, to na jednym z tych cienkich przewodów było napięcie a na drugim nie. Jeśli powinno być na obu, a nie jest, co może być przyczyną?
      TadFi
      Breloki, logo na klapę i inne gadżety

      Komentarz


      • #28
        A jak sprawdziłeś i było napięcie to jakiś wentylator działał?

        Jak napięcie było ,a żaden wentylator się nie kręcił to musimy sprawdzić czy faktycznie nie jest uszkodzony mały wentylator. Najgorzej by było jak by był dobry a drugi by zadziałał gdy by się pojawiło napięcie na drugim przewodzie sterującym.

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez pandrzejczak
          A jak sprawdziłeś i było napięcie to jakiś wentylator działał?

          Jak napięcie było ,a żaden wentylator się nie kręcił to musimy sprawdzić czy faktycznie nie jest uszkodzony mały wentylator. Najgorzej by było jak by był dobry a drugi by zadziałał gdy by się pojawiło napięcie na drugim przewodzie sterującym.
          Tak, działał ten duży. Zauważ, że na zrzucie z VCDS-a na jednym "turbine voltage" napiecia nie ma (nie wiem, czy to dotyczy wentylatora).
          TadFi
          Breloki, logo na klapę i inne gadżety

          Komentarz


          • #30
            Czyli zastał za-sterowany tylko ten duży a mały nie.
            Myślę że sprawdzenie czy mały jest dobry to tylko formalność ( pewnie będzie dobry)
            Trzeba podać napięcie sterujące na ten drugi kabelek i sprawdzić czy dział jak tak to sterownik i mały silnik jest ok.

            Komentarz


            • #31
              A który sterownik za to odpowiada i gdzie go znajdę?
              TadFi
              Breloki, logo na klapę i inne gadżety

              Komentarz


              • #32
                Zamieszczone przez tadfi
                Zauważ, że na zrzucie z VCDS-a na jednym "turbine voltage" napiecia nie ma (nie wiem, czy to dotyczy wentylatora).
                Pewnie dla tego że w tym momencie nie działał

                [ Dodano: Nie 02 Maj, 10 21:27 ]
                Zamieszczone przez tadfi
                A który sterownik za to odpowiada i gdzie go znajdę?
                Sterownik jest przy dużym silniku.
                Jak wszystko zdemontujemy to będzie widać

                Komentarz


                • #33
                  Sterownik jest przy dużym silniku.
                  Jak wszystko zdemontujemy to będzie widać
                  Coś mi tu nie pasuje, napięcia brakuje już na wtyczce przed tym dużym wentylatorem, więc sterownik nawet gdyby był dobry i tak by nie zadziałał :?:

                  [ Dodano: Nie 02 Maj, 10 21:37 ]
                  A czy ten sterownik przy dużym wentylatorze występuje jako część zamienna?
                  TadFi
                  Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                  Komentarz


                  • #34
                    Zamieszczone przez tadfi
                    Coś mi tu nie pasuje, napięcia brakuje już na wtyczce przed tym dużym wentylatorem, więc sterownik nawet gdyby był dobry i tak by nie zadziałał :?:
                    Tak ale na jednym cienkim przewodzie. Dwa grube to przewody zasilające wentylatory , a cienkie to sterujące. Jak jest na jednym to jeden wentylator działa a drugi nie jak jest napięcie na dwóch to dwa działają

                    Komentarz


                    • #35
                      No właśnie, u mnie napięcie jest tylko na jednym (dlatego kręci się duży wentylator), a mały stoi, ponieważ nie ma napięcia na drugim cienkim przewodzie. Nie wiem, czy dobrze główkuję?
                      Cały czas mówię o wtyczce nr 7 na zrzucie z Etki.
                      We wtorek wszystko zdemontuję u kolegi (potrzebny kanał). Mam nadzieję, że wszytko się wyjaśni.
                      TadFi
                      Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                      Komentarz


                      • #36
                        Zgadza się
                        Trzeba albo "sztucznie podać napięcie na drugi cienki przewód to wtedy sprawdzimy czy wentylator działa i czy sterownik jest dobry.

                        [ Dodano: Nie 02 Maj, 10 21:58 ]
                        Szukam troszkę teraz w internecie i jeszcze coś ciekawego wyczytałem.
                        Duży wentylator jest od klimatyzacji , a mały załącza się przy przekroczeniu temperatury w układzie chłodzenia .

                        Komentarz


                        • #37
                          Zamieszczone przez pandrzejczak
                          [ Dodano: Nie 02 Maj, 10 21:58 ]
                          Szukam troszkę teraz w internecie i jeszcze coś ciekawego wyczytałem.
                          Duży wentylator jest od klimatyzacji , a mały załącza się przy przekroczeniu temperatury w układzie chłodzenia .
                          Ja gdzieś przeczytałem, że po włączeniu klimy (nawet na zimnym silniku) powinny zacząć kręcić się oba wentylatory na 1 biegu.

                          [ Dodano: Nie 02 Maj, 10 22:38 ]
                          Znalazłem, czytałem to na naszym forum:link
                          TadFi
                          Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez tadfi
                            Ja gdzieś przeczytałem, że po włączeniu klimy (nawet na zimnym silniku) powinny zacząć kręcić się oba wentylatory na 1 biegu.

                            [ Dodano: Nie 02 Maj, 10 22:38 ]
                            Znalazłem, czytałem to na naszym forum:link
                            Tak tylko , że dotyczy to OCTAVI 1

                            Komentarz


                            • #39
                              Kurcze, to może u mnie wszystko jest ok. :?:
                              Tylko, że jeszcze nigdy ten mały się nie uruchomił. Nawet jak robiłem odgrzybianie klimy i samochód chodził prawie pół godziny, czy podczas stania w korkach. Duży załączał się nawet na drugim biegu a mały martwy. Jutro wjadę na kanał, to będę wszystko wiedział.
                              TadFi
                              Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                              Komentarz


                              • #40
                                Ja we wtorek sprawdzę jak to wygląda w firmowej Skodzie
                                Napisze jak zachowują się wentylatory.

                                Komentarz


                                • #41
                                  Zamieszczone przez pandrzejczak
                                  Zamieszczone przez tadfi
                                  Ja gdzieś przeczytałem, że po włączeniu klimy (nawet na zimnym silniku) powinny zacząć kręcić się oba wentylatory na 1 biegu.

                                  [ Dodano: Nie 02 Maj, 10 22:38 ]
                                  Znalazłem, czytałem to na naszym forum:link
                                  Tak tylko , że dotyczy to OCTAVI 1
                                  W innym wątku klik posiadacze O2 piszą to samo.
                                  TadFi
                                  Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Zamieszczone przez pandrzejczak
                                    Tak tylko , że dotyczy to OCTAVI 1
                                    tyczy się też O2
                                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Mam dokładnie te same objawy od końca zimy - Wentylator klimy nie pracuje wcale, rusza dopiero po podłączeniu go bezpośrednio na 12V.
                                      Nawet VAG raz (dosłownie jeden raz) pokazał mi błąd - niewłaściwe działanie przekaźnika kontroli wentylatorów (kodu już nie pamiętam).
                                      Mechanik po całym dniu szperania znalazł przyczynę - nie przekaźnik, tylko sterownik wentylatorów, który jest osadzony w wirniku "dużego" wentylatora i odpowiada za sterowanie pracą obu wentylatorów.
                                      Do wymiany jest cały moduł wentylatorów, który kosztuje niemało. Chociaż prawdę mówiąc warto by sprawdzić, czy wymiana samego "dużego" wentylatora nie załatwi sprawy.
                                      Nie twierdzę, ze to samo jest u Ciebie, ale warto to sprawdzić.
                                      A przede wszystkim, przed jakimikolwiek innymi działaniami sprawdź ręką, czy wentylator nie ma luzów lub nie jest zatarty.

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Zamieszczone przez ibe
                                        Mam dokładnie te same objawy od końca zimy - Wentylator klimy nie pracuje wcale, rusza dopiero po podłączeniu go bezpośrednio na 12V.
                                        Nawet VAG raz (dosłownie jeden raz) pokazał mi błąd - niewłaściwe działanie przekaźnika kontroli wentylatorów (kodu już nie pamiętam).
                                        Mechanik po całym dniu szperania znalazł przyczynę - nie przekaźnik, tylko sterownik wentylatorów, który jest osadzony w wirniku "dużego" wentylatora i odpowiada za sterowanie pracą obu wentylatorów.
                                        Do wymiany jest cały moduł wentylatorów, który kosztuje niemało. Chociaż prawdę mówiąc warto by sprawdzić, czy wymiana samego "dużego" wentylatora nie załatwi sprawy.
                                        Nie twierdzę, ze to samo jest u Ciebie, ale warto to sprawdzić.
                                        A przede wszystkim, przed jakimikolwiek innymi działaniami sprawdź ręką, czy wentylator nie ma luzów lub nie jest zatarty.
                                        Zero luzów i żadnych oporów, czyli pewnie to samo, co u Ciebie. Można kupić ten sterownik oddzielnie, czy trzeba wymienić cały "duży" wentylator? Nie mogę znaleźć tego sterownika w Etce.
                                        TadFi
                                        Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Witam...u mnie jest to samo...mały wentylator nie chodzi...znalazłem na allegro razem ze sterownikiem za 500 zł Link ...z tego co widać na zdjęciu, to chyba jest to rozbieralne...warto by tam zajrzeć...może wystarczy tylko coś przeczyścić...
                                          Turbo ARL = 186KM / 382Nm

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Witaj w klubie
                                            Jutro będę demontował wentylatory, jeśli problemem będzie sterownik, spróbuję to rozebrać i dam znać. Chodzi mi po głowie pewien pomysł - aby połączyć sygnał z dużego wentylatora z małym. Będą się wtedy zawsze kręciły razem.
                                            TadFi
                                            Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Witam...widać że coraz więcej osób to ma w takim razie czekam na relacje, co da się z tym zrobić, i sam będę działał...myślę że od warunków atmosferycznych coś tam zaśniedziało...sygnał dużego z małym jest może połączony w tym sterowniku, i tam coś nie łączy...czekam z niecierpliwością na efekty...
                                              Turbo ARL = 186KM / 382Nm

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                tadfi, skoro masz VCDS-a to odpal testy elektryczne w zakładce SILNIK i tam jedną z pozycji jest wentylator. U mnie przy włączonym przycisku klimy ( nie wiem czy to ma znaczenie, nie sprawdzałem, po prostu klimę mam włączoną non-stop ) i nie pracującym silniku, "na teście" z VAG_COM-a odpalają oba wentylatory.
                                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Zamieszczone przez tadfi
                                                  Przeszukałem całe forum i doszedłem do wniosku, że przyczyny mogą być cztery:
                                                  1. Uwalony wentylator.
                                                  2. Uwalony przekaźnik.
                                                  3. Spalony bezpiecznik.
                                                  4. Uwalony czujnik, który go włącza.
                                                  Jest jeszcze piąta opcja - wszystko jest OK.
                                                  Jak widać na zrzucie, który załączyłeś, ciśnienie skraplania wynosi tylko 7 bar, więc nie ma sensu zwiększać (włączać drugi wentylator) chłodzenia skraplacza. Jak chcesz upewniś się czy układ jest sprawny to zasłoń skraplacz i zaczekaj aż ciśnienie wzrośnie do 10-11bar. Klima oczywiście ustawiona na Low.
                                                  Pozdrawiam

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Zamieszczone przez kowal 2002
                                                    tadfi, skoro masz VCDS-a to odpal testy elektryczne w zakładce SILNIK i tam jedną z pozycji jest wentylator. U mnie przy włączonym przycisku klimy ( nie wiem czy to ma znaczenie, nie sprawdzałem, po prostu klimę mam włączoną non-stop ) i nie pracującym silniku, "na teście" z VAG_COM-a odpalają oba wentylatory.
                                                    Kowal nie zabij mnie, nie jestem zbyt mocny z VCDS-a, ale jak to sprawdzić, co mam przycisnąć na zrzucie poniżej?
                                                    Output Tests 03?
                                                    Załączone pliki
                                                    TadFi
                                                    Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X