[O2] Opóźnione działanie klimatyzacji - znany problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kempa65
    Classic
    • 2012
    • 1

    [O2] Opóźnione działanie klimatyzacji - znany problem

    zamiast edytowac ogłoszenie dał drugie mimo ze minął dopiero tydzień. Idąc jego tokiem rozumowania ktos codziennie będzie wrzucal ogłoszenie z nowa fotka i cena i to już nie będzie podbijanie?
  • tadfi
    Rider
    • 2008
    • 501
    • Octavia III combi (5E5)
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    #2
    [O2] Opóźnione działanie klimatyzacji - znany problem

    Witam, mam problem z klimatyzacją. Wczoraj po wyjeździe z pracy (samochód nagrzał się w środku od słońca) ustawiłem temperaturę na 22 stopnie, auto i ... zaczęło lecieć gorące powietrze (dosyć intensywnie), po około 5 minutach zaczęło lecieć tak jak powinno czyli zimne. Dzisiaj sytuacja się powtórzyła. Błędów z VAG-a nie ma. Nie pozostaje chyba nic innego tylko udać się do serwisu, no chyba, że ktoś miał już do czynienia z takim przypadkiem i nakieruje mnie na trop.
    Pzdr
    TadFi
    Breloki, logo na klapę i inne gadżety

    Komentarz

    • Angel
      Rider
      • 2008
      • 503
      • Octavia III combi (5E5)
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      tadfi, Tak się zastanawiam czy wpierw klima ci nie nagrzewa autka? Bo temp dzisiaj to 15*C jakoś tak. A VAG coś pokazał?
      Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        #4
        panowie mogę sie podpiąć pod temat aby nie zaczybać nowego? :wink: u mnie w klimie słychać taki metaliczny cichy odgłos wirnika, słychac go w okolicy radia, jak się tam dostac?
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • Big
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 6389

          #5
          tadfi, to coś mas znie tak z klimą. Sprawdzałem wczoraj u siebie i od chwili wciśnięcia przycisku "auto" ( na zawnątrz było +15,5 stopnia) do chwili rozpoczęcia chłodzenia (moment w którym z kratek zaczęło lecieć zimne powietrze) upłynęło ok. 20 s.
          Czarny Elegance

          Komentarz

          • tadfi
            Rider
            • 2008
            • 501
            • Octavia III combi (5E5)
            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

            #6
            Też mi się wydaje, że coś nie tak, będę musiał jednak podjechać do jakiegoś zakładu. Wczoraj temperatura w kabinie to chyba z 40 stopni była, a klima jeszcze dogrzewała.
            Dzisiaj jeszcze raz sprawdzę, czy nie ma jakiś błędów z VAG-a.
            Pzdr
            TadFi
            Breloki, logo na klapę i inne gadżety

            Komentarz

            • horhe358
              Drive
              • 2009
              • 90
              • Octavia III (5E3)
              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

              #7
              tadfi, jak się czegoś dowiesz to daj znać bo mam u siebie dokładnie taki sam objaw. Zresztą pisaliśmy o tym obaj w wątku http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...27455&start=75

              pozdr.,
              Paweł

              Komentarz

              • tadfi
                Rider
                • 2008
                • 501
                • Octavia III combi (5E5)
                • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                #8
                Zamieszczone przez horhe358
                tadfi, jak się czegoś dowiesz to daj znać bo mam u siebie dokładnie taki sam objaw. Zresztą pisaliśmy o tym obaj w wątku http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...27455&start=75

                pozdr.,
                Paweł
                Napisz proszę, czy klima zawsze tak u Ciebie działała, czy pojawiło się to w pewnym momencie?
                TadFi
                Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                Komentarz

                • horhe358
                  Drive
                  • 2009
                  • 90
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                  #9
                  tadfi, auto kupiłem jako używane z przebiegiem około 120 000 i od początku był taki objaw. Dodam, że robiłem niedawno przegląd klimy, nieszczelności nie stwierdzono, a nadal zaczyna działać po takim samym czasie. Jak już zacznie, to później nigdy problemów nie zaobserwowałem.

                  Komentarz

                  • tadfi
                    Rider
                    • 2008
                    • 501
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez horhe358
                    tadfi, auto kupiłem jako używane z przebiegiem około 120 000 i od początku był taki objaw. Dodam, że robiłem niedawno przegląd klimy, nieszczelności nie stwierdzono, a nadal zaczyna działać po takim samym czasie. Jak już zacznie, to później nigdy problemów nie zaobserwowałem.
                    Mam w 100% tak samo, auto kupiłem w tym roku w lutym. Nie zgłaszałeś problemów w zakładzie, w którym robiłeś przegląd klimy?

                    [ Dodano: Pią 09 Kwi, 10 15:23 ]
                    Rozmawiałem z poprzednim właścicielem auta. Powiedział, że robił serwis na wiosnę w ubiegłym roku, wszystko było ok. Jeśli chodzi o takie zachowanie climatronica, to powiedział, że w takim okresie roku jak teraz (na zewnątrz jeszcze zimno - około 15 stopni, a w kabinie upał od słońca) climatronic zawsze tak się zachowywał. Nie wie, czy tak ma być, ale zawsze tak miał i uznał to za normalne zjawisko. Nie bardzo mi to pasuje dlatego proszę bardzo o wypowiedzi osób, które mają climatronica w OII, czy też im się obecnie tak zachowuje.
                    Pzdr
                    TadFi
                    Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                    Komentarz

                    • horhe358
                      Drive
                      • 2009
                      • 90
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez tadfi

                      Mam w 100% tak samo, auto kupiłem w tym roku w lutym. Nie zgłaszałeś problemów w zakładzie, w którym robiłeś przegląd klimy?
                      Pojechałem na przegląd głównie z tego względu właśnie - tzn. żeby sprawdzili czy z klimą wszystko ok. Liczyłem, że może czynnika chłodzącego jest za mało i stąd to opóźnienie w działaniu klimy. Przegląd robiłem w serwisie Carmen w Poznaniu (to taki serwis od typowych prac użytkowych - wymieniają olej, filtry, koła...) podłączyli klimę na około 40 min pod jakiś automat i po tym czasie odłączyli. Maszyna nie wykazała błędów. W VAGu po tej diagnozie był błąd że faktycznie ciśnienie czynnika za niskie (to był pewnie moment kiedy maszyna spuściła czynnik z instalacji), ale skasowałem go i się nie powtórzył. Poza tym VAG pokazuje ciśnienie więc czynnik jest. Nie wiem czy jest sens żebym tam wracał, bo za dużo mi pewnie nie pomogą. Jeżeli jest usterka, to pewnie musiałby ją rozwiązać jakiś zakład specjalizujący się w klimatyzacjach a nie taki serwis ogólny. Bezpośrednio po nabiciu klima działała od razu, ale to też dlatego że wcześniej była odgrzybiana więc sobie pochodziła. Dlatego nie miałem jak od razu stwierdzić czy to wynik uzupełnienia czy tego że działała przy odgrzybianiu.

                      VAG oczywiście błędów nie zgłasza. W wolnej chwili postaram się zrobić logi z ciśnienia w układzie. Tam bardzo ładnie widać, że kompresor chodzi, chodzi a ciśnienie nie rośnie - u mnie ostatnio było około 6mbar. Potem nagle w ciągu kilkunastu sekund robi się 10mbar i momentalnie zaczyna dmuchać zimnym.

                      pozdr.,
                      Paweł

                      Komentarz

                      • tadfi
                        Rider
                        • 2008
                        • 501
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez horhe358
                        VAG oczywiście błędów nie zgłasza. W wolnej chwili postaram się zrobić logi z ciśnienia w układzie. Tam bardzo ładnie widać, że kompresor chodzi, chodzi a ciśnienie nie rośnie - u mnie ostatnio było około 6mbar. Potem nagle w ciągu kilkunastu sekund robi się 10mbar i momentalnie zaczyna dmuchać zimnym.

                        pozdr.,
                        Paweł
                        Możesz napisać jak to się robi :diabelski_usmiech .
                        Też sprawdzę VAG-iem u siebie.
                        Pzdr
                        TadFi
                        Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                        Komentarz

                        • horhe358
                          Drive
                          • 2009
                          • 90
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                          #13
                          tadfi, bardzo prosto, wchodzisz w blok 08 - auto hvac i wybierasz -> measuring blocks. Następnie kanały które Ciebie interesują, ja monitorowałem:

                          group 002 - compressor current, rotations , load
                          group 003 - coolant pressure
                          group 005 - left outlet blower temp, right outlet blower temp, left footwell blower temp, right footwell blower temp

                          Zrobiłem logi i wykres:



                          Zauważcie, że przez około 7-8 minut compressor load i coolant pressure stoją praktycznie w miejscu. Dopiero po 7-8 minutach nagle load rośnie, pressure rośnie i temperatura bardzo wyraźnie spada. To jest moment w którym climatronic zaczyna działać. Te szarpnięcia w dół na wykresie compressor load były wynikiem chwilowego dodania gazu (wtedy obroty rosły i load spadał)

                          tadfi, jak zrobisz swoje pomiary to też gdzieś wrzuć - zobaczymy jak u Ciebie to wygląda.

                          pozdr.,
                          Paweł

                          Komentarz

                          • tadfi
                            Rider
                            • 2008
                            • 501
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                            #14
                            Witaj, rozumiem, że dopóki jest zimno na zewnątrz, nie ma sensu robić pomiarów (klima będzie grzała zamiast chłodzić)?

                            Do innych użytkowników climatronica - napiszcie proszę jak to jest u Was, to nie zajmie dużo czasu.
                            TadFi
                            Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                            Komentarz

                            • horhe358
                              Drive
                              • 2009
                              • 90
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                              #15
                              tadfi, "zimno" to pojęcie względne. Jeżeli widziałeś moje wykresy to widzisz na nich, że climatronic dmuchał u mnie najmniej 9-10 st. C. Jeżeli na zewnątrz jest zimniej, tyle samo lub jest różnica 1-2 stopni to nie ma sensu. Jeżeli jednak na zewnątrz (a tak jest już od kilku dni przynajmniej u mnie) jest 15 st.c i więcej, to pomiar już ma sens. Ustawiasz temp. na LO wtedy klima dmucha z całą siłą i pełną mocą.

                              pozdr.,
                              Paweł

                              Komentarz

                              • py1szczak2
                                Drive
                                • 2009
                                • 75

                                #16
                                U mnie tak samo kilka minut trzeba czekać :evil: znaleźliście jakieś rozwiązanie :?:
                                Pozdrawiam Piotr

                                Komentarz

                                • kropeck
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2319
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BLF 1.6 FSI 115 KM

                                  #17
                                  To jeszcze uruchomcie sobie temperaturę wnętrza pojazdu na tych blokach pomiarowych :-) :-)
                                  Pozdrawiam,
                                  Michał

                                  Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                  Komentarz

                                  • Pawko
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 50

                                    #18
                                    Panowie a spotkał sie moze ktos z sycząca klimatyzacja? Syczy zaraz po uruchomieniu w okolicach kokpitu czyli skraplacz? Jaka moze byc tego przyczyna?
                                    Pozdrawiam
                                    Paweł

                                    Komentarz

                                    • tadfi
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 501
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                      #19
                                      Niestety nie .
                                      Gdzieś podczas poszukiwań w necie wyczytałem, że może pomóc odłączenie na na jakiś od prądu sterownika klimatyzacji. Wiecie, gdzie on się znajduje?
                                      Odpowiedź dla py1szczak2

                                      [ Dodano: Sro 14 Kwi, 10 19:50 ]
                                      Nie mam teraz dostępu do kompa. W sobotę albo w niedzielę porobię te pomiary i wrzucę na serwer, porównamy wyniki.

                                      [ Dodano: Sro 21 Kwi, 10 08:46 ]
                                      Witam Was po przerwie, niestety przeziębiłem się i nie było jak dobrać się do auta, dzisiaj wezmę lapka z pracy i zrobię te logi, porównamy i zobaczymy czy sprężarka zachowuje się tak samo.
                                      Udało mi się dojść przez kolegę kolegi do naszego ASO w Opolu (mechaników). Spotkali się już kilka razy z tym problemem. Winna ponoć jest wadliwa seria sprężarek, coś się tam w niej wyciera i powstają opiłki, które powodują zawieszanie się jakiegoś zaworka we wnętrzu sprężarki. Jeśli miałbym serwisowane auto do końca, to udałoby się to załatwić za friko, ale niestety nie mam... Jedynym wyjściem jest wymiana sprężarki, osuszacza, nie pamiętam czego jeszcze i czyszczenie całego układu.
                                      Szczerze mówiąc nie za bardzo pasuje mi ta diagnoza, ponieważ występuje stała powtarzalność momentu włączania się chłodzenia. Gdyby to była wina opiłków, to chyba tej powtarzalności by nie było? Spróbujcie popytać w ASO w swoich miastach, może też się coś ciekawego dowiecie. Ewentualnie w zakładach, które zajmują się naprawą i regeneracją sprężarek.
                                      Pzdr
                                      TadFi
                                      Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                                      Komentarz

                                      • horhe358
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 90
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                        #20
                                        Dla mnie ta wersja też jest mało wiarygodna, bo czas załączania jest bardzo porównywalny. Zawsze jest to coś pomiędzy 6-7-8 minut. W sumie można by się pokusić o zrobienie pomiarów stoperem

                                        pozdr.,
                                        Paweł

                                        Komentarz

                                        • tadfi
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 501
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                          #21
                                          [O2] Nie włacza się mały wentylator po włączeniu klimy

                                          Witam, jak w tytule nie włącza mi się mały wentylator (z lewej strony, stojąc przed samochodem). Nie widziałem, żeby kiedykolwiek pracował (z włączoną klimą, czy bez). Przeszukałem całe forum i doszedłem do wniosku, że przyczyny mogą być cztery:
                                          1. Uwalony wentylator.
                                          2. Uwalony przekaźnik.
                                          3. Spalony bezpiecznik.
                                          4. Uwalony czujnik, który go włącza.
                                          Mam do Was kilka pytań. Wentylator sprawdzę sobie bez problemu. Który bezpiecznik odpowiedzialny jest za ten mały wentylator? W instrukcji obsługi opisany jest tylko bezpiecznik F38 wentylator chłodnicy, elektrozawory. Czy on jest wspólny dla obu wentylatorów? Nie mam pojęcia, gdzie jest przekaźnik oraz czujnik odpowiedzialny za włączanie się małego wentylatora. Dodam, ze duży włącza się, kiedy jest potrzeba.
                                          Baaardzo Was proszę o pomoc, bo może tu tkwi przyczyna późnego załączania się klimatyzacji (po kilku minutach). Serwis klimy był robiony kilka dni temu.
                                          Posiadam VCDS-a, może dzięki niemu da się to wszystko posprawdzać?

                                          [ Dodano: Sob 01 Maj, 10 10:11 ]
                                          Próbowałem coś posprawdzać w VCDS-ie, nie za bardzo się na nim znam, ale w blokach pomiarowych przy jednej pozycji Turbine voltage (actual) brak napięcia. Czy to jest właśnie ten mały wentylator i brak napięcia na nim?

                                          Spróbuję ściągnąć ten wentylator, tylko nie za bardzo wiem jak się do tego zabrać. Odkręcić tę ramę, do której przykręcone są oba wentylatory, zdjąć wszystko, a potem odkręcić wentylator od ramy? Jeśli ktoś już wymieniał - może podzieli się uwagami?
                                          TadFi
                                          Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                                          Komentarz

                                          • koja86
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 3178

                                            #22
                                            wyciągnij z niego wtyczkę i podaj bezpośrednio napięcie ma 2 biegi środek powinien być na minusie brak napięcia może być przyczyną uwalonego bezpiecznika w OI były na akuniestety niewiem czy w OII jest tak samo
                                            Takie zwykłe Ambiente

                                            Komentarz

                                            • tadfi
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 501
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez koja86
                                              wyciągnij z niego wtyczkę i podaj bezpośrednio napięcie ma 2 biegi środek powinien być na minusie brak napięcia może być przyczyną uwalonego bezpiecznika w OI były na akuniestety niewiem czy w OII jest tak samo
                                              Przed chwilą wróciłem z garażu, napięcie dochodzi, prawdopodobnie wentylator wyzionął ducha. Niestety bez kanału nie dojdę do dolnych śrub, które trzymają ramę wentylatorów. We wtorek podjadę do kolegi i odkręcę to ustrojstwo.

                                              [ Dodano: Nie 02 Maj, 10 07:32 ]
                                              Udało mi się dojść do wtyczki. Jednak główne zasilanie dochodzi do wtyczki od dużego wentylatora, a dopiero od niego do tego mniejszego. To rozgałęzienie do mniejszego wentylatora schowane jest pod plastikową ramą wentylatorów, więc bez demontażu całości nic nie sprawdzę. Chyba, że jest możliwość sprawdzenia przez podanie napięcia na odpowiednie piny do tego głównego przewodu od dużego wentylatora (są cztery).
                                              TadFi
                                              Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                                              Komentarz

                                              • czyzyk64
                                                Elegance
                                                • 2008
                                                • 866

                                                #24
                                                jak wyczaiłeś , że to ten wentylator? miałeś jakieś objawy ? złe działanie klimy? czy przy załączonej klimie powinny kręcić się oby dwa wentylatory ?

                                                Komentarz

                                                • tadfi
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 501
                                                  • Octavia III combi (5E5)
                                                  • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez czyzyk64
                                                  jak wyczaiłeś , że to ten wentylator? miałeś jakieś objawy ? złe działanie klimy? czy przy załączonej klimie powinny kręcić się oby dwa wentylatory ?
                                                  Dwa objawy:
                                                  1. "Mały" wentylator nie chodzi w ogóle (powinien włączyć się po włączeniu klimy).
                                                  1. Klima zaczyna działać dopiero po kilku minutach (ten problem może nie mieć nic wspólnego z małym wentylatorem, ale kto wie).
                                                  TadFi
                                                  Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...