na Bałtyku sztorm lecz z Gdańska ociepleniem relacji dyplomatycznych powiało,
strona warszawska docenia ten gest oraz również przesyła pozdrowienia (szczere) :wink:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Witam.
W ubiegły wtorek stało się to, co kiedyś stać się musiało. Zapaliła się kontrolka od DPF. Jednak zanim to się stało, to zauważyłem, że samochód zaczął dużo więcej palić i czasami strasznie kopcił. Prawdę mówiąc przypuszczałem, że powodem tego może być zapychający się filtr, ale pewny na 100% nie byłem. Gdy zapaliła się kontrolka moje przypuszczenie się potwierdziło. Po informacji o zapełnieniu się filtra zacząłem jechać zgodnie z instrukcją samochodu, aby filtr się wypalił. Niestety po przejechaniu prawie 25 kilometrów, w czasie której samochód kopcił jak oszalały, procedura zakończyła się niepowodzeniem. Zapaliła się kontrolka świec żarowych i pojawił się napis aby udać się do serwisu. W drodze do domu udałem się do serwisu i spytałem ile kosztuje u nich wypalenie filtra. Pan grzecznie powiedział, że skoro zapaliły mi się już dwie kontrolki to padł mi także jakiś czujnik DPFa. Koszt wypalenia to 350 zł, czujnik podobno ok 200, do tego robocizna i pewnie z 600 zł bym musiał u nich zostawić. Również grzecznie podziękowałem i oddaliłem się jak najszybciej. Postanowiłem, że spróbuje wypalić gada sam. Poprosiłem kolegę o pomoc w obsłudze komputera i w drogę. Niestety zaraz na początku pojawił się problem z uzyskaniem odpowiedniej temperatury przed turbo. Za żadne skarby nie chciała przekroczyć 520 stopni C. Myślę sobie, pewnie coś źle robimy. Postanowiłem uruchomić procedurę i jechać zgodnie z instrukcją, która jest w tym wątku. Znowu nic. Samochód kopci strasznie, ale temperatura nie rośnie i zapełnienie DPFa nie spada (wynosiła 55%). Byłem już bardzo zdenerwowany tym faktem. Postanowiliśmy uruchomić jeszcze raz procedurę i pojechać na autostradę. W czasie dojazdu do autostrady samochód znowu kopcił, ale gdy już wjechaliśmy i rozbujałem samochód do ok 120 km/h na 4 biegu i 3500 obr. dymek znikł, temperatura podskoczyła do 700 stopni i zapełnienie filtra zaczęło spadać. Przy 18% padła bateria w laptopie więc nie wiem przy jakich procentach zgasła kontrolka od DPFa, ale najważniejsze, że zgasła. Po wyłączeniu silnika przestała też mrugać kontrolka świec żarowych. Wypalanie się powiodło.
Po tej przygodzie mam kilka spostrzeżeń. Otóż wydaje mi się, że gdy nagle wzrośnie spalanie i samochód zaczyna kopcić strasznie na biało to może to oznaczać, że wypalanie filtra nie przebiega prawidłowo (chodzi o ten dym). Po drugie obroty silnika i prędkość jazdy muszą być wyższe niż te podane w instrukcji (30-60 km/h i 1500-2500 obr/min). W moim przypadku taka jazda nie przynosiła rezultatu.
To tyle. Dobrze, że nie kazałem tego robić w ASO. Swoją drogą, jak oni wypalają filtry? Ktoś może to robił u nich, robią to na postoju, tzn. gazują aż tłumiki się prostują czy jakoś inaczej.
obroty silnika i prędkość jazdy muszą być wyższe niż te podane w instrukcji (30-60 km/h i 1500-2500 obr/min).
Nie wiem co jest w instrukcji, ale obroty to najlepiej utrzymywać stałe (nie przyspieszać, nie zwalniać) w przedziale 2000-3000obr/min. Prędkość auta jest pomijalna dla wypalania ważne są obroty i jakieś tam obciążenie dla silnika.
robią to na postoju, tzn. gazują aż tłumiki się prostują czy jakoś inaczej.
tylko z opowieści poprzedniego właściciela słyszałem, iż potrafią nakłonić na wspólną przejażdżkę w towarzystwie serwisanta + osprzęt (jaki to już nie zdążyłem dopytać)
natomiast zastanawiam się czy przypadkiem u Ciebie akcja z DPF'em nie jest skutkiem jakiejś innej dolegliwości a efekt będzie miał charakter powtarzalny, to dymienie jest niepokojące. Biały dym może oznaczać, iż turbina Ci przestaje dorzucać właściwą ilość powietrza (wytwarza za małe ciśnienie) i powstaje zbyt bogata w paliwo mieszanka. Może koledzy coś podpowiedzą w tym zakresie. Samochód podkręcałeś chipowaniem ?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Samochodu nie podkręcałem, a dymek się pojawia przy próbie wypalania filtra. Po ostatnim wypaleniu nie dymi. Także chyba to nie turbina. Niestety po przejechaniu ok 200 km i to niezależnie czy po mieście czy w trasie znowu zapchał się DPF. Tym razem jechałem na 3 biegu utrzymując ok 3000 obr/min i sam się wypalił. Po przejechaniu znowu ok 200 km znowu zaświeciła mi się kontrolka i znowu to samo - 3 bieg i 3000 obr i tym razem się wypalił. Wydaje mi się, że nawet szybciej nić poprzednio. Pewnie to małe pocieszenie. Zauważyłem, że przed zapaleniem się kontrolki wzrastało spalanie ale nie dymił. Zaczyna mnie to już denerwować. Samochód mam półtora roku i dopiero chyba 2 tyg. temu pierwszy raz zapaliła mi się kontrolka DPF, do tej pory nie miałem z nim żadnych problemów. Nie wiem czy to ważne i czy to może mieć wpływ na zapychanie się mojego filtra, ale jakieś 3 ty. temu w moim samochodzie wymieniany był wałek rozrządu, szklanki i panewki wałka. Samochód ma przebieg na liczniku 168 tyś. a wałek wyglądał jakby miał z 500 tyś. 3 szklanki miały już dziurki. Od chwili naprawy po tygodniu zapaliła mi się pierwszy raz kontrolka filtra i teraz tak co ok 200 km.
mecenasik, dobrze by było gdyby mechanik rozebrał i wyczyścił Ci CAŁY dolot z kolektorem dolotowym włacznie;
dobrze by było również obfotografować jego stan - bo nikt Ci nie uwierzy ze takiego syfu moze narobic jazda z DPF'em :diabelski_usmiech
With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Dzisiaj przed wyruszeniem w drogę do rodziny - 12 km w jedną stronę, postanowiłem sprawdzić czujniki temperatur przed odpaleniem samochodu i zapełnienie filtra. Trochę mnie zdziwiły wskazania czujników, bo wyglądały tak: 24,24,42 (czyżby wadliwy czujnik?), a zapełnienie filtra 18,1. Po powrocie do domu i wyłączeniu silnika, temperatury były oczywiście inne - nie zapisałem ich ale pamiętam, że pierwsza była najwyższa, a dwie następne pokazywały taką samą wartość ale niższą od pierwszej. Najgorsze jest to, że zapełnienie filtra podskoczyło do 26%. Czyli po przejechaniu ok. 25 km wzrosło o 8%. Jutro jadę do mechanika pogadać o tym czyszczeniu.
I jeszcze jedno. Czy da się wypalić filtr do ZERA?
mecenasik, ja jakiś czas temu dostałem w łapy VCDS-a i z ciekawości sprawdzałem jak zachowuje się procedura dopalania na blokach 70 + 75 - po przekroczeniu 45% zapchania DPF-a rozpoczyna się procedura. U mnie najlepszy efekt wypalania (ponad 700 stopni) uzyskuję na drugim biegu, obroty trochę powyżej 3 tyś i wtedy mam 55 km/h, tempomat bardzo się przydaje przy dopalaniu Procedura kończy się po zejściu poniżej 5% zapchania filtra i pomimo zakończenia procedury dopala jeszcze do około 1%. Tak jest przynajmniej u mnie. Muszę jeszcze wyszpiegować dlaczego czasami podczas dopalania podnosi obroty biegu jałowego do 1 tyś. Nie jest to regułą. Regułą natomiast jest "dudnienie" z tłumika, tak jakbyś założył coś na wydech, szczególnie słyszalne na wolnych obrotach.
Zleciłem mechanikowi czyszczenie kolektora dolotowego i zaworu EGR. Kolektor nie był mocno zabrudzony, natomiast EGR był mocno zasyfiony. Po czyszczeniu DPF zapycha się po przejechaniu 350 km (wcześniej co 200 km). Najbardziej mnie zastanawia, dlaczego po uruchomieniu przez komputer samochodu procedury wypalania, jadąc poniżej 3000 obr/min samochód strasznie kopci i spala ok. 2 litrów więcej na 100/km - wypalanie nieskuteczne, a po przekroczeniu 3000 obr/min kopcenie ustaje, spalanie wraca do normy i następuje wypalanie filtra. Wcześniej, przed wymianą wałka rozrządu nie miałem takich problemów. Filtr na pewno musiał się zapełniać i komputer na pewno uruchamiał procedurę wypalania tylko, że wtedy nie kopcił i nie zauważyłem wzrostu spalania - wtedy po prostu nie miałem żadnych problemów, sygnałów o DPF, tak jakby go wcale nie było.
w koncu stalo sie - wyciolem dziada...
Okazalo sie ze wymiana stalowej rurki z czujnika cisnien do dpf nic nie pomogla. Nadal mialem problemy z szybko zapychajacym sie filtrem, szybkim wchodzeniem w tryb serwisowy itp. Okazalo sie ze problem byl jednak juz w filtrze DPF. Mial on za duzo popiolu - co wplynelo na jego szybkie zapychanie sie. Popiolu nie mozna mylic z sadza. Sadze wypala sie w filtrze DPF, popiolu niestety juz sie nie wypali. Znalazlem w necie ze mozna sprawdzic mase popiolu w filtrze DPF za pomoca VCDS, w bloku silnika kanal 68. Maksymalne zapopielenie to 60g. U mnie bylo to juz 60.68. Czytalem o opcji regeneracji filtrow ale tak naprawde to osoby ktore taka usluge badz srodki chemiczne oferowali nie mogli dac 100% pewnosci że u mnie to rozwiąze problem. Zazwyczaj uslugi opieraja sie na wypaleniu serwisowym sadzy w filtrze a nie pozbycie sie z niego popiolu.
Tak wiec postanowilem wyciac dpf. Znalazlem znow w necie polecany warsztat w Aleksandrowie lodzkim - Team-cars. Moge ich spokojnie polecic, ul. Wojska Polskiego 154, Bogdan Olczyk tel:694 949 296. Za 600 zl najpierw wywalil ze sterownika silnika istnienie filtra - robil to nie przez OBD a wycicagnal sterownik i na nim pracowal (oczywiscie ma kopie nietknietego wsadu aby moc wrocic do stanu sprzed grzebania). Po wywaleniu elektronicznym DPF jezdzilem okolo tygodnia aby sprawdzic czy nie pojawiaja sie zadne bledy itp. Nastepnie za 350 zl zostal wywalony fizycznie dpf. Tutaj byly dwie opcje, albo wywalenie alego srodka co oznaczalo ze auto moglo byc glosniejsze bo pojawia sie pusta puszka albo opcja druga przewiercenie w paru miejscach wsadu DPF (nie tlumika) aby byl on na tyle drozny jakby go nie bylo ale zeby tez nie bylo pusto a wiec glosno. Zdecydowalem sie na druga opcje i chyba jest lekko glosniej niz wczesniej ale moze jestem przewrazliwiony. Po pierwszym odpaleniu auto troche kopcilo - pewnie musialo sie wypalic resztki itp ale po chwili wszystko ustapilo. Jedyne co zauwazylem na minus to ze jak ktos za mna jedzie to czuc troche spaliny - z dpf tego nie bylo.
Tak wiec moja czesc tego watku moge zamknac. Szukalem, czytalem, dowiadywalem sie bo nie chcialem ruszac filtra myslac ze jak pracuje tzn wypala sie itp to problem nie lezy po jego stronie. Nie wiedzialem ze warto jeszcze sprawdzic nie tylko sadze ale rowniez stopien zapopielenia filtra. Mam nadzieje ze komus sie przydadza moje boje z dpf
pozdr
mclimak
P.S. Mam do sprzedania jedna z rurek do filtra dpf oraz nigdy nieuzywany czujnik cisnienia dpf - kupilem caly zestaw (nie mozna kupic osobno) mimo ze potrzebowalem do wymiany tylko jedna z rurek (czujnik cisnienia - dpf)
Sprzedam:
nowy, nieuzywany czujnik cisnieniowy DPF, nowa, niuzywana rurke metalowa laczaca czujnik cisnieniowy z filtrem DPF - info na priv
U mnie już się wyjaśniło co było przyczyną bardzo szybkiego zapełniania się filtra.
Otóż w połowie sierpnia wymieniałem wałek rozrządu i dupek w sklepie sprzedał mi zły wałek - od samochodu bez DPF. Właśnie po wymianie wałka zaczęły się moje boje z DPFem. Postanowiłem teraz, że nie będę zmieniał wałka na właściwy - koszt ponad 2 tyś. tylko wywalę filtr. Dzwoniłem już do TuneForce i miły pan powiedział, że gdy usunę filtr to wałek może zostać. Co za d...k w tym sklepie pracuje, żeby tak się pomylić. A mówiłem mu, że ma być do BLSa.
Ludziska możecie mi powiedzieć gdzie jest problem patrząc na fotki. Przed próbą wypalania filtra DPF zapełnienie było 34,32%. Pierwsza fotka w trakcie wypalania, druga po jej zakończeniu. Stan zapełnienia się nie zmniejszył:
Nexus6 czujniki, czy jeden czujnik? Zapewne jeśli się nie wymieni, to grozi zapchaniem DPF-a. W czasie wyjazdu będę miał możliwość skorzystania z kanału, zobaczę czy nie będzie to wina elektryki. Kiedyś kumpel miał problemy z sondą lambda i okazało się, że kuna zjadła mu kawałek instalacji. Czy czujnik jest widoczny od silnika? Masz może zdjęcie jego umiejscowienia?
gradek, nie mam zdjecia z umiejscowieniem, u mnie padl 3-krotnie w trakcie gwarancji, zakonczylo sie to ekstrakcja DPF'a
i problemy z silnikiem zniknely jak reka odjal :diabelski_usmiech
With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
mecholl, ceny zaczynają się od 155,00 PLN z przesyłką link
[ Dodano: Pią 21 Wrz, 12 19:47 ] Nexus6 powiedz mi, co może być bo po przyjeździe do garażu (trasa ok. 130 km) zapełnienie jest 3,95%. Czy jest to możliwe, czy też przy wadliwym czujniku ciśnień komputer ma błędne wskazania:
[ Dodano: Sob 22 Wrz, 12 13:33 ]
Czujnik wymieniony. Jak narazie pomiar zapełnienia DPF 14,99%. Zobaczymy jak będzie dalej. Mam nadzieję, że kasa nie wyrzucona w błoto.
Zdjęcia przedstawiają kolejno:
Pomiar zapełnienia, próba wypalenia, po próbie wypalenia. Narazie bez zmian jako, że zapełnienie poniżej 15%
[ Dodano: Sob 22 Wrz, 12 21:20 ]
Następnie po powrocie z trasy pojawił się następujący wynik:
"Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego.
Tu łączymy teorię z praktyką.
To znaczy nic nie działa i nikt nie wie dlaczego."
U mnie już dawno było 68g i wszystko działa jak trzeba więc chyba będzie to inna wartość
Pozdrawiam
"Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego.
Tu łączymy teorię z praktyką.
To znaczy nic nie działa i nikt nie wie dlaczego."
Komentarz