turbina 1,8 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marcino1313
    Classic
    • 2010
    • 13

    turbina 1,8 TSI

    okioki, czy naprawdę tak łapią za prędkość we Włoszech :?:
    Marcino1313
  • padero
    Rider
    • 2009
    • 369
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #2
    turbina 1,8 TSI

    Czy miał ktoś problem z turbiną w tym silniku? Mianowicie po ostatniej wizycie w ASO na przegladzie panowie stwierdzili, ze jest jakiś wyciek z turbiny(poci się) i zaprosili mnie na wizytę w celu sprawdzenia tego. Auto ma zrobione 40 tyś i generalnie nie jest katowane a turbina z reguły studzona po jezdzie na wyzszych obrotach. Co to moze byc, czy juz mam sie łapac za portfel, bo panowie z ASo powiedzieli mi ze najczarniejszy scenariusz to nowa turbina+robocizna=5000zł. Dodam, ze auto jezdzi normalnie, nie muli, nie kopci, nie bierze oleju, przyspiesza normalnie i w garazu nie ma zadnych plam pod spodem. Prosze o opinie.

    Niestety auto po gwarancji
    Moja OIII: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69729

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      a gdzie dokładnie cieknie z tej turbiny to powiedzieli?
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • padero
        Rider
        • 2009
        • 369
        • Octavia III (5E3)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #4
        Tego niestety nie wiem, przed ponowna wizyta w ASO zamierzam sie udac do znajomego nieautoryzowanego warsztatu skody w celu weryfikacji owego wycieku.
        Moja OIII: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69729

        Komentarz

        • ROBAL_26
          RS
          • 2010
          • 2320
          • Octavia I combi (1U5)
          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          padero, a może ASO chce ciebie naciągnąć na koszty mówiąc iż coś się dzieje z turbiną :| jeżeli ocia nie kopci a jedynie puszcza siwego bąka przy odpalaniu to turbina będzie ok po olej w turbo może pochodzić prostu już z uszkodzonej odmy, silnik pracując na wysokich obrotach wytwarza duże podciśnienie w układzie olejowym i opary oleju są zasysane przez odmę w układ dolotowy i idzie do turbo,jeżeli odma jest już uszkodzona-nie spełnia swoich funkcji to wspomniane opary z olejem są zasysane do doloty przez co później wędruje on aż do turbo,w celu upewnienia się czy nie ma oleju w dolocie zdejmij gumowe kolano zaraz za EGRem i zobacz czy nie ma w nim oleju.ok

          pozdro
          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

          Komentarz

          • german81
            L&K
            • 2010
            • 1414
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
            • BZB 1.8 TSI 160 KM

            #6
            tak prawde mówiac to podejrzewam ze próbuja cie naciagnac na wymiane turbiny . a u ciebie podejrzewam ze jest gdzies drobna nieszczelnoc w dolocie i pojawiły sie tam nie wielkia ilosc oleju która jest czyms normalnym poniewarz dostaje sie tam z odmy i zawsze turbina pusci minimalnie olej .wiec bym na twoim miejscu zmienił warsztat i naprawił nieszczelnosc i cieszył sie autkiem
            diagnostyka vag 602-614-253

            Komentarz

            • padero
              Rider
              • 2009
              • 369
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              Tak myslalem ze to jeszcze nie turbina, w tygodniu udam sie do innego mechanika, mam nadzieje ze on poprawi mi humor. Dzieki za dodanie mi otuchy
              Moja OIII: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69729

              Komentarz

              • richi9
                Rider
                • 2011
                • 427

                #8
                a w 1.4 tsi turbina nie jest chłodzona płynem chłodniczym?
                Raczej tak... Więc goście zobaczyli plamkę i szukaja głupiego...

                Komentarz

                • padero
                  Rider
                  • 2009
                  • 369
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #9
                  Nie wiem jak jest w 1.4 u mnie jest 1.8
                  Moja OIII: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69729

                  Komentarz

                  • piernik
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 975
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez richi9
                    a w 1.4 tsi turbina nie jest chłodzona płynem chłodniczym?
                    Ale co to ma do oleju który smaruje wałek turbiny?


                    Pojedź do zaufanego mechanika niech obejrzy a najlepiej zrób zdjęcie i pokaż na forum jak to wygląda.

                    Komentarz

                    • padero
                      Rider
                      • 2009
                      • 369
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      #11
                      Jutro jade na ogledziny, po wstepnej rozmowie telefonicznej pan mechanik powiedzial, ze jezeli nie kopci i nie muli to raczej nic powaznego, a turbina moze sie pocic juz po przebiegu 5tys, jutro napisze co i jak.
                      Moja OIII: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69729

                      Komentarz

                      • west
                        Drive
                        • 2009
                        • 40

                        #12
                        Mam podobny problem, w okolicach 60 tys. pojawiło sie pocenie na turbinie-zgłosiłem w ASO - odpowiedź SAP, że jest dopuszczalne niewielkie pocenie(co dla mnie jest bzdurą, pracuję w uszczelnieniach i wiem trochę na temat szczelności połączeń w różnych układach). Po jakimś czsie pojechałem ponownie do serwisu z tym problemem, okazało się że trzeba było dokręcic króciec który doprowadza olej do turbiny - 90 tys. już się nie poci, ale kapie - diagnoza - wymiana uszczelnienia, którego nie ma w ETCe. Czekam już miesiąc na kontakt z ASO. Narazie to tyle w tym temacie, acha turbina ma parametry ok. ta nieszczelności nie musi wpływac żle wpływac na smarowanie, niestety olej sobie kapie na tył silnika i półoś co nie wygląda zbyt dobrze.
                        west OII FL Combi 1.8 Tsi

                        Komentarz

                        • padero
                          Rider
                          • 2009
                          • 369
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                          #13
                          Ja juz po wizycie u mechanika, ktory stwierdzil ze faktycznie jest to tylko pocenie, nie wisi zadna kropla, wiec nie ma wycieku i nie nalezy sie tym przejmowac, bo jest to normalny (dopuszczalny) objaw. Myślę, ze moge mu wierzyc, bo jest to warsztat, ktory od lat uczciwie obsługuje skody rodziny i znajomych i nigdy nie było z nimi zadnych problemów, mowa o serwisie skody w Michałowie-Reginowie pod Warszawą. Takze narazie daje sobie z tym spokoj, za jakies pół roku wpadne na jakis podnosnik i zobacze jak to wygląda.
                          Moja OIII: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69729

                          Komentarz

                          • Tippo
                            L&K
                            • 2009
                            • 1349
                            • Octavia III (5E3)
                            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                            #14
                            Odgrzewam kotleta i prosze o przeniesienie tematu do dzialu o2, moje 1.8 tsi cdaa , nieco ponad 2 lata i tylko 18tys przelotu, dzis "zmacalem turbo i jest lekko zapocone, dokladnie w ktorym miejscu nie wiem, ale chyba na wezu od zimnej strony. Jesto to tlusty nalot z kurzem, nic nie kapie, to normalne, czy trafilo sie lipne turbo??

                            Komentarz

                            • robden
                              Classic
                              • 2015
                              • 12
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                              #15
                              Cześć,
                              Panowie co może być przyczyną, że turbina dobrze pompuje dopiero przy 2800 obrotach.
                              Powinna już dawać przy około 1400 obrotach na minutę.
                              Skoda Octavia 2 1.8 tsi.
                              Jest to odczuwalne podczas jazdy, kiedy obroty oscylują w granicach 3000 dopiero czuć że auto ciągnie.
                              byłem na hamowni i to mi potwierdzili

                              Komentarz

                              Pracuję...