masz szanse ujechać na pełnym akumulatorze ok 100 km miałem podobnie ostatnie 30 km bez świateł.W trasę bym się nie wybierał z tym. Ostatnio też mi miga na 4 biegu kontrolka jednak przed trasą udam się do mechanika
[O2] Szarpanie w BXE - pomocy
Zwiń
X
-
[O2] Szarpanie w BXE - pomocy
Witam wszystkich forumowiczów i proszę o pomoc - jeśli to w ogóle możliwe w tej formie...
Czytam i szukam już od 2 tygodni i nie jestem w stanie stwierdzić co się dzieje u mnie w octavce - w zasadzie to od samego początku jej posiadania (od wyjazdu z salonu) a było to 124 tys km temu, uderzyło mnie działanie sprzęgła jak na takie auto - twarde i niezbyt płynne. No ale coż widocznie tak powinno być pomyślałem i jeżdżę od tamtej pory aż do dzisiaj. Żonę to nieco denerwuje bo w jej fabii ATD aż miło się sprzęgła używa (nomen omen 190 tys - sprzęgło fabryczne). No i pytanie - jak sprawdzić co powoduje lekkie szarpanie a raczej brak płynnego ruszania na 1 biegu?? Czytam i czytam i jedni - dwumas na 100%, inni że BXE tak mają, jeszcze inni o pompowtryskach piszą itd. Mam virusa na ok 142 KM (Ali) od ponad 2 lat - auto miało ok 60 tys. km. Połowę więc czasu jeździłem na serii drugą połowę po podniesieniu mocy. Raczej nie startuję ze świateł, doświadczenie w płynnym puszczaniu sprzęgła raczej też mam ale w korkach i np. pod górkę wymiękam. Wymiana dwumasy i sprzęgła trochę kosztuje i jakby nie miała nic dać to troche mi szkoda kasy, ale z drugiej strony czeka mnie wakacyjny wyjazd ok 4000 km i nie chciałbym jakiegoś zaskoczenia za granicą...
Aha, dodam jeszcze że nic mi się nie tłucze jak na youtubie - tam już słyszałem jak wali uszkodzona dwumasa. sprzęgło jest nawet ciche choć w momencie częściowego wciśnięcia coś lekko chrobocze/szumi (nie wiem jak to opisać - pewnie niektórzy nawet by tego nie usłyszeli - ja słyszę) po pełnym wciśnięciu znowu cisza...
Help...OII Elegance 1,9 TDI Beż Cappucino + Fabia 1,9TDI Sportline Czerń Magic
-
-
możesz spróbować wymienić na początek płyn hamulcowy i odpowietrzyć
jest jeszcze szansa że to jakiś czujnik np ten od momentu obrotowego czy jakoś tak
na koniec wymiana sprzęgła i dwumasy
u mnie działa płynnie, lekko nic nie szarpie
czasami na zimnym jak się pośpieszę to gdzieś tam szarpnie albo przydusi się bardziej a tak to nic
mogłeś zgłaszać jak gwarancja była :idea:
siąść do innego bxe i pokazać panom z serwisu różnicę
Komentarz
-
-
Czujnik chyba wywaliłby błąd jakiś a VAG czysty... Porównywałem z innym BXE gdy moja już miała 60 tys nakulane i była różnica ale tłumaczyłem to sobie przebiegiem, tym bardziej że nawet ten nowy w porównaniu z fabią się nie mógł równaćOII Elegance 1,9 TDI Beż Cappucino + Fabia 1,9TDI Sportline Czerń Magic
Komentarz
-
-
jarkub,
Ja bym na Twoim miejscu umówił się na diagnostykę do Aliego - to chyba lepsze niż szukanie przyczyny poprzez wymienianie wszystkich podzespołów po kolei.Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
Jeśli przy półsprzęgle Ci chrobocze, to jest to zużyte łożysko oporowe. Natomiast co może być przyczyną szarpania? Obstawiam wysprzęglik (najpierw jak koledzy mówią, wymień płyn hamulcowy i porządnie odpowietrz wysprzęglik i hamulce), skoro mówisz, że nic Ci nie wali jak dwumas. Pompowtryski to zostaw w spokojuJest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm, Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6
Komentarz
-
-
Też miałem takie poszarpywanie. Teraz jeszcze "zapadło" mi się sprzęgło. Tzn. po dłuższej jeździe po autostradzie pedał jest prawie w podłodze. Jak kilka razy podpompuję, prawie wraca do normy. W mieście, gdzie często zmieniasz biegi/wciskasz sprzęgło nie mam tego efektu. Jutro mają właśnie zacząć od wymiany wysprzęgnika w serwisie. Na półsprzęgle niestety też chrobocze i tak jak piszecie wyżej to łożysko. Przebieg u mnie to 146kkm, a rocznik 2010.
[ Dodano: Wto 26 Mar, 13 21:44 ]
Wysprzęglik wymieniony i na razie wszystko gra. Jutro na trasie zobaczę, czy to na pewno on był powodem "zapadniętego" sprzęgła.
Komentarz
-
-
mam problem. A mianowicie moja O II czasami szarpie jadąc spokojnie powiedzmy 60 km/h na czwartym biegu. Gdy dodam gazu szarpanie mija. nie dzieje się to zawsze lecz czasami. Nie wiem czy słuszne spostrzeżenie , ale wydaje mi się że jest tak w deszczowe i mokre dni. Proszę o pomoc ,może ktoś już miał taką zagwozdkę ( przebieg 230000 2007rok 2.0 tdi 170km 4x4)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez octaviars1Nie za niskie obroty?
Edit: na 4 przy 60km/h jest ok. 1850 obrotów, na 5 - 1500 i nic nie szarpie.
Komentarz
-
-
No i pytanie - jak sprawdzić co powoduje lekkie szarpanie a raczej brak płynnego ruszania na 1 biegu??
Komentarz
-
-
Witam
Podepnę się pod temat bo w części mnie również dotyczy. W mojej OII również BXE (poprzedni właściciel włożył jakiegoś chipsa na 135KM - ale nie sądzę, żeby tyle w niej było) - octavka bardzo lubi sobie szarpnąć na wolnych obrotach. Takie jakby pojedyncze szarpnięcie. I tak kilka razy w ostępach kilku-sekundowych podczas postoju np. na światłach. Dzieje się tak przy ciepłym silniku. Mechanik zapewnia mnie, że one tak mają - ale chciałbym poznać przyczynę Ma ktoś jakiś pomysł? Dodam, że wszystkie parametry są OK, brak błędów, wtryski mają dobre dawki. Coś się naczytałem o zmianie softa - ktoś też tak ma lub miał? Jakie przyczyny? Dodam jeszcze, że jeżdżę tak już 1,5 roku i nic się nie dzieje więcej.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
GregorX, u siebie też to niedawno zauważyłem, nie umiem znaleźć jakiegokolwiek związku z czymkolwiek, chociaż mam wrażenie, że niedawno się to pojawiło. Do tego jak wcisnę hamulec to silnik też inaczej chodzi. Nie mam chipa, silnik z 2010 roku dość świeży, obawiam się czy te szarpanie nie ma czegoś wspólnego z panewkami...SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez GregorXktoś też tak ma lub miał
Zamieszczone przez jarkubRaczej nie startuję ze świateł, doświadczenie w płynnym puszczaniu sprzęgła raczej też mam ale w korkach i np. pod górkę wymiękam. Wymiana dwumasy i sprzęgła trochę kosztuje i jakby nie miała nic dać to troche mi szkoda kasy, ale z drugiej strony czeka mnie wakacyjny wyjazd ok 4000 km i nie chciałbym jakiegoś zaskoczenia za granicą...
zaznaczam, że "jak dla mnie", bo normalna to ona nie jest, ja się po prostu nauczyłem ruszać z wyższych obrotów albo "na raty", ale fakt, że w korku a zwłaszcza w korku pod górę szlag człowieka może trafić, straszne gówno.
nie wiem o co chodzi, krzywy docisk czy co, dzisiaj wyciągniemy stare sprzęgło to może coś będzie widac, zobaczę też przy okazji jak będzie po wymianie.
tego, że Ci to jakoś padnie to bym się nie obawiał, ja miałem to od nowości i wiem, że występuje to szarpanie w wielu samochodach, chociaż zdarzyło mi się jechac i takim, wktórym było płynnie.
Zamieszczone przez GregorXPo Golfie 5 2.0 TDi
Fakt, że mam zrobiony downpipe, więc może jest jeszcze głośniej, ale też dźwięk przyjemniejszy niż to seryjne pierdzenio-rzężenie BKD i BXEsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz